TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Sudomino net vakariečius

2009 03 25 0:00
Tikimasi, kad naujajam automobiliui Indijoje pavyks nurungti kitas populiarias transporto priemones.
AFP/Scanpix nuotrauka

Pigiausias pasaulio automobilis buvo kuriamas vidurinio sluoksnio Indijos gyventojams. Dėl pasaulinės krizės tokių automobilių paklausa netikėtai atsirado ir turtingose Vakarų šalyse.

Automobilių kompanijos "Tata Motors" vadovas Ratanas Tata prisipažįsta sukūręs naująjį modelį "Tata Nano", kad aprūpintų įperkamais automobiliais milijonus sparčiai augančio Indijos viduriniojo sluoksnio gyventojų. Tačiau labiausiai jį nustebino tai, kad jo kūriniu susidomėjo tiek daug vakariečių.

"Iš pradžių planavome, kad šis produktas bus parduodamas tik Indijoje ir kitose besivystančiose šalyse. Maniau, kad Vakaruose jam nėra vietos. Tačiau dėl dabartinės ekonomikos padėties jo kaina pasidarė ypač patraukli", - sakė R.Tata.

"Tata Nano" Indijos gyventojams kainuos viso labo 100 tūkst. rupijų (4960 litų). Šiemet ketinama pagaminti ir parduoti apie 100 tūkst. automobilių, vėliau gamyba bus plečiama iki 250 tūkst. per metus ir daugiau. Maždaug po dvejų metų jie turėtų pasiekti ir pirkėjus Vakarų Europoje, dar vėliau, jeigu viskas klostysis gerai, ir amerikiečius.

Ne visi "Nano" pasirodymą sutiko džiaugsmingai. Kai kurios aplinkosaugininkų grupės perspėjo, kad pigios transporto priemonės gali galutinai užkimšti ne pačios geriausios būklės Indijos kelius ir katastrofiškai padidinti oro taršą. Nors šiuo metu daugiau nei 1 mlrd. gyventojų turinčioje šalyje, oficialiais duomenimis, tėra apie 5 mln. automobilių, tačiau chaoso jos keliuose jau ir dabar netrūksta. Indijoje šiuo metu ypač populiarūs nedideli motociklai, o nauji automobiliai vis dar tebėra sunkiai įperkama prabangos prekė.

"Tata Motors" vadovas atkerta skeptikams, kad naujasis modelis aplinkosaugos požiūriu nesulyginamas su šiuo metu Indijoje dominuojančiais pasenusiais automobiliais. Tiesa, norint minėtą automobilį eksportuoti į Europos, o gal net ir į JAV rinkas vis dėlto reikės jį kiek patobulinti, kad atitiktų kur kas griežtesnes saugumo taisykles. Į Europą "Tata Nano" keliaus su pridėtomis oro pagalvėmis ir sutvirtinta galine kėbulo dalimi.

R.Tata pripažįsta, kad norint įsiskverbti į pasiturinčių Vakarų rinką kompanijai prireiks kiek kitokios strategijos. "Kurdamas šį automobilį galvoje turėjau Indijos šeimą, kurios keturi nariai dažnai keliauja susėdę ant vieno motociklo. Maniau, kelionė automobiliu jiems būtų gerokai saugesnė. Jungtinėse Valstijose "Nano" visų pirma patrauks jaunesnius žmones, ieškančius nebrangaus automobilio."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"