TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Viską lėmė piloto klaida?

2006 08 29 0:00
Sudužęs Kentukyje lėktuvas CRJ-200 priklausė kompanijai "Comair", vienos didžiausių JAV oro bendrovių "Delta Airlines" padaliniui.
AFP/Scanpix nuotrauka

Kentukio valstijoje anksti sekmadienį netrukus po pakilimo iš Leksingtono oro uosto nukritęs keleivinis lėktuvas buvo geros techninės būklės

"Comair" lėktuvu 5191-uoju reisu į Atlantą Džordžijoje skrido 47 keleiviai ir trys įgulos nariai. Lėktuvas nukrito 2 km nuo oro uosto. Anot kompanijos prezidento Dono Bornhorsto, gyvas liko tik antrasis pilotas Jamesas Polehinke'as, kurį iš lėktuvo nuolaužų ištraukė trys policijos pareigūnai. Polehinke'o būklė kritiška.

Nacionalinės transporto saugumo valdybos atliekamo tyrimo specialistė Debbie Hersman Leksingtone pareiškė, kad "Comair" lėktuvo, nukritusio Kentukio valstijoje, katastrofos priežastis buvo veikiausiai lakūno klaida. Ji patvirtino žiniasklaidos pranešimus, kad pilotai per klaidą pasirinko kilimo taką, skirtą mažesniems lėktuvams. "5191-uoju reisu skridusio lėktuvo, kurį sekmadienio rytą ištiko katastrofa, savirašiai prietaisai parodė, kad lėktuvas dėl klaidos prieš pakildamas įsibėgėjo trumpesniu oro uosto kilimo ir tūpimo taku, neskirtu komerciniams lėktuvams", - sakė Hersman. Ji nepateikė jokių išvadų, tik pabrėžė, kad tyrimas vos prasidėjo ir kad bus atsižvelgta į lėktuvo greitį, jo svorį ir kitus duomenis nustatant, ar toks takas buvo per trumpas orlaiviui. Be to, ekspertė pranešė, kad lėktuvas pramušė aptvarą ir nukrito už maždaug kilometro nuo oro uosto.

Manoma, jeigu lakūnas nėra iš anksto pasirengęs pakilti trumpesniu taku, jam tai padaryti beveik neįmanoma. Transporto saugumo ekspertai per tyrimą turės nustatyti, kaip lėktuvas atsidūrė trumpesniame take.

Savo ruožtu oro uosto atstovai teigia, kad lėktuvas pakilo prieš aušrą, kai dar buvo tamsu, be to, lynojo. Tačiau tūpimo takai paprastai yra žymimi specialiais ženklais. Spėliojama, kad lėktuvo įgulos vado skrydžių grafikas buvo pernelyg įtemptas ir jis tiesiog neišsimiegojo, turint mintyje, kad reisas buvo numatytas 6 valandą ryto.

"Comair" yra vienos didžiausių JAV oro bendrovių "Delta Airlines" padalinys. "Comair" prezidentas Donas Bornhorstas pranešė, kad CRJ-200 įsigytas Kanados kompanijoje "Bombardier" 2001 metų sausį. Jis skraidė 14,5 tūkst. valandų ir buvo turėjo jokių pastabų dėl techninės būklės. Pastaroji reguliari techninė apžiūra buvo atlikta tragedijos išvakarėse. Lėktuvo "Comair" sudužimas - didžiausia aviacijos nelaimė Jungtinėse Valstijose nuo to laiko, kai po 2001-ųjų rugsėjo 11-osios atakų praėjus dviem mėnesiams Niujorke sudužo "American Airlines" lėktuvas ir žuvo 265 žmonės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"