TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Kaip pasninkausite advento metu?

2012 12 13 11:26
123rf.com nuotr.

Adventas - rimties ir susikaupimo metas, prasidedantis likus keturioms savaitėms iki Kalėdų. Tai ne tik laukimo, susikaupimo, apmąstymų, bet ir susilaikymo metas. Susilaikyti vertėtų nuo triukšmingų vakarėlių, pramogų bei persivalgymo. Sakoma, jog ypatingai penktadieniais visą gruodžio mėnesį reikėtų laikytis pasninko ir prižiūrėti savo mitybą.

Pasninkas - nuo senų laikų krikščioniškame pasaulyje gyvuojanti mitybos tradicija, kuri jokiu būdu nėra badavimas. Teisingai pasninkauti veikiau reikštų riboti mitybos racioną ir atsisakyti tam tikrų maisto produktų. Be kita ko, tai puikus metas išsivalyti organizmą ir Šv. Kalėdas bei Naujuosius Metus pasitiktišvarioje dvasios tvirtovėje.Mūsų senoliai pasninko metu dažniausiai atsisakydavo pieno, mėsos produktų, valgydavo daugiau burokėlių, bulvių, kopūstų, įvairių grūdų košių, džiovintų grybų, silkės ir obuolių. 

Jeigu šiemet nutarsite laikytis šių prasmingų tradicijų, siūlome Jums išbandyti keturis paprastus ir daug išlaidų nereikalaujančius receptus. Šie nesunkiai paruošiami patiekalai galėtų tapti Jūsų advento laikotarpio valgiaraščiu.

Beje, dietologai bei mitybos specialistai teigia, jog riboto maisto kiekio rėžimas ilgina gyvenimą, padeda kovoti su stresu, infekcinėmis ligomis, antsvoriu ir yra itin naudingas mažai judantiems, sėdimą darbą dirbantiems žmonėms.

Silkių apkepas

Mums reikės:

5 sūdytų silkių, 4 virtų bulvių, stiklinės raugintų kopūstų, 1 svogūno, saujelės džiovintų grybų, 4-5 valgomųjų šaukštų grietinės, žiupsnelio druskos, šiek tiek cukraus bei aliejaus.

Paruošimo būdas: kopūstus, apkepintus smulkiai pjaustytus svogūnus, grybus sudėkite į puodą, įberkite žiupsnelį cukraus ir druskos, užpilkite šiek tiek vandens ir troškinkite apie 10 minučių. Į aliejumi išteptą kepimo indą dėkite pjaustytų bulvių sluoksnį, o ant jų klokite kopūstus, silkes. Aptepkite grietine ir kepkite orkaitėje visas 40 minučių.

  

Grikių balandėliai

Mums reikės:

kopūsto gūžės, 500 g virtų rikių, 4 saujų džiovintų grybų, 500 g pomidorų tyrės, 1 svogūno, 3 skiltelių česnako, petražolių, druskos ir pipirų.

Paruošimo būdas: kopūstą užpilkite verdančiu vandeniu, palaikykite jį brinkti ir atskirkite lapus. Į išvirtus grikius dėkite apvirtus kapotus džiovintus grybus, smulkintų petražolių, druskos ir pipirų. Masę įvyniokite į kopūsto lapus, dėkite į puodą, užpilkite vandeniu, pomidorų tyre. Tuomet dėkite smulkintą svogūną, česnaką, druskos ir prieskonių pagal savo skonį. Patiekalą ant silpnos ugnies troškinkite apie 40 minučių.

  

Ryžių troškinys

Mums reikės: 200 g ryžių, 200 g morkų, 200 g svogūnų, 6 skiltelių česnako, 50 g džiovintų slyvų ar razinų, 100 g aliejaus ir prieskonių pagal skonį.

Paruošimo būdas: į puodą supilkite aliejų ir jį įkaitinkite. Dėkite tarkuotas morkas, smulkintus svogūnus, kapotą česnaką, džiovintus vaisius ir prieskonius, kuriuos mėgstate labiausiai. Patroškinkite keletą minučių ir suberkite virtus atvėsintus ryžius. Puodą dėkite į orkaitę ir troškinį kepkite 40 minučių.

 

Oranžiniai skilandžiai

Mums reikės: 1 kg virtų bulvių, 1 kg virtų morkų, 1 kiaušinio, 5 valgomųjų šaukštų miltų, grietinės ir prieskonių.

Paruošimo būdas: virtas bulves ir morkas sumalkite, po to į masę įmuškite kiaušinį, įberkite miltų ir prieskonių pagal skonį. Gautą mišinį gerai išmaišykite. Iš tešlos šlapiomis rankomis formuokite blynelius ir dėkite į aliejumi pateptą kepimo skardą. Pašaukite sufomuotus sklindžius į vidutinio karštumo orkaitę ir pakepkite  apie 10 minučių, tuomet, apvertę sklindžius, pakepkite juos orkaitėje dar keletą minučių, kol švelniai apskrus. Padažui puikiai tiks grietinės ir sviesto mišinys, arba tiesiog neriebi grietinė.

  

SKANAUS!

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"