TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Ilga vėjo sparnų kelionė į dangų

2006 11 10 0:00
Pirmąkart Klaipėdos uoste iškrautos tokios ilgos ir sunkios konstrukcijos.
Autorės nuotrauka

Vakarų Europos peizažas pamažu sklinda į Vakarų Lietuvos pievas. Nauji šalies ūkio bruožai pavasarį labiausiai turėtų nustebinti į plačias ganyklas išgintas pajūrio žalmarges. Iš Danijos - per jūrą į Lietuvą. Iš uosto - Klaipėdos gatvėmis Kretingos link. Tiesiai per Darbėnus... Čia pat ir Laukžemės bei Senosios Įpilties kaimų sankirta. Prieš dešimtmečius Šventosios paupiuose būta ir kitų kaimų, tik jų vietą dabar žymi rodyklė su užrašu "UAB "Achema hidrostotys" vėjo elektrinių statyba". Stop!

Galingos daniškos mašinos, kokių Lietuvoje nerastum, įveikusios remontuojamą kelio Darbėnai-Skuodas ruožą lėtai suka į kairėje plytinčius laukus, išraizgytus naujų žvyruotų keliukų ir išmargintus žiemos atostogų į tvartus išvykusių karvučių blynų.

Jau dvi savaites kasdien šiuo maršrutu, dažniausiai tamsiais rytais ar savaitgaliais, keliauja trijų sunkiasvorių automobilių vilkstinė pagal priekyje ir iš paskos specialiomis mašinomis važiuojančių pilotų komandas. Kiekvienas posūkis, net ir mažiausias - o jų 40 kilometrų ilgio trasoje nemažai - įtampos reikalaujantis veiksmas net ir prityrusiems vairuotojams, panašias užduotis atlikusiems dešimtyse pasaulio šalių. Ir taip ilgiau nei mėnesį: iš Klaipėdos Skuodo link 50 reisų su brangiu kroviniu - Danijoje pagamintų vėjo jėgainių "Vestas" konstrukcijomis.

Ekspedicinių ir jūrinių paslaugų bendrovės "Ahlers Klaipėda" vadovas Andrejus Dolnikovas, bendradarbiaujantis su danais jau aštuonerius metus, stebėjo, kaip atsakingai transporto įmonė rengėsi vežti vėjo jėgaines. Pasak jo, buvo ištirtas visas kelias, išanalizuotos galimos kliūtys. Unikalias transporto priemones atplukdė reisinis keltas iš Arhuso uosto į Jūrų perkėlos terminalą. Laivų krovos bendrovė "Klaipėdos Smeltė", kurios teritorijoje galingais kranais iš keturių laivų buvo iškrautos 70-80 tonų sveriančios konstrukcijos, danų prašymu turėjo praplatinti vartus. Kai kur Klaipėdos gatvėse, suderinus su miesto tarnybomis, teko laikinai nukelti apšvietimo stulpus. Nuo uosto krantinės iki Kretingos kelio - sudėtingiausias maršruto ruožas.

Keturi malūnai - kiekvienas 10 mln. litų vertės - bus žaliosios energijos šaltinis. Ant 100 metrų aukščio bokšto teks iškelti po tris sparnus, ir tai padaryti sunkiausia, nes jų ilgis - pusšimtis metrų. Šiuos darbus atlieka jėgainių gamintojų atsiųsti užsienio specialistai.

"Mūsų jėgainių galingumas sieks 16 megavatų ir 20 kartų viršys šiuo metu veikiančių dviejų vėjo jėgainių pajėgumą. Tai bus "protingi" įrenginiai, įsijungiantys, kai vėjo greitis viršija 4 metrus per sekundę, ir sustojantys vėjui pasiekus 25 metrų greitį. Juos prižiūrės vienas energetikas. Informacija elektroniniu ryšiu pasieks ir jėgainių gamintoją Danijoje, kad galėtų procesą kontroliuoti. Įrangos garantinis laikotarpis - penkeri metai", - moderniausių Lietuvoje vėjo malūnų patikimumu neabejoja Algis Jakučionis, "Achema hidrostotys" vadovas.

Kad ir kaip keistai skambėtų, dabar vėjo malūnų montuotojams labiausiai trukdo vėjas. Būtent dėl šios priežasties fotoreportažo autorė negalėjo užfiksuoti lemiamo vėjo sparnų kelionės į dangų akimirksnio. Bet Jakučionis mano, kad gamta nesutrukdys visų bokštų sparnų pritvirtinti iki metų pabaigos. O jau pavasarį jiems teks linkėti palankaus jūros vėjo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"