TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

"Tupolevai" dažniausiai dūžta

2011 06 23 0:00
Nepaprastųjų situacijų ministerijos pareigūnai apžiūri sudužusį "RusAir" Tu-134.
AFP/Scanpix nuotrauka

Rusiški lėktuvai "Tupolev" - tikros mirties mašinos, tačiau jie ir toliau masiškai skraido buvusioje sovietinėje erdvėje.

Balandį į internetą pakliuvo mėgėjiškas filmukas, kuris buvo pavadintas "Šokančiu lėktuvu", - jis užfiksavo keistą Tu-154 skrydį nedideliame aukštyje virš miesto. Tuokart pilotai sugebėjo saugiai nutupdyti sugedusį lėktuvą, kuriame nebuvo keleivių, ir jis nukeliavo į remontą.

Tai buvo tik vienas puslapis, turintis laimingą pabaigą, siaubą keliančių Rusijos lėktuvų "Tupolev" katastrofų kronikoje. Naujausia nelaimė - naktį į antradienį Karelijoje sudužęs dar vienas šio tipo lėktuvas. Petrozavodsko ligoninėje nuo daugybės sužeidimų mirus per katastrofą nukentėjusiam 9 metų berniukui, aukų skaičius padidėjo iki 45. Tyrėjai skelbia, kad Tu-134 katastrofa netoli Petrozavodsko galėjo įvykti dėl to, kad tūpdamas lėktuvas užkliudė elektros laidus ir trumpam išsijungė Besovecų oro uosto nusileidimo tako signalinės šviesos.

Uždrausti Europoje

Tai tipiškas atvejis su "Tupolevo" lėktuvais. Ankšti ir triukšmingi, dažnai pavadinami "skraidančiomis ladomis" (pagal prastai pagarsėjusius nepatikimus rusiškus automobilius), šie lėktuvai ir dabar skrodžia dangų virš buvusios SSRS, nors paskutinis Tu-134 nuvažiavo nuo konvejerio prieš 27 metus. Jei šie lėktuvai nebūtų uždrausti daugelyje Europos šalių dėl triukšmo, jie tikriausiai būtų uždrausti dėl labai prastos saugumo reputacijos. Ne kartą lėktuvui pakilus atitrūko važiuoklės dalis, skrydžio metu geso elektros tiekimo sistema, skilo kabinos stiklai. Gruodį senutis lėktuvas "Tupolev" sklęsdamas mėgino nutūpti Maskvos oro uoste visai užgesusiu varikliu, nuslydo nuo tako ir lūžo, žuvo 3 keleiviai. Po mėnesio Surgute Tu-154 nesugebėjo įvairuoti į taką net nuo išvažiavimo vartų, sprogo jo varikliai, žuvo dar 3 žmonės. Lenkijos prezidentą Lechą Kaczynskį ir visą Lenkijos politinį bei karinį elitą prie Smolensko pražudė taip pat Tu-154.

Pilotams sunku valdyti

Rusijos nacionalinė vežėja "Aeroflot" atsisakė savo laivyno "Tupolev" po trijų katastrofų 2006 metais, per kurias Rusijoje ir Ukrainoje žuvo 400 žmonių. Iranas taip pat laikinai nutupdė ant žemės visus lėktuvus "Tupolev" šiemet vasarį, kai vienas jų užsidegė ant tako po avarinio nusileidimo, o kitas sudužo skrisdamas į Armėniją.

Nepaisydama to, aviacijos valdžia buvusiose sovietinėse valstybėse tikina, kad jų keleiviniai lėktuvai tokie pat saugūs kaip ir vakarietiški, nors įspūdis toks, kad šie nutriušę ankšti orlaiviai - ne kas kita, o skraidantys mirtini spąstai. Aviacijos pareigūnai sugebėdavo pateikti statistiką, bylojančią apie pakenčiamą saugumą. Virtinė katastrofų, įskaitant paskutinę Petrozavodske, viską keičia.

Dėl sudužimo valdžia dažnai kaltino pilotus, o ne mechaniką, bet ekspertai sako, jog čia nėra jokio esminio skirtumo. Dėl nusidėvėjimo ir pasenusios konstrukcijos šiuos lėktuvus visuomet buvo sunku valdyti, ir tai didino lemtingų lakūnų klaidų galimybes.

Byloja skaičiai

Sovietų laivynas aštuntą ir devintą dešimtmečiais turėjo iš viso 1728 Tu-134 ir Tu-154 lėktuvus. 94 jų sudužo per katastrofas - kiek daugiau nei 5 procentai. Palyginimui: tik maždaug 3 proc. iš 7280 "Boeing 737" lėktuvų buvo prarasti per katastrofas (Londone įsikūrusios aviacijos firmos "Ascend", konsultuojančios draudimo bendroves, duomenys).

Daugelis "Tupolevo" lėktuvų baigia nugyventi savo amželį. Prie Petrozavodsko sudužęs Tu-134 buvo surinktas 1980-aisiais. Visa serija Tu-134, pradėtų naudoti 1966-aisiais, buvo nustoti gaminti 1984 metais.

Vakarų gamybos lėktuvai Rusijoje dūžta dėl rusų pilotų klaidų. Štai 2008 metais vietinių oro linijų pilotai nutupdė "Boeing 737" Karaliaučiaus oro uoste neišleidę važiuoklės. Lėktuvas čiuožė, kol sustojo, bet niekas nenukentėjo. Incidentai su "Tupolevo" lėktuvais kartojasi pernelyg dažnai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"