TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Viltis atskleisti katastrofos priežastį

2011 04 05 0:00
Iš Atlanto vandenyno traukiami "Airbus-A330" šipuliai, bet savirašiai prietaisai iki šiol nerasti.
AFP/Scanpix nuotrauka

Jau surengtos keturios ekspedicijos, tačiau vis dar nežinoma, kodėl prieš dvejus metus virš Atlanto sudužo keleivinis laineris. Jungtinėse Valstijose toliau tikrinami boingai po incidento, kai skrydžio metu lėktuve atsivėrė skylė.

Prie Brazilijos krantų aptiktos prieš dvejus metus virš Atlanto vandenyno sudužusio Prancūzijos keleivinio lėktuvo nuolaužos. 2009 metų birželio 1 dieną iš Rio de Žaneiro į Paryžių skridęs "Air France" lėktuvas "Airbus-A330" su 228 žmonėmis sudužo per audrą. Visi žmonės žuvo. Katastrofos priežastis iki šiol nežinoma.

Praėjusį mėnesį ketvirtą kartą pradėta lėktuvo juodųjų dėžių paieškos operacija. Į 4 km gylį nardinami specialūs robotai, kurie žvalgo vandenyno dugną tarp Brazilijos ir Vakarų Afrikos. Tai - 10 tūkst. kv. km sudėtingo reljefo plotas. Ankstesnės trys paieškos ekspedicijos atsiėjo Prancūzijos vyriausybei, kompanijai "Airbus" ir "Air France" oro linijoms 30 mln. eurų ir nedavė jokių rezultatų.

Per pirminę paiešką po katastrofos buvo išgriebta 50 kūnų ir šimtai lėktuvo dalių, įskaitant nuplėštą uodegą. Žuvusieji buvo prancūzai, brazilai ir vokiečiai.

Neseniai Prancūzijos teisėjas dėl katastrofos pateikė preliminarius kaltinimus žmogžudystėmis bendrovei "Air France".

Lėktuvų gamintoja "Airbus" teigia, kad sudužimo priežastis nebus atskleista, kol nebus rastos juodosios dėžės. Sekmadienį aptikus lainerio nuolaužų, kurios gulėjo gana kompaktiškai viename plote, tikimasi surasti ir šiuos prietaisus. Aptikti šipuliai - turbinos ir sparnų dalys. Kita vertus, specialistai įspėja, kad juodųjų dėžių galima niekada nerasti.

Iškart po katastrofos spėliota, kad į lėktuvą galėjo trenkti žaibas. Dabar linkstama manyti, kad laineris sudužo dėl slėgio vamzdelių apledėjimo. Šis prietaisas skirtas oro srauto greičiui matuoti. Jam sugedus galėjo būti perduoti neteisingi lėktuvo greičio duomenys į pilotų kompiuterį. Todėl pilotai galėjo pražūtingai padidinti arba sumažinti greitį. Kai kuriais duomenimis, būtent taip ir nutiko "A-330" laineryje: įvairios sistemos teikė prieštaringus duomenis apie greitį.

Tuo tarpu Jungtinėse Valstijose tikrinant "Southwest Airlines" lėktuvus "Boeing 737-300" trijuose jų aptikta fiuzeliažo įtrūkių. Patikra pradėta po penktadienio incidento, kai skrydžio metu tokiame lėktuve netikėtai atsivėrė skylė. Laimei, pavyko saugiai nutūpti ir žmonės nenukentėjo. "Southwest" oro linijos savaitgalį atšaukė apie 600 skrydžių, kad inžinieriai patikrintų 79 turimus "Boeing 737-300". 19 jų jau grįžo į darbą, nes jokių problemų neaptikta. Dar 57 lėktuvų patikra turi baigtis antradienį. Tokių lėktuvų pasaulyje skraido 931, 288 priklauso JAV oro bendrovėms.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"