TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Vengrijos opozicijos radijas kovos prieš jo uždarymą

2012 01 19 14:51

Vienintelė Vengrijos opozicijos radijo stotis "Klubradio", kuri veikiausiai bus uždaryta nuo kovo 1 dienos, žada kovoti dėl savo išlikimo.

"Gyvuoja nesusitaikymo dvasia", nors artėja radijo uždarymo terminas, populiarios naujienų laidos vedėjas Gyorgy Bolgaras sakė naujienų agentūrai AFP.

Pasak jo, kol kas maždaug 100 šio transliuotojo darbuotojų kolektyvą paliko tik du ar trys žmonės, tačiau kiti ieškosi darbo užsienyje, nes "paminėjimas, kad dirbai "Klubradio", yra mirties bučinys Vengrijos žiniasklaidos rinkoje".

Darbuotojai nusitekę "desperatiškai, tačiau pasiruošę kovoti", sakė vienas iš redaktorių Andrasas Piko.

"Klubradio" transliuoja iš savo biuro viename šiauriniame Budapešto priemiestyje, apstatytame nedideliais spalvingais namais.

Dešimt metų gyvuojantis radijas, kurio kasdien klausosi vidutiniškai 400 tūkst. žmonių, pagal klausomumą yra šeštas didžiausias šalyje ir antrasis didžiausias iš transliuojančių žinias bei muziką.

Tačiau dideles galias turinti Vengrijos žiniasklaidos taryba gruodžio viduryje nusprendė atimti "Klubradio" transliavimo dažnį nuo šių metų kovo.

Šis dažnus buvo skirtas "Autoradio" - nežinomai naujai stočiai, kurį valdo bendrovė su 1 mln. forintų (11,3 tūkst. litų) įstatiniu kapitalu.

Žiniasklaidos priežiūros institucija buvo įkurta pernai, įgyvendinant vyriausybės suplanuotas žiniasklaidos reformas, sulaukusias griežto tarptautinės bendruomenės pasmerkimo. Visi šios tarybos nariai yra premjero Viktoro Orbano partijos "Fidesz" šalininkai.

Tačiau tarybos pirmininkė Karola Kiricsi neigė, kad sprendimas atimti "Klubradio" transliavimo dažnį buvo politinis.

"Klubradio" buvo prastai įvertintas, nes pasiūlė mažą sumą už dažnį (konkurse) ir siūlė mažai muzukos bei vietos informacijos savo laidų tinklelyje", - ji sakė AFP.

Tuo tarpu šios komercinės radijo stoties įkūrėjas ir vadovas Andrasas Arato mano, jog "Klubradio" faktiškai buvo "nukirsdintas", kai iš jo buvo atimti aštuoni iš 11 dažnių, įskaitant tą, kuriuo transliuojama Budapešte.

Nors radijas išsaugos tris dažnius, jis praras didžiąją dalį klausytojų ir gali būti priverstas visiškai užsidaryti.

"Klubradio" kreipėsi į teismą dėl žiniasklaidos tarybos sprendimo ir tai padaręs įgijo teisę susipažinti su "Autoradio" prašymu suteikti jam dažnius.

"Šis pasiūlymas yra absurdiškas, - teigė A.Arato. - Šiam radijui neturėjo būti suteiktas eteris, net jeigu jis būtų vienintelis kandidatas."

Jis pridūrė, kad kai teismas priims sprendimą, "Klubradio" paviešins "Autoradio" pasiūlymą, o "tai sukels kultūrinį skandalą".

Taryba perdavė "Klubradio" dažnius "nežinomai bendrovei, su kuria neįmanoma susisiekti ir kuri nieko neatskleidė apie savo laidų struktūrą arba transliacijų pobūdį", pabrėžė A.Arato.

Artėjant kovui, "Klubradio" pradeda jausti stiprėjantį spaudimą.

"Valstybinės bendrovės nebeperka reklamos laiko, o privatus sektorius seka valstybinio pavyzdžiu, - aiškino "Klubradio" vadovas. - Mes laikomės iš mūsų klausytojų indėlio: civilinis sektorius palaiko profesionalią radijo stotį."

A.Piko skundėsi, kad "Klubradio" prarado daug verslo partnerių, o kai kurie darbuotojai jau keturis mėnesius negauna algų.

Gruodžio 22 ir 31 dienomis keli tūkstančiai žmonių dalyvavo protestuose Budapešte, demonstruodami solidarumą su "Klubradio", kai buvo priimtas žiniasklaidos tarybos sprendimas. Dar vienas protestas planuojamas ateinantį sekmadienį.

"Klubradio" krizė ištiko tuo metu, kai dešinioji Budapešto vyriausybė vis labiau kritikuojama tiek Vengrijoje, tiek tarptautinės bendruomenės dėl prieštaringai vertinamų politinių ir ekonominių priemonių.

Europos Taryba, JAV ir Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacija (ESBO) išsakė susirūpinimą dėl naujų Vengrijos įstatymų, reguliuojančių religiją ir žiniasklaidą.

Kritikai kaltina V.Orbano vyriausybę autoritariniu valdymu, o protestuotojai premjerą praminė "Viktatoriumi", dėl kurio Vengrija tampa "Orbanistanu".

Antradienį Europos Komisija nurodė Vengrijai atšaukti prieštaringai vertinamus teisės aktus, kurie, kaip manoma, varžo centrinio banko, duomenų apsaugos agentūros ir teismų nepriklausomybę, grasindama teisinėmis sankcijomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"