TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Sunkiai riedantis Europos automobilis

2012 10 08 8:34
Europos automobilių gamintojai nesugeba konkuruoti su kitomis pasaulinėmis bendrovėmis. /Reuters/Scanpix nuotrauka

Europos automobilių gamintojams reikia imtis skubių reformų, jei jie nori išlikti konkurencingi. Tačiau valstybės iš visų jėgų priešinasi gamyklų uždarymui ir darbo vietų mažinimui.

Automobilių gamintojai jaučiasi gaminantys daugiau nei reikia Europai: vienuolika mėnesių iš eilės Europos Sąjungos automobilių rinka mažėjo. Europos skolų krizė čia beveiki niekuo dėta - automobilių pramonei seniai reikėjo permainų, o nuosmukis tik dar labiau tai išryškino. Pramonė stengiasi priprasti prie mažėjančios apyvartos ir didėjančios finansinės nežinomybės. Tačiau bent jau kol kas jai trūksta valstybių lyderių paramos. Italijoje kompanija "Fiat" įsivėlusi į žodžių karą su profsąjungomis, kurios nesutinka karpyti atlyginimų ar imtis kitų kaštus mažinančių priemonių. Prancūzijoje "PSA Peugeot Citroen" raginamas susilaikyti nuo darbo vietų naikinimo, to paties bendrovės "General Motors", kuriai priklauso "Opel/Vauxhall", prašo ir vokiečių bei britų ministrai.

JAV prezidentas Barackas Obama gali girtis, kad per ketverių metų kadenciją išgelbėjo JAV automobilių pramonę. Po finansinių injekcijų į bendroves "General Motors", "Chrysler" visose JAV buvo uždaryta 18 automobilių gamyklų. Europoje toks galas ištiko vos tris gamyklas. Daugumoje Europos valstybių galioja griežti darbo apsaugos įstatymai. Be to, vyriausybės net nenori pagalvoti apie darbo jėgos mažinimą, nes nedarbas siekia dviženklį skaičių, o kai kur situacija dar prastesnė.

Antra pagal dydį automobilių gamintoja Europoje "PSA Peugeot Citroen" šiemet žada uždaryti vieną gamyklą Prancūzijoje. Tačiau planams atleisti 8 tūkst. darbuotojų priešinasi vyriausybė ir profsąjungos. Vis dėlto kompanijos vadovas Philippe'as Varinas tvirtina, kad kitos išeities nėra.

"Fiat" ir "Chrysler" vadovas Sergio Marchionne jau kuris laikas aiškina, kad tokius veiksmus turėtų koordinuoti Europos Sąjunga. Esą tuomet būtų lengviau restruktūrizuoti visą pramonę, nes kol kas valstybės esą tik mėgina išgelbėti naudos neduodančias gamyklas.

Nors politiškai tai ir sudėtinga, ekonominė logika reikalauja mažinti pasiūlą, jei nėra paklausos. Prognozuojama, kad iki 2020 metų automobilių poreikis išliks maždaug stabilus - apie 15,5 mln. automobilių kasmet. "Peugeot" vadovai įspėja, kad padėtis tik blogės, nes Vokietijos, kurios ekonomika didžiausia Europoje, mechanizmas jau irgi pamažu stoja.

Net "Volkswagen" ketina mažinti gamybos apimtį, ypač Pietų Europoje. Kompanijos vadovai skaičiuoja, kad vien Italijoje per penkerius metus rinka sumažėjo 50 procentų. Šiaurės Amerikoje rinka išlieka daugmaž nepakitusi, Kinijoje auga, o Rusijoje padėtis nuolat keičiasi. "Kia" vadovams teko taip pat koreguoti prognozes Europoje. Iš pradžių jie spėjo, kad Europos automobilių rinka susitrauks 1,5 proc., tačiau dabar rodiklis siekia apie 5 procentus.

Pagrindiniai Europos automobilių gamintojai, pavyzdžiui, "Opel/Vauxhall" ar "Ford", patiria šimto milijonų eurų nuostolių, o jų klientai tiesiog užversti pigesnius arba modernesnius modelius gaminančių kompanijų pasiūlymais. Prabangių automobilių "Audi", BMW ar "Mercedes" gamintojai siekia išnaudoti susidariusią situaciją ir kuria modelius, pritaikytus normalias pajamas turinčiam klientui. Galiausiai automobilių gamintojai turi reaguoti ir į augančias naftos kainas bei griežtėjančius teršalų reikalavimus.

Europos gamintojams teks taikytis prie besikeičiančių aplinkybių ir dairytis į atsivėrusias galimybes Brazilijoje bei Kinijoje. "Renault" vadovas Calrosas Ghosnas įžvelgė didesnę problemą: "Turėtume suvokti, kad Europa dar ilgai neatsigaus. Tai ne tik finansinė ar valiutų krizė, Europa susidūrė su didžiule konkurencingumo problema." Iš tiesų pasidairius po pasaulį darosi akivaizdu, kad automobilių gamyba klesti. Japonijoje parduodama daugiau automobilių dėl naujų subsidijų ekologiškiems automobiliams, o Jungtinių Valstijų rinka jau beveik pasiekė prieškrizinį lygį.

BBC, "The Washington Post", LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"