TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Į Londoną grįžta senieji nauji autobusai

2012 02 29 6:01

Londone vėl važinėja raudoni dviaukščiai autobusai su atvira užpakaline platforma, kuri leidžia įšokti į transporto priemonę ir iš jos iššokti važiuojant.

Tokia londoniečių pamėgta praktika laikoma pavojinga, todėl šie autobusai, nuo seno tapę Londono vizitine kortele, buvo panaikinti 2005 metų gruodį. Važinėjo tiktai du tokie autobusai vadinamuoju paveldo maršrutu dėl turistų. Tačiau nuo pirmadienio kursuoti po Londoną ir vėl paleisti tokie patys, tik nauji "Routemaster" autobusai.

Londono transporto kompanija TfL paskelbė, kad pirmas maršrutas atidarytas tarp Viktorijos stoties ir Londono centro bei rytinio Heknio rajono. Automatinė programa garantuoja, kad autobusui charakteringa užpakalinė platforma važiuojant būtų uždaryta. Autobusai varomi hibridinio - dyzelio ir elektros - variklio.

Iš viso paleisti 8 autobusai su atvira užpakaline platforma, kainuojantys 11,37 mln. svarų. Kiekviename tokiame autobuse dirba konduktorius. Kol kas jie nevažinėja naktimis ir savaitgaliais.

Londono meras Borisas Johnsonas pavadino naujuosius "Routemaster" stulbinamais, sukurtais būtent Londono keleiviams. Tačiau merą kritikuoja leiboristai, liberalai demokratai ir žalieji - dėl šių autobusų kainos. Vienas leiboristų parlamentaras parašė merui atvirą laišką, kuriame sako, jog kiekvienas naujas autobusas kainuoja po 1,4 mln. svarų, o įprastas dviaukštis - tik apie 190 tūkst. svarų. Įstatymų leidėjo nuomone, "važiuoti šiuo autobusu - tikrai brangiausias bilietas istorijoje: kadangi autobuse yra 62 vietos, kainuojančios 1,4 mln. svarų, vienos vietos kaina yra 22 580 svarų. Už 22 695 svarus galima nusipirkti 3 naujutėlius BMW".

Žalieji susirūpino, ar naujieji autobusai tikrai geriausias pasirinkimas aplinkai ir ar norės Londono transporto operatoriai pirkti naujuosius autobusus, nes dėl brangumo negalės panaudotų transporto priemonių parduoti savo šalies ar užsienio operatoriams. Be to, dėl šių autobusų brangumo brangesnis bus ir bilietas jais važiuoti arba jie turės būti prisigrūdę. Transportas Londone ir taip neapsakomai brangus, palyginti su kitomis Europos sostinėmis.

Meras gina savo pasirinkimą. Jis įsitikinęs, kad naujieji autobusai svariai prisidės prie ekonominės naudos gamintojams, o miestas taps švaresnis, žalesnis ir malonesnis, nes naujieji raudoni dviaukščiai sunaudoja perpus mažiau degalų nei dyzeliniai autobusai ir išmeta mažiau teršalų.

BBC, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"