TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Vaiduoklis teberūdija sudužimo vietoje

2013 01 14 5:59
Atminimo ceremonijos dalyviai praplaukė pro demontuojamą milžinišką laivą, teberiogsantį vandenyje prie Džilijo salos. /Reuters/Scanpix nuotrauka

Pusiau nugrimzdusiame laive tebėra tonos supuvusio maisto, baldų, keleivių daiktų. Visa tai kelia grėsmę aplinkai. "Costa Concordios" demontavimo darbai dar toli gražu nebaigti, ir tai yra viena didžiausių tokio tipo operacijų pasaulyje.

Sausio 13-ąją Italijos Džilijo saloje paminėtos pirmosios kruizinio laivo "Costa Concordia" katastrofos metinės. Ten susirinko nelaimę išgyvenusieji, 32 žuvusiųjų gedintys giminaičiai ir vietos gyventojai. Darbininkai pakėlė uolą, į kurią "Costa Concordia" su 4 229 žmonėmis iš 70 šalių atsitrenkė ir nuvilko paskui save dugnu. Akmuo bus pastatytas netoli nelaimės vietos prie kranto. Bažnyčioje, kuri prieš metus buvo tapusi laikinu prieglobsčiu permirkusiems žmonėms pirmosiomis valandomis po tragedijos, buvo aukojamos mišios, įteikti apdovanojimai gelbėtojams, kurie kelias savaites pusiau apsemtame laive vis dar ieškojo galėjusių likti gyvų žmonių, tokių kaip viena jaunavedžių pora iš Pietų Korėjos, kurią pavyko ištraukti iš laivo gilumos. Vėliau prasidėjo niūrios žuvusiųjų paieškos užlietuose skyriuose.

"Costa Concordios" įgula buvo daugiatautė, todėl kompanija organizavo gedulingas katalikiškas pamaldas Limoje ir Maniloje, musulmonų apeigas - Balyje ir Džakartoje, hinduistų ceremonijas - Goa ir Mumbajuje, budistų ceremoniją Šanchajuje.

Nuo katastrofos jau praėjo metai, o laivas tebeguli toje pačioje vietoje, nuvirtęs ant šono, pusiau nugrimzdęs, gerai matomas iš Džilijo. Precedento neturinčią laivo iškėlimo operaciją planuojama baigti dar tik po kelių mėnesių. Katastrofa sukrėtė 1,5 tūkst. salos gyventojų, bet dabar jie siekia atsikratyti dukart už "Titaniką" didesnio laivo iš savo pakrantės ir grįžti prie įprasto gyvenimo.

Kapitonas Francesco Schettino tapo pasauliniu pajuokos taikiniu, nes pabėgo iš savo skęstančio laivo ir dabar laukia teismo. Bulvarinė spauda jį praminė "Kapitonu Bailiu".

Kapitono nurodymu "Costa Concordia" mėgino atlikti "saliutą" salai sudėtingai manevruodamas dideliu greičiu prie pat kranto, bet atsitrenkė į povandenines uolas. Laivas smarkiai pasviro ir atsirėmė į uolėtą priekrantės dugną. Keleivių evakuacija buvo chaotiška, nes laivas gulėjo pakrypęs beveik 90 laipsnių kampu, buvusios sienos virto lubomis ir grindimis. Šimtai žmonių, negalėjusių įsėsti į gelbėjimo valtis, šoko į šaltą jūrą tamsoje, nuslydo nuo laivo korpuso arba buvo nublokšti sraigtasparnio sukelto oro srauto.

Tyrime dėl nužudymo minimi dešimt įtariamųjų, tarp jų yra ir trys savininkų bendrovės "Costa Crociere" vadovai. Likusių gyvų žmonių organizacijos kelia bendrovei ieškinius tarptautinėje byloje, kuri, tikimasi, padės priimti įstatymus, padidinsiančius kruizinių reisų saugumą visame pasaulyje.

AFP, BNS, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"