Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITROŽIŲ KARAIMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

A. Pogrebnojus: kaip groji, taip ir atrodai

 
2016 01 12 12:03
Organizatorių nuotrauka

Jei muzikantai rašytų „Naujųjų metų rezoliucijas“, išskirtinio sceninio įvaizdžio kūrimas greičiausiai turėtų atsidurti tarp jų. Drabužių dizainerio Aleksandro Pogrebnojaus teigimu, Lietuvoje ne visi atlikėjai tam skiria pakankamai dėmesio, bet tiems, kurių įvaizdis sugeba nustebinti kiekvieno koncerto metu, jis tampa vizitine kortele.

Pasak dizainerio, Lietuvos scenoje veikia paprasta taisyklė – kaip groji, taip ir atrodai, nes gerą muziką kuriančios grupės ir atlikėjai taip pat gerai atrodo ir scenoje.

„Kaip ir aktoriui, kostiumas turi padėti muzikantui atskleisti tai, ką jis nori pasakyti ant scenos. Pavyzdžiui, grupei „Antis“, kuri jau ne vieną dešimtmetį ant scenos kuria spektaklį, kostiumai yra daugiau nei drabužis. Tai – jų muzikos dalis. Dėl jų jie yra atpažįstami, kostiumai sukuria ir išskirtinę atmosferą. Arba Jurga Šeduikytė – jos įvaizdis drauge su muzika keitėsi begalę kartų, bet išskirtinis scenos veidas nedingo“, – sako A. Pogrebnojus.

Skirtingiems muzikantams kostiumus kūręs dizaineris priduria, kad kai kuriems ryškiems atlikėjams Lietuvoje specifiniai kostiumai net nėra reikalingi.

„Ar Andriui Mamontovui reikia daug daryti? Jis scenoje yra toks, kokį sutiktum ir gatvėje. Arba, pavyzdžiui, Alina Orlova – jos paprastas įvaizdis neretai yra daug sudėtingesnis ir atsiskleidžia tik tai suprantantiems“, – teigia A. Pogrebnojus.

Pasak dizainerio, bene didžiausia Lietuvos muzikantų bėda – neretai jie neįvertina koncertų masto ir koncertuodami didelėse scenose pernelyg daug dėmesio skiria subtiliems akcentams, kurie lieka nepastebėti.

.

.

„Man atrodo, dar ne visi supranta, jog didžiojoje scenoje kostiumas tampa scenografijos dalimi. Iš arti atlikėjo niekas nebemato – žmonės ateina į koncertą linksmai praleisti laiko, taigi sceninis įvaizdis turi padėti įgyvendinti šią užduotį. Todėl jis turėtų būti keičiamas bent 2–3 kartus koncerto metu“, – sako A. Pogrebnojus.

Dizainerio teigimu, jau minėta „Antis“ yra puikus pavyzdys, kaip sukurti ir per daugelį metų išlaikyti savitą sceninį įvaizdį, patraukiantį žiūrovo akį didžiausiose šalies arenose.

„Anties“ kostiumai keitėsi dešimtis kartų. Visgi per trisdešimt kūrybos metų grupė išlaikė savitą „architektūrinį“ savo pasirodymų pastatą. Galima teigti, kad jie pasistatė namą ir ruošdamiesi naujiems koncertams kostiumus keičia kaip to vientiso pastato langus bei duris, bet išlaiko savitumą“, – pastebi A. Pogrebnojus.

Ar „LT Identity“ komandos kurti jubiliejinių „Anties“ koncertų „Zombiai atrieda atidunda!“ kostiumai prisidės prie grupės pergalės rungiantis dėl metų koncertinio atlikėjo vardo, paaiškės sausio 29 d. M.A.M.A. apdovanojimuose.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
Rožių karaiSportasŠeima ir sveikataTrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"