TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Ką geriausiai valgyti per karščius

2013 06 28 6:00
Arbūzai - tinkamas maistas vasarą. arbuzai.jpg LŽ archyvo nuotrauka

Vasarą svarbu ne tik gerti daug skysčių, bet ir vartoti maisto produktus, kurie padėtų lengviau prisitaikyti prie aukštos aplinkos temperatūros ir turėtų žmogaus organizmui reikalingų medžiagų.

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistų teigimu, didelis karštis gali būti dirglumo, koncentracijos, miego sutrikimų ar net išsekimo priežastis. Šie nepageidaujami simptomai pasireiškia ne tik todėl, kad karštomis dienomis gausiai prakaituojame ir organizmui ima trūkti skysčių, bet ir dėl to, kad su prakaitu netenkame dalies mineralinių medžiagų – kalio, magnio ir kitų. Pateikiame keletą mitybos patarimų, padėsiančių lengviau prisitaikyti prie vasaros karščių.

Skysčiai. Viena svarbiausių taisyklių karštą vasaros dieną – vartoti pakankamai skysčių. Gerkite 1,5-2 litrus (ar 6-8 stiklines) vandens per dieną. Nereikėtų jo gerti itin šalto, nes toks gali sutrikdyti virškinimą ir sukelti skrandžio skausmus. Be to, šalti gėrimai tik laikinai atgaivina, mat organizmas, bandydamas grąžinti įprastą temperatūrą, suintensyvina šilumos gamybą ir po 15-20 min. atvėsinimo pojūtis praeina. Todėl specialistai rekomenduoja gerti kambario temperatūros vandenį. Nepatariama rinktis saldintų gėrimų - jie nepadeda numalšinti troškulio.

Arbūzai ir melionai. Arbūzai ir melionai sudėtyje turi itin daug vandens (daugiau nei 90 proc.), todėl puikiai atgaivins karštą vasaros dieną. Jų sudėtyje taip pat yra magnio, kalio ir kalcio, kurių netenkame gausiai prakaituodami. Turimu vandens kiekiu jiems nė kiek nenusileidžia agurkai.

Bananai. Švieži vaisiai yra lengvai įsisavinami ir sudėtyje turi daug skysčių. Nors valgydami bananus negausite daug skysčių, juose gausu kalio, kurio daug netenkama prakaituojant. Šio elemento trūkumą taip pat galite kompensuoti valgydami šviežias žalias daržoves, pupeles ir grūdinius produktus.

Uogos. Leduose yra nemažai cukraus ar net riebalų. Pakeiskime šį desertą naudingesniu sveikatai – uogomis. Jos yra puikus organizmui reikalingų vitaminų ir mineralinių medžiagų šaltinis.

Daržovės. Daržovės, kaip ir vaisiai, turi daug vandens, kuris būtinas gausiai prakaituojant. Rekomenduojama vartoti termiškai neapdorotas daržoves, nes kepamos ar verdamos jos praranda ne tik dalį vitaminų ir mineralinių medžiagų, bet ir vandens. Labai svarbu valgyti kuo įvairesnių daržovių.

Liesa vištiena ir žuvys. Karštą vasaros dieną rekomenduojama vengti sunkiai virškinamų ir riebių patiekalų, tarkim, kiaulienos šašlyko. Jei norite ant grotelių kepto maisto, gaminkite vištieną, žuvį arba jūros gėrybes.

Grūdiniai produktai. Tikrai nereikėtų atsisakyti grūdinių produktų, nes tai puikus energijos šaltinis. Juose gausu skaidulinių medžiagų, kurios padės palaikyti normalią virškinimo sistemos veiklą. Rekomenduojama dažniau rinktis visų grūdo dalių, vadinamuosius viso grūdo arba pilno grūdo produktus.

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai primena, kad vasarą svarbu ne tik sveikai maitintis, bet ir pasirūpinti, kad vartojami maisto produktai būtų saugūs. Šiltuoju metų laiku padaugėja per maistą plintančių infekcijų, todėl svarbu neužmiršti tinkamų produktų laikymo sąlygų, o termiškai apdorotus mėsos produktus valgyti tik įsitikinus, kad mėsa gerai iškepusi. Taip pat būtina laikytis higienos taisyklių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"