TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Tragiškai pasibaigęs skrydis

2011 06 22 0:00
Iš lėktuvo liko tik nuolaužų krūva.
AFP/Scanpix nuotrauka

Rusijos šiaurės vakaruose per tirštą rūką nukrito ir užsiliepsnojo keleivinis lėktuvas. Mažiausiai 44 žmonės žuvo.

Lėktuvas Tu-134, kuriuo skrido 52 žmonės, tarp jų devyni įgulos nariai, sudužo pirmadienį apie 23.40 val. vietos laiku šalia kelio, esančio už maždaug 1 kilometro nuo Besoveco oro uosto, kuris yra Karelijos respublikos sostinės Petrozavodsko pakraštyje. Kai lėktuvas rėžėsi į žemę, jo fiuzeliažas subyrėjo ir kilo gaisras.

Žuvo 44 žmonės, tarp jų 7 vaikai. 8 žmonės (tarp jų 2 vaikai) sužeisti, 7 iš jų būklė labai sunki, 2 būklė kritinė, vienos moters - vidutinio sunkumo. Iš ekipažo narių gyva liko tik viena stiuardesė.

Sudužusiame lėktuve buvo ir žmonių, neplanavusių juo skristi, nes oro linijų bendrovė "RusLine" nutarė perduoti bendrovei "RusAir" savo keleivius, kuriems jos lėktuve pritrūko vietų. Dėl prasidėjusio vasaros sezono į lėktuvą buvo parduota daugiau bilietų, nei jame yra vietų, todėl keleiviai ir buvo perkelti į "RusAir" lėktuvą.

Tarp žuvusių yra ir užsieniečių - vienas švedas, vienas olandas ir du ukrainiečiai. Keturi keleiviai turėjo dvigubą JAV ir Rusijos pilietybę. Per katastrofą žuvo žinomas Rusijos futbolo teisėjas Vladimiras Petajus, visa konstravimo biuro "Gidropress", įeinančio į valstybinį koncerną "Rosatom", vadovybė, nes lėktuvu skrido generalinis konstruktorius Sergejus Ryžovas, direktoriaus pavaduotojas Genadijus Baniukas ir vyriausiasis konstruktorius Nikolajus Trunovas. Žuvo ir mašinų gamybos konstravimo biuro vyriausiasis technologas Andrejus Trofimovas bei "Atomenergomaš" valdybos viršininkas Valerijus Lialinas. Visi jie skrido į Petrozavodske rengiamą pasitarimą.

Tačiau gyvi liko du vaikai (9 metų berniukas ir jo 14 metų sesuo) ir jų mama. Jie skrido iš Tolimųjų Rytų aplankyti Karelijoje gyvenančių giminaičų. Oro uoste laukęs vaikų dėdė, išvydęs kaip krinta lėktuvas, prarado sąmonę - jį ištiko širdies priepuolis. Abu vaikai smarkiai apdegė, jiems lūžo kaulai, berniuko šone yra plėštinė žaizda. Jam jau atlikta operacija.

11 aukų įmanoma atpažinti, tačiau kitų 33 kūnų tapatybei nustatyti reikės DNR analizės.

Vaizdo siužete, kurį įrašė įvykio liudininkas telefonu ir pateikė televizijai, matyti, kaip dega lėktuvo nuolaužos. "Viskas liepsnojo", - sakė jis. Iš lėktuvo liko tik nuolaužų krūva, jo uodega gulėjo miške, nes nulūžo dar laineriui krintant. Lėktuvo dalys išsibarstė 300 metrų spinduliu. Gyventojai, atskubėję į nelaimės vietą, išvydo ant kelio, grioviuose gulinčius, ant medžių kybančius sudarkytus, be rankų ir kojų kūnus. Netoliese stovinčio namo savininkas sakė, kad vieno keleivio kūnas atsitrenkė į jo namo stogą. Atvykusios specialiosios tarnybos net neatsivežė pakankamai plėvelės sudarkytiems kūnams uždengti.

Oro bendrovės "RusAir" lėktuvas Tu-134A-3 išskrido iš Maskvos 22.30 val., 20 minučių vėluodamas. Jis turėjo iki vidurnakčio pasiekti Karelijos sostinę. Bendrovė "RusAir" tikina, kad lėktuvas buvo visiškai tvarkingas, tačiau jis leidosi sudėtingomis sąlygomis, nes oro uostą gaubė rūkas.

Tiriamos trys pagrindinės katastrofos priežastys: žmogaus veiksnys, t. y. lėktuvo piloto arba žemėje esančių tarnybų klaida, blogos oro sąlygos ir techniniai gedimai tiek lėktuve, tiek oro uoste. Jau aišku, kad Petrozavodsko oro uoste išsijungė kilimo ir tūpimo takų šviesos indikatoriai, Tarpvalstybinio aviacijos komiteto pirmininko pavaduotojo Aleksejaus Morozovo žodžiais tariant, "išsijungė antžeminės lėktuvo tūpimo užtikrinimo priemonės".

"Pagrindinis klausimas, kurį turi išsiaiškinti katastrofos priežasčių tyrimo komisija, kodėl Tu-134 ėmė tūpti ne ant kilimo ir nusileidimo tako, o ant automobiliams skirto kelio. Taip pat dėl kokių priežasčių įgula naudojosi gatvių apšvietimo žibintais automobilių kelyje, esančiame šalia aerodromo, kaip tūpimo orientyrais", - sakė "RusAir" atstovas agentūrai "Interfax".

Oro uosto direktorius Aleksejus Kuzmickis sakė, kad Tu-134 užkabino elektros laidą, todėl ir užgeso nusileidimo tako šviesos. Kai po 5 sekundžių jos vėl užsidegė, buvo jau per vėlu - lėktuvas rėžėsi į žemę išardamas visą kelią. Karelijos gyventojų saugumo užtikrinimo komitetas šia versija labai abejoja. Jo atstovas teigia, kad nebuvo laidų, kuriuos galėjo užkabinti lėktuvas.

Tačiau vis vien aiškinama, kad Tu-134 pilotas ėmė tupdyti lėktuvą, nors ir buvo įspėtas, kad "minimalus matomumas". Šį įvykį net imta lyginti su praėjusiais metais prie Smolensko įvykusia katastrofa, per kurią žuvo Lenkijos prezidentas Lechas Kaczynskis ir visas šalies politinis elitas. Rusijos transporto ministras Valerijus Okulovas taip pat pareiškė, kad įgula per anksti pradėjo leistis.

Tačiau vis daugiau ekspertų linkę atmesti žmogaus veiksnį. Jie mano, kad nelaimė įvyko dėl seno lėktuvo. "Gerai žinau šiuos lėktuvus, jie morališkai pasenę ir labai nepatikimi. Per 40 eksploatacijos metų jie patyrė tiek avarijų, kad yra vieni nepatikimiausių pasaulyje", - sakė Rusijos lakūnas bandytojas Magomedas Tolbojevas. "Net jei užgeso nusileidimo tako šviesos, katastrofa neturėjo įvykti. Jei taip atsitinka, oro uosto tarnybos įspėja pilotą ir jis apsuka dar vieną ratą apink oro uostą arba lėktuvas yra nukreipiamas į atsarginį oro uostą. Tačiau visuomet verčiama kaltė žmogaus veiksniui, nes lėktuvus dažnai pilotuoja nepakankamai parengti žmonės, mat neliko valstybės kontrolės", - aiškino ekspertas.

Vakar visą dieną nelaimės vietą buvo apsupusi policija. Tyrėjai jau rado abi juodąsias dėžes, taip pat paimti visi pokalbių įrašai iš Petrozavodsko oro uosto. Paimti atitinkami dokumentai ir iš Domodedovo oro uosto Maskvoje, taip pat tiriami degalai, kuriais buvo užpildytas lėktuvas prieš skrydį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"