TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Sirijos elektroninė armija ėmėsi žiniasklaidos

2013 08 29 6:00
Pasirodžius pranešimams, kad  Sirijos režimas sulauks bausmės už cheminio ginklo panaudojimą, iš šios šalies pasipylė kibernetinės atakos. "Rhe Raw story" nuotrauka

Nuo kibernetinių atakų nukentėjo socialinis tinklas „Twitter" ir JAV dienraštis „The New York Times". Atsakomybę dėl šio išpuolio prisiėmė Sirijos programišiai, palaikantys šalies prezidentą Basharą al-Assadą.

Naujos kibernetinės atakos prasidėjo antradienį. Dėl jų JAV dienraščio „The New York Times" tinklalapis neveikė dar ir vakar rytą. Ironiška, bet tai padariusi grupuotė „Sirijos elektroninė armija“ (SEA) pasinaudojo socialiniu tinklu „Twitter", kad jame pasigirtų, jog sugadino visame pasaulyje populiarią trumpų pranešimų skelbimo sistemą ir įsilaužė į JAV laikraščio tinklalapį. „Žiniasklaida išsijungia. „Twitter“, ar esi pasiruošęs?“ – tokią žinutę per "Twitter" paskelbė įsilaužėliai.

Buvo nesunku nustatyti, jog tai Sirijos elektroninių piratų darbas. Jie teigė esantys nepatenkinti, kad JAV ketina imtis karinių veiksmų prieš B.al-Assado režimą. Atakos buvo surengtos iškart, kai tik Vašingtonas pranešė norintis nubausti režimą už cheminio ginklo naudojimą prieš civilius gyventojus.

Nors įsibrovėliai ir taip neslėpė, kas jie tokie, kompiuterinio saugumo bendrovės „WhiteHat Security“ atstovas Mattas Johansenas patvirtino, kad tai tikrai "Sirijos elektroninės armijos" darbas. Be to, SEA ir anksčiau yra prisiėmusi atsakomybę už kibernetines atakas. Paprastai jos taikiniu tampa solidūs leidiniai ir naujienų portalai. Dar šį mėnesį SEA buvo įsilaužusi ir į kito amerikiečių dienraščio „The Washington Post" tinklalapį. JAV laikraščiai atakuojami nuo šių metų pradžios, ir tai daroma iš įvairių valstybių. Pavyzdžiui, sausį "The New York Times" pranešė, kad programišiai pavogė verslo vartotojų slaptažodžius ir įsibrovė į 53 dienraščio darbuotojų asmeninius kompiuterius. Ši ataka surengta netrukus, kai laikraštis parašė apie Kinijos premjero Wen Jiabao šeimos turtą. Tačiau tai buvo Kinijos elektroninių piratų darbas.

Vakar „The New York Times" paskelbė, kad jo tinklalapis antradienį neveikė dėl „žalingos išorinės atakos". Prieš dvi savaites taip pat buvo sutrikusi šio tinklalapio veikla, tačiau tuomet dienraščio atstovė Eileen Murphy aiškino, jog tai nutiko dėl „serverio vidinio gedimo". "Dirbame, kad sutaisytume", - dar buvo pridėta pranešime.

SEA išgarsėjo visame pasaulyje, kai prieš kelis mėnesius įsilaužė į "Twitter" ir naujienų agentūros "The Associated Press" tinklalapį. Tąkart ji įdėjo pranešimą, kad per du sprogimus, nugriaudėjusius Baltuosiuose rūmuose, buvo sužeistas Barackas Obama. SEA yra įsibrovusi ir į agentūros AFP fotoserverį, taip pat į naujienų agentūrų BBC ir "Al-Jazeera" bei britų dienraščių "The Financial Times" ir "The Guardian" tinklalapius. Sirijos programišiai savo tinklalapyje paaiškina, kodėl tai daro - esą jie taip elgiasi dėl to, kad nori apginti sirus nuo kitų arabų šalių bei Vakarų žiniasklaidos. Įsilaužėliai pakeičia adresus ir siunčiamą informaciją nukreipia ten, kur nori.

Kibernetinės atakos nutaikomos į vardų struktūrą (Domain Name System, DNS), kuri veikia kaip jungtis, susiejanti interneto išteklius su tinklalapių simboliniais pavadinimais. Elektroniniai piratai gali savo nuožiūra pakeisti DNS adresus ir duomenų srautus, todėl vartotojai nukreipiami į įsilaužėlių nurodytas svetaines. Nuo tokio tipo atakos šiek tiek anksčiau nukentėjo ir viena Australijos srities vardų registravimo tarnyba.

„Buvo sutrikdytas mūsų DNS operatorius. Per jį, atrodo, pakeisti įvairių organizacijų DNS įrašai, įskaitant ir „Twitter" twimg.com, naudojamą nuotraukoms tvarkyti", - toks pranešimas vakar pasirodė „Twitter", kai socialinis tinklas informavo lankytojus apie savo sistemos padėtį. Kartu buvo nurodyta, kad vartotojų informacija nenukentėjo, nors "vaizdų ir nuotraukų peržiūra sporadiškai paveikta". Sutrikimą pavyko pašalinti per dvi valandas. Tuo metu naujienos buvo skelbiamos kitais kanalais.

AFP, "The Times", e-Week, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"