TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Šveicarijos geležinkelis išrado naują verslą

2013 02 18 6:00
Šveicarijos federalinio geležinkelio (SBB) traukiniai Liucernos geležinkelio stotyje. / Reuters/Scanpix nuotrauka

Šveicarų pasitenkinimas savo tobula geležinkelio sistema, kurią jie visuomet vadino geriausia pasaulyje, regis, blėsta sulig nauja bilietų pardavimo politika.  

Viskas prasidėjo nusprendus panaikinti bilietų pardavimą traukiniuose, nors konduktoriai ir liko. Keleiviai dabar turi pirkti bilietus automatu, stovinčiu ant platformos, internetu arba išmaniuoju telefonu. Atrodytų, viskas turėtų būti gerai, jei ne protu nesuvokiama logika, kas yra galiojantis bilietas, ir milžiniškos baudos keleiviams, kurie jo neturi.

Štai toks pavyzdys: jaunas žmogus, turintis bilietą, negali jo pažymėti, nes sugedo ant platformos esantis komposteris, tad jis kruopščiai užrašo ant bilieto datą ranka, lipa į traukinį ir ten konduktorius jam išrašo baudą, nes jo bilietas negalioja.

Pensininkas, su kuriuo anūkas nusprendė praleisti dieną ir nupirko bilietus abiem savo mobiliuoju telefonu, gauna didžiulę baudą už tai, kad, pasirodo, vienam asmeniui leidžiama pirkti tik vieną elektroninį bilietą, tad vargšas senelis traktuojamas kaip zuikis, neturintis bilieto.

Galiausiai dar vienas atvejis: atbėgęs į geležinkelio stotį žmogus pamato, kad bilietų pardavimo automatas neveikia, tad griebia savo išmanųjį telefoną ir pradeda pirkti bilietą. Jis įšoka į Ženevon važiuojantį traukinį jau turėdamas elektroninį bilietą ir ramiai parodo jį konduktoriui. Deja, šis paaiškina, kad bilietas negalioja. Kodėl, paaiškėja tik po kelių savaičių, kai keleivis sulaukia Šveicarijos geležinkelio laiško, kuriame paaiškinta, jog kompanija gavo nuo kreditinės kortelės nuskaičiuotus pinigus už bilietą praėjus jau 4 minutėms, kai traukinys pajudėjo. O tai reiškia, kad keleivis jį nusipirko traukinyje - o tai draudžiama. Drauge su laišku atkeliavo ir baudos kvitas  - 190 frankų (530 litų).

Veltui visi šie žmonės protestavo, veltui aiškino, kad neveikė automatai, kad jie sumokėjo už bilietą ir pan. Kiekvieną mielą dieną Šveicarijoje baudas gauna 750 keleivių, o šios šalies geležinkelininkai tik kartoja, kad naujoji jo politika skirta sąžiningai mokantiems keleiviams apsaugoti.

Žvilgsnis į Šveicarijos geležinkelio buhalterinę knygą perša visai kitą mintį. Įmonė vien iš baudų per mėnesį uždirba apie 2 mln. dolerių. Kuo gi ne puikus mažytis versliukas! Ir ne taip jau svarbu, kaip jaučiasi keleiviai, kurie padarė viską stengdamiesi sąžiningai nusipirkti bilietą. Kai kurie jau net kelia bylas teismuose.

Nors ir kyla nesklandumų, kelionės traukiniais Šveicarijoje vis dar populiarios. Tačiau kai kuriems keleiviams kėdės juose nebeatrodo tokios minkštos ir kava kvepia nebe taip skaniai: Šveicarijos geležinkelis prarado kur kas daugiau nei tie 2 mln. per mėnesį - gerus santykius su savo klientais.

BBC, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"