TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Su grafičiais kovos nepilotuojami lėktuvai

2013 06 01 6:00
Vogčiomis stebėti žmones - itin jautrus klausimas Vokietijoje, nes vokiečiai nepaprastai vertina ir gina privatumą. flickr.com nuotrauka

Vokiečiams, be abejo, nepatinka grafičiais nuterlioti priemiestiniai traukiniai, bet sutarimo, kaip su tuo kovoti, nėra. Ketinimai rinkti įkalčius pasitelkus nepilotuojamus aparatus sukėlė kur kas platesnes visuomenės diskusijas apie tokius sekimo įrenginius.

Vokietijos nacionalinė geležinkelio bendrovė "Deutsche Bahn" planuoja panaudoti mažyčius nepilotuojamus lėktuvus kovai su grafičiais, kurie nuolat atsiranda ant bendrovės nuosavybės. Tuose skraidančiuose aparatuose bus įmontuotos infraraudonųjų spindulių kameros, kurios rinks įrodymus, kad naktimis vagonus bjaurojantys vandalai galėtų būti patraukti atsakomybėn.

Bendrovė paskelbė, kad nepilotuojami lėktuvai netrukus bus išbandyti traukinių depuose. Tačiau yra vienas keblumas - neaišku, kaip tokia praktika derinsis su Vokietijoje itin griežtais stebėjimo ir sekimo įstatymais.

Grafičiai atsieina "Deutsche Bahn" apie 7,6 mln. eurų per metus. Kiekvienas nepilotuojamas lėktuvėlis kainuos apie 60 tūkst. eurų. Tokie aparačiukai skraido beveik be garso, pakyla iki 150 metrų nuo žemės.

Vogčiomis stebėti žmones - itin jautrus klausimas Vokietijoje, nes vokiečiai nepaprastai vertina ir gina privatumą. Kai prieš trejus metus "Google" norėjo visoje šalyje įtaisyti kameras, kad sukurtų internetinius žemėlapius 20-yje miestų, daug gyventojų prieštaravo, kad jų namai pasirodytų internete. Net užsienio reikalų ministras Guido Westerwelle pareiškė padarysiąs "viską, kad to neleistų". Pasipriešinimas buvo toks didelis, jog "Google" turėjo atsisakyti savo sumanymo. Jei namų savininkai nurodo nenorintys, kad jų namai būtų matomi internete, šių pastatų fasadai turi būti užtušuoti. Tokį pageidavimą pareiškė daugiau kaip 200 tūkst. savininkų.

"Deutsche Bahn" tikina, kad nepilotuojamus aparatus naudos dideliuose depuose, į kuriuos vandalai įsibrauna naktį ir apipurškia vagonus. Jei "Deutsche Bahn" kameros įkalčiams rinkti bus naudojamos tik depuose ir nefilmuos žmonių bei nuosavybės už jų ribų, visuomenės susirūpinimo privatumu gali būti išvengta.

Nepilotuojamų aparatų klausimas Vokietijoje itin sudėtingas, ypač turint galvoje, kad šį mėnesį Gynybos ministerija sustabdė brangų vokiško nepilotuojamo sekimo aparato, pavadinto "Euro Hawk", kūrimo projektą. Paaiškėjo, kad dėl skrydžių reguliavimo taisyklių didžiulis nepilotuojamas orlaivis negalės būti naudojamas Vokietijoje, o tik užsienyje. Jis negaus leidimo tūpti ir kilti Vokietijoje dėl susidūrimo su civiliais lėktuvais pavojaus. Projektas jau seniai patiria ir kitų problemų, tad Vokietijos gynybos ministras Thomasas de Maiziere sustabdė programą, kuri jau surijo pusę milijardo eurų mokesčių mokėtojų pinigų. Nenuostabu, kad jis dėl to sulaukia gausybės kritikos, o ministerijai gresia tyrimas. Politologai sako, kad tai gali pakenkti ir Angelai Merkel per artėjančius rinkimus šį rudenį.

Mažiems nepilotuojamiems aparatams privačiose valdose nereikia oro eismo kontrolierių leidimo, tik dideliems. Vis dėlto neaiškumų, kada aukštesnė valdžia turi įsikišti, gali kilti.

Advokatas, kurio specializacija - ginti grafičių piešėjus, pareiškė, kad taikyti tokią priemonę - tas pats, kas šaudyti iš patrankos į žvirblius.

BBC, "The New York Times", LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"