TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Vandenynas aukas atiduoda nenoriai

2011 05 11 0:00
"Air France" lėktuvo nuolaužų ir aukų ieško jau ketvirtoji gelbėtojų ekspedicija.
AFP/Scanpix nuotrauka

Paslaptingai nukritusio "Air France" orlaivio keleivio kūnas buvo ištrauktas iš beveik keturių kilometrų gylio. Viena iš 228 katastrofos aukų nelaimės akivaizdoje taip ir liko sėdėti savo vietoje su saugos diržu.

Praėjusią savaitę paieškos komandai, naršančiai didžiulį Pietų Atlanto vandenyno plotą, kuriame kartkartėmis aptinkama "Airbus A330" lainerio nuolaužų, pavyko rasti dviejų aukų kūnus. Abu jie sėdėjo savo vietose, apsijuosę saugos diržais. Praėjus beveik dvejiems metams po katastrofos 2009 metų birželio 1 dieną, kai siaučiant tropinei audrai dingo iš Rio de Žaneiro į Paryžių skridęs lėktuvas su 228 žmonėmis, vandenynas dar neatidavė 176 aukų kūnų. Pastarieji dar nenustatytos tapatybės lavonai išsilaikė stebėtinai gerai. Anot mokslininkų, tai galima paaiškinti sūriu vandeniu, šviesa, dideliu vandens slėgiu, kuris išspaudė deguonies likučius, ir šalčiu, neleidusiu atsirasti bakterijoms, ardančioms palaikus. Kūnų autopsija atskleis, ar žmonės dar buvo gyvi, kai lėktuvas nuskendo.

Galima tik spėti, ar ir kitų aukų kūnai išliko tokios būklės, kad artimieji galėtų atlikti tinkamas laidotuvių apeigas savuose kraštuose. Vis dėlto nelaimingųjų vaizdas toks pritrenkiamas, kad daugelis ekspertų, pamatę aukų nuotraukas, atsisakė dalyvauti tolesnėse paieškose. Katastrofos metu lėktuve buvo 33 valstybių piliečiai (61 auka buvo prancūzai, 58 - brazilai, 26 - vokiečiai). Kai kurių žuvusiųjų šeimos reikalauja, kad būtų surasti visi kūnai, bet pareigūnai mėgina įtikinti, kad tai gali būti neįmanoma. Kiti giminaičiai norėtų, kad kūnai vandenyne liktų amžinai.

Šias aukas iškėlė automatiškai valdomas povandeninis laivas, turintis ne tik aukštos rezoliucijos vaizdo kameras, bet ir dvi roboto rankas. Jos buvo naudojamos kūnams ir nuolaužoms iškelti. Vienu metu toks povandeninis laivas gali atlaikyti iki 200 kilogramų svorio. Neaiškiomis aplinkybėmis nukritusio lainerio nuolaužų ir jo keleivių kūnų ieškoma jau dvejus metus. Paieškos pareikalavo 25 mln. dolerių, tad Prancūzijos pareigūnai tylomis nusprendė, kad ši ekspedicija - jau ketvirtoji per mažiau nei dvejus metus - bus paskutinė.

Praėjus savaitei po nelaimės 2009 metų birželio 1 dieną Brazilijos karinio jūros laivyno pajėgoms pavyko aptikti tik 51 kūną, tarp jų ir lainerio piloto. Praėjusią savaitę rastos ir dvi juodosios dėžės, kurios galėtų praskleisti "amžiaus mįslės" paslapties skraistę. Šios dėžės fiksavo lėktuvo padėtį ore, greitį, aukštį ir kryptį. Jas pasiėmė Prancūzijos karinis jūrų laivynas. Paryžių dėžės turėtų pasiekti šią savaitę. Iš jų gauta informacija gali būti gyvybiškai svarbi oro linijų bendrovei "Air France" ir lėktuvų gamintojai "Airbus", mat prieš jas pradėtas baudžiamasis tyrimas dėl netyčinių žmogžudysčių. "Tokios katastrofos dar nesame matę. Pusė nelaimių tyrėjų Vakaruose ir Rusijoje laukia rezultatų. Tai greičiausiai didžiausias tyrimas nuo Lokerbio laikų. Trumpai tariant, dideli keleiviniai lėktuvai iš dangaus paprastai nekrenta", - sakė aviacijos saugumo ekspertas iš Brunelio universiteto Guy Grattonas.

"Air France" lėktuvo "Airbus A330" sudužimo priežastis taip ir lieka neaiški. Dalis kaltės priskiriama apledėjusiems greičio davikliams, kurių neteisingai duomenys galėjo suklaidinti pilotus. "Airbus A330" lėktuvai yra platūs, dviejų variklių, vidutinio ilgumo laineriai, kuriais galima nuskristi 7-13 tūkst. kilometrų atstumą. Šiuo metu pasaulyje skraido 780 tokių aerobusų, o kiekvienas toks laineris kainuoja per 200 mln. dolerių. "Air France" laineris buvo pirmasis iš tokio tipo keleivinių lėktuvų, patyrusių katastrofą.

Kitą savaitę ketinama pasiųsti papildomą paieškos būrį, kuris ieškotų likusių kūnų ir asmeninių daiktų. Viliamasi, kad galiausiai bus nustatyta tikroji nelaimės priežastis, kuri padėtų ateityje apsisaugoti nuo panašių katastrofų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"