TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Traukinys įsirėžė į stotį

2012 02 24 8:21

Aiškėja, kad didžiausia per 40 metų traukinių katastrofa Argentinoje įvyko greičiausiai sugedus traukinio stabdžiams.

Trečiadienio rytą Buenos Airėse per patį piką į geležinkelio užtvarą įsirėžęs priemiestinis traukinys vienoje stoties platformoje nusinešė 49 žmonių gyvybes, dar 675 buvo sužeisti, dešimtys žmonių įstrigo sulamdytuose vagonuose. Liudininkai pasakojo, kad sugedo traukinio stabdžiai, kai jis įvažiavo į Onsės stotį Argentinos sostinės vakariniame pakraštyje. Nuo smūgio keleiviai suvirto vieni ant kitų, griuvo ant vagonų grindų. Kai kurie žmonės prarado sąmonę, o kiti buvo sunkiai sužaloti. "Iš niekur nieko pasigirdo smūgio garsas ir mes tiesiogine to žodžio prasme pakilome į orą. Daugybė sužeistų ir kruvinų žmonių sukrito ant grindų", - pasakojo vienas traukinio keleivis.

Smūgis buvo didžiulis, į nelaimės vietą atskubėję gelbėtojai atrodė pritrenkti nelaimės masto. 49 žmonės, tarp jų ir vaikas, žuvo iš karto, o 200 žmonių į ligoninę pateko sunkios būklės. Medicinos straigtasparniai tūpė gatvėje prie stoties ir iškart į ligoninę gabeno sunkiai sužeistus keleivius. Lengviau sužalotiems žmonėms padėjo medikai, atvykę greitosios pagalbos automobiliais. Šoko ištikti keleiviai pasakojo matę ir girdėję prispaustus, beviltiškai klykiančius žmones, kraujo balas ir sumaitotus negyvus kūnus. Kiti iš traukinio vadavosi šokdami per langus. Onsės stotyje susirinko daugybė keleivių šeimos narių, kurie mėgino rasti savo artimuosius, dalis jų užplūdo vietines ligonines.

Vyriausybė paskelbė dviejų dienų nacionalinį gedulą, atšaukė karnavalo linksmybes ir šiandien Buenos Airėse turėjusį vykti karnavalą.

Traukinys į Onsės stotį įvažiavo maždaug 26 kilometrų per valandą greičiu, bet nesugebėjo sustoti ir rėžėsi į užtvarą bėgių gale. Aštuoni vagonai užlėkė vieni ant kitų, o vienas jų įvažiavo šešis metrus į kitą. Labiausiai aplamdytuose pirmajame ir antrajame vagonuose įstrigo daugybė žmonių. Ugniagesiams teko išdaužti vagonų stoglangius, kad pasiektų viduje įstrigusius žmones. Manoma, kad traukiniu iš viso keliavo 1,2-1,5 tūkst. žmonių.

Traukinio mašinistas taip pat buvo sužeistas, gelbėtojai jį vadavo iš sumaitotos kabinos. 28 metų mašinisto reputacija buvo nepriekaištinga, be to, jis buvo ką tik pradėjęs savo pamainą.

Avarija įvyko Sarmjento geležinkelio linijoje, kuri priklauso privačiai bendrovei TBA. Šis geležinkelis jungia Buenos Airių centrą su tankiai gyvenamu priemiesčiu už 70 kilometrų į vakarus nuo sostinės. Juo važiuoja Japonijoje pagaminti traukiniai, kurie buvo įgyti praeito amžiaus septintajame dešimtmetyje. Kas mėnesį čia keliauja maždaug 10 mln. žmonių. TBA kol kas nesiryžo įvardyti tikrosios avarijos priežasties, tačiau pažadėjo pateikti visą informaciją ir vaizdo įrašus tyrėjams.

Panaši nelaimė Buenos Airėse įvyko vos prieš penkis mėnesius. Tąsyk susidūrus dviem traukiniams ir autobusui žuvo 11 žmonių, pora šimtų buvo sužeisti. Šio regiono priemiestinio transporto sistemoje pastaraisiais metais įvyko nemažai didelių avarijų, bet ši kol kas didžiausia. Praėjusiais metais per traukinio avarijas žuvo mažiausiai 23 žmonės, dar 300 buvo sužeisti.

2008 metų kovą 18 žmonių žuvo, o 47 buvo sužeisti, kai Doloreso mieste traukinys rėžėsi į autobusą. Didžiausia geležinkelio katastrofa Argentinoje įvyko 1970 metais Buenos Airių šiauriniame rajone, tuomet žuvo 236 žmonės.

Greičiausiai po pastarosios nelaimės kalbos apie krašto išklerusią geležinkelio sistemą, kuria keliauja daugybė žmonių, dar ilgai netils. Geležinkelius Argentinoje valdo privačios kompanijos, o valstybė skiria labai mažai finansinės paramos. Tačiau privatininkams ir tiek pakanka, jie nejaučia jokio intereso skirti daugiau lėšų saugumui ar infrastruktūros plėtrai. Tad nenuostabu, kad traukiniai dažnai vėluoja, įvyksta įvairių avarijų. Prieš kelias dešimtis metų Argentina galėjo didžiuotis puikiai išplėtota geležinkelio struktūra, tačiau situacija ėmė keistis po privatizacijos dešimtajame dešimtmetyje. Tuomet tikėtasi, kad atidavus geležinkelius į privačių bendrovių rankas sistema taps dar patikimesnė ir modernesnė.

Nors geležinkelių vadovai tvirtina, kad kelionės traukiniu vis dar gana saugios, jie pripažįsta, kad reiktų daugiau investicijų ir atidesnės priežiūros, norint užkirsti kelią didesnėms nelaimėms. Argentinos geležinkelių sistema yra didžiausia visoje Lotynų Amerikoje, kasmet traukiniais važiuoja 400 mln. keleivių.

Reuters, AFP, AP, BBC, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"