TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Tyrėjai analizavo rastą lėktuvo nuolaužą

2015 07 31 6:00
Nuolauža, greičiausiai sparno detalė, buvo padengta kriauklėmis - tai rodo, kad vandenyje ji gulėjo ilgai. Reuters/Scanpix nuotrauka

Aviacijos tyrėjai ketvirtadienį išvyko į Prancūzijai priklausančią Reunjono salą Indijos vandenyne, kad išsiaiškintų, ar į jos paplūdimį išmesta nuolauža yra dingusio oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvo dalis.

Dviejų metrų ilgio nuolaužą, veikiausiai sparno elementą, trečiadienį aptiko paplūdimį tvarkę žmonės. Šis radinys pakurstė viltis Malaizijoje ir visame pasaulyje, kad galbūt pavyks priartėti prie atsakymo sprendžiant vieną didžiausių mįslių aviacijos istorijoje. Tačiau tyrėjai ir „Malaysia Airlines“ ragino nedaryti skubotų išvadų.

Prancūzijos, Malaizijos ir Australijos pareigūnai pradėjo aiškintis objekto kilmę. Malaizija taip pat pasiuntė savo ekspertų komandą į salą.

MH370 reiso lėktuvas, praėjusių metų kovo 8 dieną skridęs iš Kvala Lumpūro į šiaurėje esantį Pekiną, virš Pietų Kinijos jūros mįslingai nukrypo nuo kurso ir veikiausiai pasuko Indijos vandenyno pietinės dalies link. Laineryje buvo 239 žmonės.

Pareigūnai, dalyvavę Australijos vadovaujamose paieškose, įsitikinę, kad lėktuvas skrido virš Indijos vandenyno pietinės dalies ir ten nukrito. Tačiau iki šiol nebuvo rasta jokių fizinių katastrofos įrodymų, nors Malaizijos institucijos sausį paskelbė, kad visi to lėktuvo keleiviai ir įgulos nariai laikomi žuvusiais.

Vienas liudininkas Reunjono saloje teigė, jog rasta nuolauža buvo padengta kriauklelėmis, o tai rodo, kad ji ilgą laiką gulėjo vandenyje. Kaip vietos žiniasklaidai sakė JAV aviacijos saugumo ekspertas Xavieras Tytelmanas, iš objekto nuotraukų galima įžvelgti „neįtikimų panašumų“ su „Boeing 777“ sparno detale, vadinamuoju flaperonu.

Tačiau tame regione ir anksčiau sudužo keli kiti lėktuvai, tarp jų - oro bendrovės „South African Airways“ laineris „Boeing 747“, kuris nukrito į vandenyną netoli Mauricijaus salos 1987 metais. Tąsyk žuvo visi 159 juo skridę žmonės.

Buvo išnaršyta daugiau kaip 50 tūkst. kv. km Indijos vandenyno dugno – apie 60 proc. paieškų zonos, kuri buvo nustatyta remiantis palydovų pagautais MH370 reiso lėktuvo signalais. Tačiau paieškų laivai, velkantys modernias sonarų sistemas, iki šiol nerado jokių to orlaivio pėdsakų.

Reunjono salą nuo teritorijos, kuri laikoma labiausiai tikėtina lainerio sudužimo vieta, skiria maždaug 4 tūkst. kilometrų. Okeanografai ir kiti ekspertai, dalyvaujantys diskusijose internete, aiškina, jog nuolaužą į salą galėjo nunešti vandenyno srovės.

Spėliojant dėl lėktuvo dingimo priežasčių dažniausiai buvo keliamos prielaidos, kad įvyko mechaninis arba struktūrinis orlaivio gedimas, kad jį kas nors užgrobė, kad buvo surengtas teroro išpuolis arba pilotas pradėjo elgtis neprognozuojamai. Vis dėlto nerasta jokių įrodymų kuriam nors scenarijui pagrįsti, todėl nežinia dar labiau kurstė sąmokslo teorijas. Įvairios versijos buvo aptariamos knygose, dokumentiniuose filmuose ir aktyviose interneto diskusijose.

AFP, BNS, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"