TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Kaip išvengti blogo burnos kvapo?

2013 02 26 10:49
richmondsmilecenter.com nuotrauka

Nemalonus burnos kvapas gali būti ne tik dėl to, kad prisivalgėte svogūnų ar česnakų. Mokslininkų duomenimis, 90 proc. atvejų dėl prasto burnos kvapo kalta nepakankama burnos ertmės higiena, 6-8 proc. nekoks burnos kvapas sklinda dėl nosies ar gerklės problemų ir tik 2-4 proc. – dėl virškinamojo trakto ligų.

Ši problema trukdo bendrauti ne tik su artimais žmonėmis, bet ir atsipalaiduoti dalykinių pokalbių metu. Dažnai kramtomoji guma, ledinukai ir gaivikliai panaikina kvapą tik trumpam laikui. Kyla klausimas, ką galima padaryti, kad šis nemalonus trikdis išnyktų ilgam?

  

Kas sukelia nemalonų kvapą?

  • 80 proc. atvejų – netaisyklinga arba nepakankama burnos ertmės priežiūra (ypač dantenų ir liežuvio),

  • skrandžio, virškinamojo trakto (gastritas, opa) bei inkstų ligos,

  • rūkymas ir alkoholis,

  • sugedę dantys, kariesas, dantų akmenys arba dantenų uždegimas,

  • nosies ir burnos ertmės ligos (pavyzdžiui, chroniškas sinusitas, faringitas, tonzilitas ir pan.),

  • kai kurių vaistų vartojimas,

  • badavimas,

  • cukrinis diabetas arba onkologinės ligos. 

80 proc. atvejų – netaisyklinga arba nepakankama burnos ertmės priežiūra (ypač dantenų ir liežuvio),

skrandžio, virškinamojo trakto (gastritas, opa) bei inkstų ligos,

rūkymas ir alkoholis,

sugedę dantys, kariesas, dantų akmenys arba dantenų uždegimas,

nosies ir burnos ertmės ligos (pavyzdžiui, chroniškas sinusitas, faringitas, tonzilitas ir pan.),

kai kurių vaistų vartojimas,

badavimas,

cukrinis diabetas arba onkologinės ligos. 

  

Naudingi patarimai problemai spręsti:

Gerkite daug vandens. Geriamasis vanduo turėtų tapti kasdieniu įpročiu: vanduo sumažina bakterijų skaičių burnoje iki minimumo.

Pasirūpinkite burnos higiena, ypač liežuviu. Mūsų liežuvis mikroskopiškai yra tarsi plaukuotas kilimas. Milijonai gijų ant liežuvio paviršiaus tarsi spąstai įkalina mažytes maisto daleles ir bakterijas. Reguliariai valyti liežuvio paviršių dantų šepetėliu, šaukštelio briauna ar specialiu liežuvio valikliu, turėtų tapti maloniu įpročiu.

Rinkitės cinamoną. Neseniai atlikti tyrimai su cinamono skonio guma. Nustatyta, kad cinamonas gali būti ypač efektyvus kovojant su blogu burnos kvapu. Kitaip nei kitų skonių, cinamonu praturtinta guma ne tik maskuoja prastą kvapą bet ir naikina bakterijas burnoje.

Burnos skalavimas. Po valgio praskalaukite burną šiltu vandeniu, pašalindamos maisto likučius. Suvalgykite keletą petražolių šakelių – ji ne tik panaikina burnos bakterijas, bet ir užkerta kelią nemaloniam kvapui.

Petražolės ir mėtos. Šios dvi vaistažolės turi antibakterinių savybių. Pakramčius petražolių lapelių ar šaknies, gerokai mažiau jausis ir česnako ar svogūnų kvapas iš burnos.

Citrina. Po valgio sukramtyti citrinos griežinėlį.

Gerai burną gaivina gvazdikėliai. Jie dargi pasižymi ir antibakteriniu poveikiu. Taigi jei tenka susidurti su nemalonaus burnos kvapo problema, verta jų nešiotis ir prireikus vieną kitą pakramtyti.

Tarpdančių siūlas. Tarpdančius valykite bent kartą per dieną, iš karto po dantų valymo. Tik šitaip galima pašalinti apnašas ir maisto likučius iš sunkiai pasiekiamų vietų tarp dantų.

Natūralus jogurtas. Japonijos mokslininkai, atlikę daug tyrimų, nustatė, kad natūralus jogurtas – gera priemonė, norint išvengti nemalonaus burnos kvapo. Mokslininkai rėmėsi prielaida, kad becukriame jogurte esančios „gerosios“ bakterijos padeda sumažinti vandenilio sulfido – vieno iš pagrindinių blogo kvapo sukėlėjų – kiekį.

  

Su ligomis nesusijusios priežastys

Po vakarėlio. Patartina rytą išsimaudyti po karštu dušu: šiluma padeda pašalinti iš organizmo alkoholio junginius. Be to, verta pakramtyti šviežios saliero šaknies, kuri turi dezodoruojančių savybių.

Gastronominė. Popietiniam kvapui pašalinti sugalvota kramtomoji guma be cukraus, burnos skalavimo skysčiai ir pan. Per verslo pietus ar romantišką vakarienę nerekomenduojama užsisakinėti sūrių ir kitų stipraus kvapo valgių. O jų užvalgę, nesivaržydami nueikite į vonios kambarį ir kruopščiai išsivalykite dantis, išsiskalaukite burną.

Stresas. Gerkite daug skysčių. Vartokite daugiau citrusinių vaisių – jie priverčia intensyviau darbuotis seilių liaukas.

Medikamentai. Nešviežias burnos kvapas kartais būna nuo vitaminų, ypač B grupės. Ilgai vartojant antibiotikus, taip pat pakinta burnos ertmės mikroflora. Blogą kvapą pamėginkite slopinti tam skirtomis kapsulėmis, skalavimais.

Dieta. Staigiai liesėjant, organizme intensyviai skaidosi riebalai. Kvėpuojant išsiskiria jų skilimo produktai. Reikėtų kuo daugiau gerti, kad iš organizmo būtų pašalinti toksinai.

Jei nemalonus kvapas burnoje nedingsta ilgą laiką, vertėtų apsilankyti pas šeimos gydytoją, kadangi tai gali būti signalas, kad turite sveikatos sutrikimų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"