TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Verslui rūpi ne tik maži mokesčiai

2011 04 29 0:00
Nors konkurencija didelė, Ciuriche kuriasi daug užsienio kompanijų.
AFP/Scanpix nuotrauka

Pastaraisiais metais Šveicarija pritraukia vis daugiau pirmaujančių užsienio kompanijų. Atrodo, ši tendencija išliks, nes užsienio firmos rengiasi plėsti savo verslą.

Du geriausi pavyzdžiai yra kompanija "Google", sukūrusi Ciuriche didžiausią inžinerinę laboratoriją ne JAV, ir internetinių aukcionų svetainė "eBay", Berne įsteigusi tarptautinį savo štabą.

Nors manoma, kad tarptautines kompanijas labiausiai traukia maži mokesčiai, ekspertai teigia, jog ne viskas taip paprasta.

Niekas neneigia, kad tai iš tiesų vienas veiksnių, pritraukiančių bendroves iš užsienio. Tačiau Šveicarija dėl savo mokestinių iniciatyvų sulaukė gana daug kai kurių Europos Sąjungos (ES) narių kritikos.

Verslo tinklas "Osec Business Network Switzerland", kuris veikia kaip skėtinė organizacija perduodama suinteresuotų kompanijų vardus kantonams, tobulina Šveicarijos įvaizdį ir ieško potencialių investuotojų.

"Daugumoje valstybių, kuriose dirbame, mūsų vietinė vadovybė kviečia potencialius investuotojus į seminarus. Juose mes kartu su rėmėjais arba kantonais gauname progą įtikinti potencialius investuotojus",- sakė Hansas Jege, verslo skatinimo vadovas pagrindiniame "Osec" biure Ciuriche.

Mokesčiai - ne svarbiausias kriterijus

Keista, tačiau verslininkai nemini mokesčių tarp pirmojo dešimtuko kriterijų atsakydami, kodėl įsikūrė Šveicarijoje.

Mokesčiai užima tik 11 vietą svarbiausių veiksnių sąraše. Yra ir kitų pasirinkimo priežasčių. Pavyzdžiui, gyvenimo kokybė. Kur gyvens vadovai ir jų šeimos? Ar yra pakankamai mokyklų? Ar aplinkui pakanka patalpų? Ar jie gali pastatyti tai, ko reikia? Ar yra tyrimų bei plėtros institutai? Ar yra kitų inovatyvių firmų? Mokesčiai svarbūs, tačiau kompanijos juos gretina ir su kitais dalykais.

Augantis verslas

Sonja Wollkopf Walt, "Greater Zurich Area" (vietovė, kurią galima pasiekti per valandą važiuojant nuo oro uosto) vadovė, pažymi, kad užsienio firmų pritraukimas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti nereikšmingas (jos įstaiga turi 3,8 mln. JAV dolerių metinį biudžetą), bet to pasiekta gana greitai.

"Kai pradėjau dirbti prieš dvylika metų, mes buvome vieninteliai, įsikūrę čia su didžiuoju ketvertu:"Ernst & Young", "PricewaterhouseCoopers", KPMG ir "Deloitte", bet dabar yra daugybė mažų įmonių, padedančių įmonėms ateiti į Ciurichą. Taigi supratome, kad tai - didelis verslas."

Kai kurie regionai, tokie kaip "Greater Zurich Area", užimantis 7 kantonų teritoriją, veikia koordinuotai ir vieningai, kad pritrauktų investuotojų. "Greater Geneva Bern Area" apima 6 kantonus ir užsiima tuo pačiu.

"Esame didelis regionas, atstovaujantis dvikalbei teritorijai, kur trečdalis kalba vokiškai, kiti du - prancūziškai. Turime 8 universitetus, universitetines ligonines ir vykdome bendrus mokslinius tyrimus, - sakė Berno kantono ekonominės plėtros agentūros vadovas Denis Grisel. - Ten yra biotechnologijos, medicinos, informacijos bei komunikacijų, švaros technologijos ir tikslioji pramonė."

Veikia pavieniui

Kiti kantonai nusprendė veikti pavieniui. Tačiau Ticino kantonas pietinėje Šveicarijos dalyje vis tiek sugeba pritraukti užsienio kompanijų.

"Ticino kantonas daugmaž turi Italijos rinkos monopoliją dėl savo kalbos ir regioninės sąsajos su Milanu. Neseniai kompiuterių kompanija "Acer" įsikūrė Ticine. Šis kantonas niekuo nenusileidžia kitiems", - aiškino H.Jegge iš "Osec".

Jei užsienio kompanija susidomi verslu Šveicarijoje, kantonai paprastai suorganizuoja vizitą, tačiau ne savo, o kompanijos sąskaita. Tačiau šveicarų skatinamosios įstaigos gali sukurti programą ir savo sąskaita surengti pietus.

D.Grisel teigia, kad vizito programa priklauso nuo kompanijos poreikių. Tačiau jis kalbėjo tvirtai: "Mes nemokame už vizitus."

Pasak jo, žmonės nori aplankyti universitetus ir kompetencijos centrus, susipažinti su vykdomais technologiniais tyrimais. Kiti nori patikrinti, ar įmanoma rasti partnerių. Yra ir tokių, kurie nori ištirti vietos potencialą, tad jiems organizuojami vizitai pas žmogiškųjų išteklių specialistus.

Didelės ir mažos

Verslo skatintojai labiausiai norėtų pritraukti didelių kompanijų. Tačiau tai priklauso nuo to, kas laikoma didele, o kas maža įmone.

S.Wollkopf Walt įstaiga ieško vidutinių įmonių. Tai priklauso nuo rinkos. Įmonė turi būti tam tikro dydžio, kad galėtų plėstis į Europą, o Europoje tai - mažosios firmos. Vidutinio dydžio Vokietijos įmonė Šveicarijai jau yra didelė.

Žinoma, Šveicarijoje yra ir vietos verslo konkurencija, tačiau verslo skatintojai "Osec" arba kantonuose patenkinti, jei įmonės renkasi Šveicariją, užuot keliavusios į kitas valstybes. Nors įmonės ir konkuruoja tarpusavyje, D.Grisel įsitikinęs, kad Šveicarija turi daugybę pranašumų ir yra patraukli tarptautiniams investuotojams net Šveicarijos frankui esant brangiam. "Stabilumas, saugumas, gera geografinė padėtis ir gyvenimo kokybė daro Šveicariją patrauklią", - sakė jis. Ir realistiškai pripažino: "Ir mes stengiamės gauti gabaliuką torto, nors žinome, kad negalime gauti jo viso."

 

Vertė Kristupas Vasiliauskas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"