TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Saugesni keliai – Europos sėkmės istorija

2014 04 04 6:00
Hindheado tunelis, 2011 metais atidarytas Didžiojoje Britanijoje, laikomas vienu saugiausių Europoje. Wikimedia Commons nuotrauka

Per pastaruosius kelerius metus Europos keliuose tapo daug saugiau, labai sumažėjo pavojus gyvybei. Dar 2001 metais Europos Sąjungos (ES) keliuose žūdavo vidutiniškai 113 žmonių milijonui gyventojų. Iki 2013-ųjų tas skaičius sumažėjo perpus.

Lietuvos keliuose šie rodikliai taip pat gerėja. 2001 metais milijonui šalies gyventojų teko 202 žuvusieji, 2013-aisiais – 85. Taigi dabar turime visas galimybes sėkmingai įgyvendinti savo siekius, kad 2050 metais keliuose nežūtų nė vienas žmogus, o iki 2020-ųjų aukų būtų perpus mažiau.

Akivaizdų žūčių mažėjimą lemia daug veiksnių, tačiau pirmiausia – tikslinga ir nuosekli ES kelių saugumo politika. Sauga keliuose yra tikra ES sėkmės istorija. Tačiau svarbu neužmigti ant laurų. Kad ir kokios būtų teigiamos tendencijos, net viena auka yra per daug. Todėl dar nemažai reikia nuveikti.

Nesilaiko taisyklių

Pasiekta pažanga tam tikrose labai praktinėse srityse – išnagrinėti vilkikų gamybos taisyklių pakeitimai, kad, pavyzdžiui, nuo dabartinės kampuotos kabinos formos būtų galima pereiti prie labiau suapvalintos. Pagerinus vairuotojui matomumą, kasmet pavyktų išsaugoti 300–500 pėsčiųjų ar dviratininkų gyvybių. Taip ES bent 10 proc. būtų sumažintas per avarijas, susijusius su vilkikais, žūvančiųjų skaičius.

Už transporto sritį EK atsakingas estų politikas S.Kallas. / AFP/Scanpix nuotrauka

Vis dar didelė problema – kelių eismo taisyklių laikymasis. Žmonės stebėtinai dažnai jas pažeidžia, ypač vairuotojai. Daugelis turbūt mano, kad kirtus šalies sieną eismo taisyklės nebegalioja. ES duomenimis, net 15 proc. pažeidimų, susijusių su greičio viršijimu, padaro vairuotojai iš užsienio, nors jie sudaro tik 5 proc. eismo dalyvių.

Tačiau dabar ES priimta direktyva dėl tarpvalstybinio bendradarbiavimo siekiama užtikrinti, kad būtų laikomasi kelių eismo taisyklių. Tikimasi, jog tai iš esmės pakeis situaciją keliuose. Direktyvai įsigaliojus padidės spaudimas vairuotojams laikytis kelių eismo taisyklių, nesvarbu, kurioje šalyje jie važiuoja.

Saugumas Europos keliuose neatsiejamas ir nuo transporto priemonių saugos. Per avarijas, nutinkančias Europos keliuose, kasdien žūva daugiau kaip 5 žmonės. Sugriežtinome transporto priemonių bandymo tvarką, todėl žūstančiųjų dėl mašinų techninių gedimų turėtų gerokai sumažėti.

Dėmesys mokymui

Siekiant pagerinti saugumą keliuose, patobulinta ir daugiau teisės aktų. Anksčiau patirties neturintiems vairuotojams buvo leidžiama važinėti pačiais galingiausiais motociklais. Dabar, sugriežtinus taisykles, tokia teisė suteikiama laipsniškai, be to, daugiau dėmesio skiriama mokymui ir egzaminavimui. Tie, kurie nori vairuoti mopedus, šiandien taip pat turi išlaikyti teorijos egzaminą ir gauti vairuotojo pažymėjimą.

Ir dar – kelių saugos strategijose per mažai dėmesio skiriama sunkiems sužalojimams. Manoma, kad kasmet per avarijas sunkiai sužeidžiama apie 250 tūkst. žmonių. Tai nepaprastai daug, todėl Europos Komisija pradėjo rengti ilgalaikį planą, kaip sumažinti jų skaičių. Siekiant, kad ši problema būtų vienodai suprantama visur, jau nustatyti bendri sužalojimų apibrėžimai. Nuo 2014-ųjų visos valstybės narės turės pateikti lyginamųjų ir patikimų duomenų ataskaitas.

Per pastaruosius kelerius metus labai daug nuveikta didinant visuomenės informuotumą, užtikrinant taisyklių laikymąsi ir keičiant vairavimo įpročius. Pažanga, pasiekta mažinant žūvančiųjų keliuose skaičių, turėtų skatinti mus dar labiau pasistengti, kad keliauti po Europą būtų saugiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"