TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Augalinio maisto Kalėdos

2014 12 20 6:00
Vilijos Vedliūgienės gardumynai. Asmeninio albumo nuotraukos

Sveikos mitybos populiarintoja Vilija Vedlūgienė siūlo praturtinti švenčių stalą su meile pagamintais augalinės mitybos patiekalais.

Kaunietė V. Vedlūgienė yra "Žolinčių akademijos" lektorė ir praktikė, baigusi mokslus Puerto Rike įsikūrusiame Ann Wigmore natūralios mitybos institute.

Jauna moteris anksčiau dirbusi maisto technologe pakeitė mitybą prieš keletą metų. Tokiam žingsniui įkvėpė mintis, jog norint būti sveikam, reikia iš esmės keisti gyvenimo būdą. Dabar ir moters šeima žingsnis po žingsnio atsisako ankstesnių mitybos įpročių, vis dažniau renkasi augalinį, gyvą, žalią maistą. Kaip teigė V. Vedlūgienė, visi jie pajuto kitokios mitybos naudą. Dabar Vilija jau dalijasi savo žiniomis su kitais. "Bandau protinti žmones per skrandį, bet stengiuosi nieko nebrukti. Juk visi esame sąmoningi, kiekvienas galime apsispręsti", – pridūrė pašnekovė.

Kalbėdama apie Kūčių ir Kalėdų vaišes ji pabrėžė, jog svarbu nepamiršti, kad pirmiausia tai yra šeimos ir bendravimo šventė. Tad ne tiek svarbu, kiek maisto padėsime ant stalo, bet kokių minčių lydimi jį gaminsime ir valgysime. Verčiau paruošti mažiau ir kukliau, bet daryti tai neskubant ir nepykstant, įdedant daug meilės, ramybės, gerų palinkėjimų, į vyksmą įtraukiant vaikus, kitus šeimos narius.

Vietoj įprastų salotų

Anot V. Vedlūgienės, švenčių stalo nebūtina perkrauti mišrainėmis su majonezu, verčiau pasigaminti kitokių, sveikesnių ir tikrai skanių salotų.

Pavyzdžiui, salotas iš topinambų, juodųjų ridikų, moliūgų. Šias daržoves reikia sutarkuoti, įdėti daigintų saulėgrąžų sėklų. Jas pakanka per naktį pamirkyti, po to – dieną padaiginti. Tada salotas šiek tiek pašlakstyti citrinų sultimis, sėmenų aliejumi, įberti truputį druskos ir išmaišyti.

Vietoj silkės patiekalo galima pasidaryti jūros kopūstų mišrainės. Džiovintus jūros kopūstus reikia per naktį (12-14 valandų) pamirkyti vandenyje, nusausinti, įdėti šiek tiek druskos ir pipirų. Atskirai sutarkuoti žalią buroką, įspausti į jį pusę citrinos sulčių, įdėti druskos, pipirų, česnako ir viską gerai išmaišyti. Tada kloti burokėlių sluoksnį, ant jo – jūros kopūstų, dar pridėti sluoksnį smulkiai pjaustytų ar tarkuotų obuolių, šiek tiek svogūno.

Prie šių salotų galima patiekti augalinio padažo, kiek primenančio tradicinį majonezą. Jis daromas iš moliūgų sėklų. Jas per naktį pamirkius reikia sutrinti su obuolių sultimis, pridėti šiek tiek česnako. Toks padažas – gan pikantiško skonio, turi ir salsvumo, ir rūgštumo.

Šventinį stalą papuoš iš riešutų pagaminti kukulaičiai, skoniu šiek tiek primenantys žuvis. Tam lazdyno ar graikiškus riešutus reikia per naktį išmirkyti (kai sėklos ar riešutai išmirkomi, jie daug lengviau virškinami ir dar skanesni), sutrinti su morkomis, šiek tiek česnako, druskos, petražolių, o iš gautos masės daryti apskritus kukulaičius.

Vilija Vedliūgienė gali pamokyti pasigaminti įvairių augalinės mitybos patiekalų.

Gėrimas ir saldumynas

Minėtieji patiekalai atsiras ant kalėdinio V. Vedlūgienės stalo. Dar ji ketina gaminti šventinį nealkoholinį gėrimą, pakeisiantį vyną. Šiam gėrimui reikia paimti du granatus, išspausti jų sultis, pridėti vieno išspausto apelsino sultis, jas sumaišyti. Tada atskirai pasigaminti arbatos, kuriai reikės cinamono lazdelės ir šaukštelio gvazdikėlių. Šiuos prieskonius suberti į puodelį ir užpilti karštu, bet ne verdančiu vandeniu, palaikyti uždengus, kol atvės. Tada arbatą sumaišyti su sultimis. Gėrimas bus raudonas, visi namai kvepės cinamonu ir gvazdikėliais. Į gėrimą galima įspausti ir šiek tiek imbiero, tada bus šiek tiek aitriau. Pasak V. Vedlūgienės, toks šventinis gėrimas tiks ir jaunam, ir senam.

Ant Kūčių ar Kalėdų stalo, žinoma, turi būti vaisių ir uogų. Taip pat norisi saldumynų. V. Vedlūgienė patartų pasigaminti chalvos. Jai reikės dviejų dalių saulėgrąžų, vienos dalies sezamo, vienos dalies aguonų sėklų. Kas mėgsta, gali pridėti šermukšnio uogų, suteiksiančių rūgštumo ir kartumo. Sėklas reikia sumalti, pridėti medaus, kuris sulipins masę, o tada iš jos formuoti rutuliukus-saldainiukus.

Vietoj silkės

Pirmas sluoksnis: burokine tarka sutarkuojame vieną žalią burokėlį (vidutinio dydžio), įspaudžiame pusės citrinos sulčių, dedame smulkiai supjaustytas tris skilteles česnako, truputį druskos, pipirų. Viską išmaišome. Suklojame į stiklinį indą.

Antras sluoksnis. Imame indelį jūros kopūstų. Geriau naudoti džiovintus, juos pamirkyti 12 val., nupilti vandenį ir įdėti šiek tiek druskos. Jei kopūstus norite pagaminti greičiau, dėkite vieną indelį konservuotų jūros kopūstų, skystį nupilkite. Dedame ant burokėlių.

Trečias sluoksnis: padažas. Jam reikės vienos stiklinės 8 val. mirkytų moliūgo sėklų. Į trintuvą dedame moliūgo sėklų, pilame stiklinę obuolių sulčių, dedame tris skilteles česnako. Gerai išplakame. Dera naudoti tik natūralias sultis. Padažą padalijame į dvi dalis, vieną užpilame ant jūros kopūstų, kitą panaudosime vėliau.

Ketvirtas sluoksinis. Griežinėliais supjaustome obuolį ir nedidelę galvutę raudonojo svogūno. Dedame ant padažo.

Penktas sluoksnis. Ant obuolių ir svogūnų supilame likusį padažą.

Šeštas sluoksnis. Sutarkuojame morką šiaudeliais ir sumaišome su arbatiniu šaukšteliu džiovintų krapų. Dedame ant padažo.

Patiekalą puošiame džiovintais krapais. Galime jais išpiešti eglutę ir uždėti žaisliukus iš spanguolių.

Linų sėmenų ir spanguolių kisielius

Linų sėmenis nuplauname ir pamerkiame: vienai stiklinei linų sėmenų reikia trijų stiklinių vandens. Mirkome apie 8 val. arba per naktį, tada išskalaujame. Į trintuvą pilame linų sėmenis, tris stiklines vandens, viską sutriname. Po to dedame pusę stiklinės spanguolių, šaukštą medaus. Viską vėl gerai sumaišome.

Salotos su raugintais kopūstais ir džiovintais obuoliais

Joms reikės raugintų kopūstų, termiškai neapdoroto moliūgo, sutarkuoto burokine tarka, virtų ar konservuotų grybų, virtų pupelių (labai gražiai atrodo juodosios pupelės). Pupeles mirkome per naktį ir tada verdame, pabaigoje pasūdome. Pridedame išmirkytų ir susmulkintų džiovintų obuolių. Viską išmaišome. Šioms salotoms nereikia jokių prieskonių ar aliejaus, nes kiekvienas ingredientas nuostabiai skanus.

Šventinis gėrimas

Vieną lazdelę cinamono ir vieną arbatinį šaukštelį gvazdikėlių užpilame stikline karšto vandens ir valandą paliekame uždengtą, kol pritrauks ir atvės. Išsispaudžiame dviejų granatų ir vieno apelsino sultis. Cinamono ir gvazdikėlių arbatą nukošiame ir įpilame į sultis, viską išmaišome. Prieš geriant reikia pamaišyti.

Graikinių riešutų kukulaičiai

Reikės stiklinės graikinių riešutų, mirkytų 4-12 val., dviejų morkų, trijų skiltelių česnako, pusės citrinos sulčių, pusės šaukštelio malto kumino, druskos, petražolių, salotų lapų.

Graikinius riešutus, morkas, česnaką sumalame lėtaeige sulčiaspaude (turinčia malimo funkciją) arba mėsmale. Dedame likusius prieskonius, viską išmaišome ir darome kukulaičius. Suformuotus kukulaičius dedame ant salotos lapo. Puošiame liucernos, saulėgrąžų ar kitais daigais.

Sėklų saldumynas

Jam reikės dviejų dalių saulėgrąžų sėklų, vienos dalies sezamo sėklų, vienos dalies aguonų sėklų, pusės dalies džiovintų šermukšnių uogų, vienos dalies medaus. Sėklas išmirkome 6-8 val. ir išdžioviname 42 laipsnių C temperatūroje džiovyklėje. Jei neturite džiovyklės, galima ir orkaitėje. Nustatome 42 laipsniai C temperatūrą ir džioviname, bet orkaitės dureles reikia palikti atidarytas. Džiovinti būtina apie 1-1,5 valandos.

Išdžiovintas sėklas kartu su šermukšniais sumalame lėtaeige sulčiaspaude, turinčia malimo funkciją arba mėsmale. Dedame medaus ir viską gerai išmaišome. Formuojame apskritus saldainius. Galima pavolioti džiovintų morkų milteliuose. Juos pasigaminame morkas sutarkavę ir išdžiovinę, tada sumalę kavamale.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"