TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Vokiečiai nenori ekologiško benzino

2011 04 18 0:00
Vokiečiai linkę pirkti brangesnį, o ne ekologišką benziną.
Užsienio spaudos nuotrauka

Beveik 70 proc. Vokietijos vairuotojų atsisako pilti į savo automobilius ekologišką benziną "Super E10", nes baiminasi, kad jis gali pakenkti šių varikliui.

Dėl paklausos nebuvimo benzinas "Super E10" laikinai nebetiekiamas į degalines, todėl jį gaminančių naftos perdirbimo gamyklų talpyklos jau perpildytos. Šio benzino pristatoma tik į pusę iš beveik 15 tūkst. Vokietijoje esančių degalinių, dažniausiai šalies rytuose bei pietuose.

Vokietijos vairuotojai, mėgstantys važinėti naujomis geromis mašinomis, linkę pirkti benziną A98, kuris Vokietijoje vadinamas "Super Plus", nors jis ir kainuoja brangiau. Tiekėjai vos spėja pristatyti reikiamą jo kiekį į degalines. Tuo tarpu degalų saugyklos perpildytos nepageidaujamo E10. Ši problema Vokietijoje jau tapo tokia aktuali, jog ekonomikos ministrui Raineriui Bruederle teko pripažinti, kad "vartotojai visiškai prarado pasitikėjimą" naujuoju ekologišku benzinu ir dėl degalinėse susidariusios krizės pažadėjo artimiausiu metu sukviesti "benzino samitą", t. y. aukštų pareigūnų pasitarimą, ir bendrai nuspręsti, ką daryti su E10.

Bėda, kad pagal Europos Sąjungos (ES) reikalavimus benzinas E10 iki 2013 metų privaloma tvarka turi būti pradėtas pardavinėti visose degalinėse. 2020-aisiais šis ekologiškas benzinas turi sudaryti 10 proc. visų Europoje naudojamų degalų.

Naujojo benzino E10 sudėtyje yra 10 proc. bioetanolio, kuris išgaunamas iš augalų, turinčių cukraus ir krakmolo, t. y. cukrašvendrių, cukrinių runkelių, kukurūzų ir grūdų. Įvesdama reikalavimą naudoti E10 ES tikisi sumažinti naftos vartojimą ir išmetamųjų dujų emisiją į atmosferą. Tačiau vokiečiai netruko išsiaiškinti, kad 4 mln. jų keliuose važinėjančių registruotų automobilių, t. y. kiekvienai dešimtai mašinai, benzinas E10 netinka. Šį faktą jau oficialiai pripažino ir Federalinė automobilių žinyba. Tačiau Vokietijos ekonominių tyrimų instituto ekspertė Claudia Kemfert vadina nepriimtinu nutarimą pristabdyti naujojo benzino pristatymą į šalies degalines. "Mums būtina kuo greičiau sumažinti naftos vartojimą", - pabrėžė ekspertė. Tačiau jai linkę pritarti ne visi, o vairuotojai nuolat primena vyriausybei, kad nėra ko skubėti, nes pagal ES reikalavimus pilti ekologišką benziną į bakus bus privaloma tik 2013 metais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"