TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Važiuoji toliau, moki mažiau

2009 04 02 0:00
ES kovodama su aplinkos tarša nusitaikė ir į automobilių padangas.
AFP/Scanpix nuotrauka

Šylantys orai skubina vairuotojus žiemines padangas keisti į vasarines. Nuo jų kokybės priklauso, kiek pinigų išleisime degalams. Pasirodo, geros padangos gali sutaupyti 10 proc. degalų!

Rengiama nauja Europos Parlamento (EP) ir Ministrų Tarybos direktyva, reglamentuojanti padangų ženklinimą, skatins naudoti vadinamąsias taupiąsias padangas, kurios užtikrina gerą riedėjimą ir sukibimą su šlapia danga, kelia mažiau triukšmo ir leidžia efektyviau naudoti degalus.

Pasiūlyme numatyta, kad nuo 2012 metų visos keleivinių automobilių, nedidelės ir didelės galios transporto priemonių padangos (C1, C2 ir C3) turės būti pažymėtos specialiu visose ES šalyse suprantamu lipduku. Šis ženklas nurodys pirkėjams, jog naujos padangos ne tik padės saugoti aplinką nuo anglies dioksido išmetimo, bet ir leis sutaupyti pinigų transporto priemonei išlaikyti.

Europos Komisijos (EK) duomenimis, transporto srityje šiuo metu į aplinką išmetama apie 25 proc. viso anglies dioksido kiekio. Keleivinių automobilių su padangomis, turinčiomis geriausias ir blogiausias eksploatacines savybes, degalų suvartojimas skiriasi 10 procentų. Pakeitus visas šias padangas, bendras poveikis Europos Sąjungos (ES) lygiu būtų įspūdingas. Apskaičiuota, kad per metus galima sutaupyti 0,56-1,51 mln. t naftos ekvivalento (Mtne). Tai prilygsta 0,5-1,3 mln. keleivinių automobilių pašalinimui iš ES kelių!

Mokesčiai - švaresnei aplinkai.

Naujoji direktyva taip pat numatys, kad ne mažiau kaip pusė visų mokesčių, skirtų transportui, turi būti siejami su aplinkosauga. Siekiama, kad gamintojai gamintų ne tokias taršias transporto priemones. Atskiros valstybės narės taip pat gali nustatyti papildomus ekologinius mokesčius.

EP buvo aptartas ir sunkvežimių apmokestinimo klausimas. Vadinamasis eurovinjetės mokestis šiuo metu taikomas tarptautiniams greitkeliams, įtrauktiems į transeuropinius tinklus. Siūloma, kad šis mokestis būtų taikomas ir kitiems keliams, greitkeliams, kuriais vežama daug krovinių.

"Tai - kaip ekologinis mokestis, nes didysis transportas, sunkvežimiai, gadina kelio dangą ir labiau teršia aplinką. Kuo bus ekologiškesni sunkvežimiai, mažiau naudos degalų ir išmes teršalų, tuo mažesni bus jiems taikomi įkainiai", - sakė europarlamentarė Danutė Budreikaitė.

Patarimai taupantiesiems

Priminsime keletą japonų siūlytų būdų, kaip taupyti degalus: stabdyti iš lėto; važiuoti kuo pastovesniu greičiu; stabdyti varikliu; naudoti oro kondicionierių tik tada, kai būtina; važiuoti iš karto - nesėdėti įjungus variklio ir neskaityti laikraščio; suplanuoti važiavimo maršrutą; jeigu stovima ilgiau nei minutę, išjungti variklį; nuolatos tikrinti padangų slėgį; nevežti nereikalingų krovinių.

Naujų pasiūlymų vairuotojams parengė ir EK su degalų gamintojų asociacija: uždaryti langus važiuojant dideliu greičiu; nesivežioti nenaudojamos stoginės bagažinės; stengtis vengti spūsčių. Vienas geriausių pasiūlymų - kuo daugiau vaikščioti pėsčiomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"