TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Kai visi nori atrodyti „šauniai“

2016 09 06 10:44
Lietuvos žinių archyvo nuotrauka

Rinkdamiesi parduotuvėje drabužius, dauguma galvoja, ar šauniai atrodys. Tačiau ne kiekvieną aprangos detalę – batus, kelnes, sijoną ar kaklaraištį – galima matuoti „šaunumu“. Prekių ženklai net ir nebrangiems daiktams siekia suteikti „šaunumo“ įspūdį – tai vartotojų viliojimo politikos pamatas.

Nuo to, kaip ši politika įgyvendinama, priklausys, ar pirkėjas ryšis plačiau atverti piniginę ir įsigyti patikusį modelį. „Šaunumo“ suvokimas – tai tiesioginis kelias į vartotojo širdį. Apie tai rašoma interneto žurnale „Quarzt“.

„Šaunumo“ suvokimą formuoja ne tik mados žinovai, bet ir mūsų smegenys. Kalifornijos technologijų instituto mokslininkai atliko tyrimą, kuris ne tik parodė, kaip smegenys „mato“, kas yra „šaunu“ ir kas – ne, bet ir tai, kad daiktai gerina mūsų nuomonę apie save. Grupei dizaino studentų buvo rodomos drabužių, automobilių ir logotipų nuotraukos ir paprašyta išrinkti pačius „šauniausius“. Kitai studentų grupei buvo rodomos tos pačios nuotraukos ir specialiu magnetiniu rezonansu buvo stebima jų smegenų veikla. Paaiškėjo, kad rodant ankstesnei studentų grupei labiausiai patikusius daiktus, antrosios grupės studentų smegenyse aktyvavosi smegenų žievės dalis, kuri yra „atsakinga“ už planavimą, fantaziją ir refleksiją ir kartu nustato, ar žmogus sau patinka, ar ne.

Pats „šaunumo“ suvokimas tapo kultiniu tik XX amžiuje. Prieš šimtą metų šį žodį (angl. cool) pritarimo reikšme pradėjo vartoti afroamerikiečiai. Nuo šeštojo dešimtmečio pabaigos į tai ėmė orientuotis reklama (nuo gazuoto vandens iki aprangos). Pasirodo, tai veikia, ir nuo to laiko „šaunumas“ (cool) tapo viena iš pamatinių kompanijų strategijos dalių. Straipsnyje pateikiamas pavyzdys – „Adidas“ vadovo Šiaurės Amerikoje Marko Kingo kadaise ištarta frazė: „Kol mes neatrodome šauniai amerikiečio paauglio akyse, tol nieko jam neparduosime.“

XX amžiuje vienas galingiausių „šaunumo“ simbolių buvo džinsai. Ilgainiui jie iš darbo drabužių tapo būtina aprangos detale net patiems reikliausiems modeliuotojams. Taip pat – novatariškiausių paskutinio šimtmečio mados dizainerių eksperimentų poligonu. Dabar pasiūlius naują džinsų formą, faktūrą, pradedamas beveik mados perversmas.

Per pastaruosius keletą dešimtmečių „šaunumo“ (cool) suvokimas keitėsi iš esmės. Iš pradžių tai buvo siejamas su kontrakultūra ir nekonformizmu, bet dabar tai jau ne pasipriešinimas normai, o priešingai – atitikimas jai.

Pastaruosius keletą metų ir Lietuvos jaunimui tarsi nepadoru mūvėti naujus, neperplėštus džinsus. Maištavimas tapo įpročiu, ir žmonės dabar nori atrodyti „šauniai“ – kaip visi. Maža to, tas „šaunumas“ dabar siejamas su prekių ženklu, o ne su konkrečiu stiliumi.

Tiesa, gamintojams toks „šaunumo“ siekis rinkoje ne padeda, o priešingai – tampa tikru galvos skausmu. Jie priversti kautis dėl publikos dėmesio, versti aukštyn kojomis savo „klasiškumą“ ir nuolat balansuoti: jei produkto „šaunumas“ perspaustas, jeigu jį jau turi dauguma, tai kur jo „šaunumas“?

Nauja realybė sukūrė specialistus, kurie ieško iššūkių kūrėjų. „Quarttz“ pateikia kompanijos „Barracuda NY“ steigėjos Lizos Fried pavyzdį. Ji specializuojasi būtent šioje srityje. Tų, kurie formuoja visuomenės nuomonę apie šaunumą, ieškoma ir visame internete, ir gyvai: pavyzdžiui, lankantis moterų diskusijose, stebimas dalyvių aprangos stilius. Tie, kurie sugeba paskui save vesti žmones ir juos užkrėsti savu „šaunumo“ suvokimu, paprastai skiriami projektų konsultantais arba gaminio markės atstovais. Nebūtinai jie yra žinomi blogeriai, bet pageidaujama – aktyvūs interneto socialinių tinklų lankytojai.

Socialiniai tinklai jų naudotojams suteikia didžiules galimybes skleisti žinią apie „šaunumą“. Prekių ženklų savininkai socialiniams tinklams skiria vis daugiau dėmesio. Nes suvokia, kad tai gali rimtai paveikti pirkėjo pasirinkimą. Neatsilieka ir didelę auditoriją turintys blogeriai. Jiems kompanijos moka didžiules sumas už kiekvieną unikalų reklaminio įdėklo aktyvinimą.

Parengė Kazimieras ŠLIUŽAS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"