Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Festivalių priešingybė: restivaliai kviečia pabėgti nuo technologijų

 
„Skaitmeninės detoksikacijos“ restivalis Arizonoje. Vietoj pamėgtų serialų poilsiautojai žvelgia į saulėlydį.
„Skaitmeninės detoksikacijos“ restivalis Arizonoje. Vietoj pamėgtų serialų poilsiautojai žvelgia į saulėlydį. restivalglobal nuotrauka

Pramogų industrija ėmė tolti nuo brangių relaksacijos idėjų – pradėjo siūlyti patį paprasčiausią poilsį. Globalizacijos ir skaitmeninių technologijų amžiuje įprasti dalykai virsta prabanga.

Pradėtos organizuoti paprasčiausios išvykos į gamtą – joms suteikti skambūs vardai, tokie kaip „Detoksikacinis turas nuo skaitmeninės priklausomybės“ ar „Sąmoningumo stovykla“.

Veiklai sumanytas naujas terminas – „restivaliai“ (anglų k. rest – poilsis). Tokių restivalių esmė – atsiriboti nuo jau įprastų tapusių pramogų ir technologijų: naršymo socialiniuose tinkluose, išmaniųjų telefonų ar populiarių muzikos festivalių.

Tik įsivaizduokite – išdegintoje Arizonos dykvietėje (JAV) restivalio dalyviai apgyvendinami ekologiškose palapinėse, medituoja, priiminėja „garso vonias“, maitinasi organiniu maistu ir geria biodinaminį vyną. Vienintelis apribojimas – jokiu būdu negalima naudotis išmaniuoju telefonu. Vietoj įprasto „free Wi-Fi“ galioja kita taisyklė –“Wi-Fi free“. Vietoj pamėgtų serialų poilsiautojai stebi saulėlydį, naršymą internete pakeičia keramikos užsiėmimai ir joga. Penkios dienos tokio restivalio atsieis nei daug, nei mažai – tris tūkstančius dolerių! Nors ir keista, paklausa yra. Tai akivaizdu pagal iš anksto rezervuotas vietas.

Sveikatingumo industrija sparčiai auga. Globali sveikatingumo rinka šiandien vertinama 3,7 trln. dolerių (beveik tris kartus daugiau už farmacijos rinką).

„Sveikatingumo pramogos greit nukonkuruos pačius populiariausius muzikos ir meno festivalius, – įsitikinęs masinio jogos ir meditacijos restivalio „Wanderlust“ steigėjas Seanas Hoessas. – Šiandien jie šoka pagal Lanos Del Rey ar Kanye Westo muziką, o rytoj užsinorės į sąmoningumą ugdantį restivalį.“

Rinkodaros spąstai ar reali nauda

Išaugusi restivalių paklausa lėmė rinkodaros specialistų aktyvumą. „Wanderlust“ rėmėjo paketas kainuoja 35 tūkst. dolerių. Už „sąmoningos“ auditorijos dėmesį kovoja garsiausi pasaulio prekių ženklai. Kaip savireklamos įrankiu restivaliais naudojasi „Oysho“ – tarptautinis Ispanijos moteriškų apatinių drabužių parduotuvių tinklas, priklausantis didžiausiai pasaulyje mados kompanijai „Inditex“, kuri kartu valdo ir „Zara“ parduotuves. Milane ir Barselonoje „Oysho“ rengia jogos užsiėmimus, kurie pritraukia mažiausiai po tris tūkstančius dalyvių. Amerikietiškas ženklas „Lululemon“ taip pat organizuoja savo restivalį, taip stiprinamas bendrovės įvaizdis. Dėl pernelyg didelio susidomėjimo jis peraugo į komercinį projektą – bilietai į „atvirų durų“ vakarėlį, kurio šūkis skelbia „Saulėlydžio joga parke“ („Sunset yoga in the park“), išperkami akimirksniu.

Priklausomybė nuo technologijų

Kaip teigiama „Global Wellness Institute“ ataskaitoje, restivaliuose dažniausiai dalyvauja asmenys nuo 18 iki 37 metų, t. y. vadinamoji Y karta, užaugusi su naujosiomis technologijomis. Jie gali vienu metu telefonu užsisakyti kavą „Starbucks“, siųsti „Instagram“ nuotrauką, rašyti trumpąją žinutę ir tuo pat metu kalbėtis su bendradarbiu apie ką tik įvykusias rungtynes. Sakoma, kad tūkstantmečio vaikų mintis valdo siekis, kaip iš šios dienos išspausti viską, kas įmanoma, ir užsitikrinti, kad veikla būtų prasminga, įdomi ir gausi iššūkių. Kad išmokytų užmegzti pažintis ne socialiniuose tinkluose, stovyklų organizatoriai siūlo į jas atvykti vieniems. „Mes net negalėjome „paguglinti“ vieni apie kitus“, – nustebęs pasakojo britų leidinio „Vogue“ žurnalistas.

Y karta labiausiai priklausoma nuo technologijų. Viena priešnuodžio prieš tokias priklausomybes versijų skelbia, kad geriausiai padeda grupiniai jogos, meditacijos ar kitokie realūs užsiėmimai („offline“ – neprisijungus prie interneto).

Specialistai laikosi vienos nuomonės: ši programa veiksminga tik tada, jei po užsiėmimų strimgalviais neleki įkelti patirtų įspūdžių į feisbuką...

. . .

Sezono restivaliai, į kuriuos dar galima suspėti

* „Wanderlust“ didžiausiame Austrijos mieste Vienoje vyks rugpjūčio 20 dieną.

* „Valgyk, melskis, judėk“ Apulijoje, Italijos regione, – rugsėjo 24 – 30 dienomis.

* „Skaitmeninės detoksikacijos“ restivalis Arizonoje (JAV) – rugsėjo 14 – 19 dienomis.

Stovyklose draudžiama naudotis išmaniaisiais telefonais, planšetėmis ir nešiojamaisiais kompiuteriais.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"