TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Skrydis per audrą baigėsi katastrofa

2010 01 26 0:00
Libano kariai renka į krantą išmestas sudužusio lėktuvo nuolaužas ir keleivių daiktus.
AFP/Scanpix nuotraukos

Į Viduržemio jūrą praėjus vos 5 minutėms nuo pakilimo iš Beiruto oro uosto nukrito Etiopijos lėktuvas su 90 keleivių ir įgulos narių. Greičiausia katastrofos neišgyveno nė vienas jų.

Lėktuvas pakilo skristi į Adis Abebą esant audringam orui. Skrydis iki Etiopijos sostinės turėjo trukti 5 valandas 40 minučių.

Buvo pasirodę pranešimų, kad gelbėtojai surado 7 išgyvenusius žmones, tačiau jokie pareigūnai šios informacijos vėliau nepatvirtino. Pradėjus paieškas jūroje iš pradžių buvo ištraukta 14 žuvusiųjų kūnų, vėliau dar 20. Paieška vyko toliau. Vanduo į krantą išplovė lainerio kėdžių, vaikų sandaliukų, kitų keleivių daiktų ir lėktuvo nuolaužų.

Dauguma skridusiųjų "Boeing 737-800" lėktuvu buvo libaniečiai ir etiopai, bet tarp keleivių buvo ir keli britai, turkai, prancūzai, rusai, kanadiečiai, Sirijos bei Irako piliečiai. Pranešama, kad tarp keleivių buvo ir Prancūzijos ambasadoriaus Beirute žmona Marla Pietton. Ambasadorius Denis Piettonas pradėjo dirbti Libane rugsėjį. Kai kurie minėti užsieniečiai kilę iš Libano ir turėjo dvejopą pilietybę. Tarp keleivių buvo ir keletas vaikų.

Lėktuvas kilo per audrą

Maždaug 2 val. 30 min. vietos (ir Lietuvos) laiku pakilęs lėktuvas dingo iš radiolokatorių ekranų praėjus 5 minutėms po pakilimo, būdamas maždaug už 12 km į pietus nuo oro uosto ir 3,5 km nuo kranto. Katastrofos vietą naršė sraigtasparniai ir laivai. Tai buvo vadinama gelbėjimo operacija, nors pareigūnai abejojo, ar kas nors galėjo išsigelbėti. Audringa jūra labai trukdė paieškai. Jungtinių Tautų taikos palaikymo misija Libane pasiuntė 3 laivus ir 2 sraigtasparnius.

Katastrofos priežastis dar nėra žinoma, bet lėktuvas kilo pilant liūčiai ir griaudėjant. Spėjama, kad į orlaivį galėjo trenkti žaibas. Liudininkai teigia matę, kad prieš nukrisdamas į jūrą laineris užsidegė - jie matė "ugninį kamuolį". Tyrėjai nelinkę manyti, jog būta teroro akto ar diversijos, šias versijas atmetė ir Libano prezidentas Michelis Suleimanas.

Skrydžių "valdymo bokštas padėjo pilotui, kai lėktuvas kilo, tačiau ryšys staiga nutrūko dėl nežinomų priežasčių", aiškino Libano susisiekimo ministras Ghazi Aridi.

Pastarąsias dvi dienas Libane siautėjo smarkios liūtys ir audros, kai kuriuose regionuose jos sukėlė didelius potvynius ir padarė daug žalos.

Žmones drasko neviltis

Beiruto oro uoste susirinko lėktuvu skridusių žmonių artimieji, kai kurie verkė. Viena moteris sakė negalinti patikėti, kad jos vyras žuvo, tačiau viltys, jog tai nepasitvirtins, sparčiai blėso. Paguosti žmonių atvyko Libano ministras pirmininkas Saadas Hariri ir parlamento pirmininkas Nabih Berri bei kiti pareigūnai. Libane paskelbtas vienos dienos nacionalinis gedulas, uždarytos mokyklos ir valstybinės įstaigos.

Etiopija ir Libanas palaiko tamprius verslo ryšius. Libane dirba tūkstančiai Etiopijos gyventojų, kurie daugiausia valo ir patarnauja namuose. Etiopijos oro linijos reguliariai skraido tarp Adis Abebos ir Beiruto. Drauge su Kenijos ir Pietų Afrikos Respublikos bendrovėmis jos laikomos vienomis patikimiausių ir saugiausių Afrikoje piečiau Sacharos. Ši bendrovė sparčiai plečia savo orlaivių laivyną ir viena pirmųjų užsisakė "Boeing 787 Dreamliner" lėktuvą, o neseniai paskelbė nusipirkusi už 750 mln. dolerių dar 10 "Boeing 737-800" lainerių. Šie lėktuvai laikomi vieni saugiausių trumpiems ir vidutinio nuotolio skrydžiams. Vienas toks lėktuvas gali skraidinti 189 keleivius.

Nors ir patikimi, bet šie boingai yra patyrę katastrofų. 1996 metais prie Komorų salų Indijos vandenyne pasibaigus degalams sudužo pagrobtas Etiopijos oro linijų laineris, žuvo 126 iš 175 juo skridusių žmonių. Dar vienas toks Etiopijos oro linijų lėktuvas sudužo 1988 metais, kai netrukus po pakilimo susidūrė su paukščių pulku. Tuokart žuvo 31 iš 104 žmonių. Tai dvi didžiausios katastrofos, kurias Etiopijos oro linijos patyrė per daugiau kaip 20 metų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"