TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Vokietiją paralyžiuoja ilgiausias streikas

2014 11 07 6:00
Žmogus prie stovinčio uždaryto regioninio traukinio ieško kitos keliavimo išeities.  Reuters/Scanpix nuotrauka

Mažytė Vokietijos mašinistų profesinė sąjungą surengė ilgiausią šalyje streiką, kuris suardė milijonų vokiečių planus ir kelia tokį transporto chaosą, kad gali sutrikdyti ir kito verslo darbą bei sugadinti savaitgalį minimą Berlyno sienos griūties 25-metį.

Vokietijos traukinių mašinistai vakar išplėtė precedento neturintį streiką prieš valstybinės geležinkelių operatorės „Deutsche Bahn“ strategiją. Jų ginčas su darbdaviais tik aštrėja, o chaosas susisiekimo sektoriuje didėja. Dėl to žlugdomi milijonų keleivių planai.

Tai jau šeštoji nuo rugsėjo mašinistų profesinės sąjungos GDL, turinčios vos apie 20 tūkst. narių, akcija. Streikas prasidėjo nuo prekinių reisų ribojimo trečiadienį, o ketvirtadienį buvo išplėstas - palietė keleivinius maršrutus. Planuojama, kad jis truks iki pirmadienio paryčių. Vokietijos geležinkelių bendrovė "Deutsche Bahn" nurodė, jog šie veiksmai sukėlė "didžiulių sutrikimų", tačiau sieks, kad kursuotų bent trečdalis tarpmiestinių traukinių. Šalies vakaruose ir šiaurėje važiavo apie 30 proc. regioninių ir priemiestinių traukinių, pietuose - apie 40 proc., rytinėse žemėse - 15-30 procentų.

GDL atmeta "Deutsche Bahn" siūlymą kreiptis į arbitražo teismą, o bendrovė naujausius streiko planus vadina "atviru bauginimu". Profsąjungos atstovai sako, kad "Deutsche Bahn" nesileidžia į kalbas dėl darbuotojų reikalavimo padidinti atlyginimus 5 proc. ir 2 valandomis (nuo 39 iki 37) sutrumpinti darbo savaitę. Tik 20 tūkst. iš 196 tūkst. darbuotojų ginanti GDL tvirtina, jog įmonė kalta dėl krizės, be to, ji nesutinka leisti profesinei sąjungai derėtis dėl 17 tūkst. traukinių palydovų interesų. GDL lyderiai norėtų atstovauti ne vien mašinistams, bet ir kitoms "Deutsche Bahn" darbuotojų grupėms - konduktoriams, maitinimo darbuotojams, dispečeriams.

Paskutinę minutę mėgindama išvengti streiko „Deutsche Bahn“ paragino GDL sutikti pradėti derybas per tarpininkus ir atsisakyti streiko. Tačiau GDL lyderis Clausas Weselsky, buvęs traukinių mašinistas iš Rytų Vokietijos, žiniasklaidos kritikuojamas už tai, kad jo nedidelė profesinė sąjunga jau rengia šeštą streiką per pastaruosius du mėnesius, atsisakė tarpininkavimo pasiūlymo.

Politikai ir pramonės grupės pareiškė susirūpinimą dėl streiko, ilgiausio per "Deutsche Bahn" 20 metų istoriją, poveikio. Kanclerė Angela Merkel, kuri retai kada kišasi į pramonininkų nesutarimus, teigė, jog mašinistai turi teisę streikuoti, tačiau tai reikėtų daryti "atsakingai" ir "išlaikant proporcingumo pojūtį". „Aš tik galiu apeliuoti į jų sveiką protą ir paraginti ieškoti sprendimų, kad žala mūsų šaliai būtų kuo mažesnė ir kad kartu išliktų teisė streikuoti“, – sakė ji vokiečių žurnalistams.

Kelno ekonominių tyrimų instituto skaičiavimais, šis streikas Vokietijos ekonomikai gali kainuoti iki 100 mln. eurų per parą, ypač jei dėl tiekimo trikdžių bendrovėms teks stabdyti surinkimo linijas. Vokietijoje, kurios ekonomika yra didžiausia Europoje, geležinkeliais gabenama beveik penktadalis krovinių.

BNS, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"