Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Karalius – keleivinių lainerių pilotas

 
2017 05 19 7:20
Karalius Viljamas Aleksanderis su žmona karaliene Maksima./Reuters/Sipa/Scanpix nuotraukos
Karalius Viljamas Aleksanderis su žmona karaliene Maksima./Reuters/Sipa/Scanpix nuotraukos

Kai kurie olandų nacionalinių oro linijų KLM regioninių skrydžių bendrovės „Cityhopper“ keleiviai galbūt atpažindavo prisistatančio antrojo piloto balsą. Tačiau jis buvo ne paprastas lakūnas, informuojantis keleivius apie oro sąlygas ir planuojamą atvykimo laiką, o Nyderlandų karalius.

Karalius Viljamas Aleksanderis šalies laikraščiui „De Telegraaf“ prisipažino, kad 21 metus dirbo „kviestiniu pilotu“ Nyderlandų oro linijų KLM keleiviniuose laineriuose „Fokker 70“, o prieš tai dirbo kitoje oro bendrovėje – „Martinair“. Dabar jis ruošiasi mokytis valdyti lėktuvus „Boeing 737“, nes kompanijos jau atsisako orlaivių „Fokker“.

Tai, kad Viljamas Aleksanderis turi lakūno licenciją ir kartais pilotuodavo KLM keleivinius lėktuvus, nebuvo paslaptis, bet neaišku, ar dažnai jis tai darydavo. Pasak laikraščio, karalius valdydavo keleivinį lainerį dukart per mėnesį. Kaip kviestinis pilotas jis visuomet užimdavo antrojo lakūno vietą.

50-metis trijų vaikų tėvas ir 17 mln. olandų karalius vadina lėktuvų pilotavimą „laisvalaikio pomėgiu“, leidžiančiu jam atsitraukti nuo karališkųjų pareigų ir sutelkti dėmesį į kitokią veiklą. „Turi orlaivį, keleivių ir įgulą. Esi už juos atsakingas, – kalbėjo Viljamas Aleksanderis. – Žemiškų problemų negali pasiimti į dangų, bet gali visiškai nuo jų atsitraukti ir susitelkti į ką nors kita. Man tai labiausiai atpalaiduojanti skraidymo dalis.“

Karalius minėjo, kad keleiviai retai jį atpažįsta, ypač sustiprinus lėktuvuose apsaugą po 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro aktų Jungtinėse Valstijose. „Iki tol įgulos kabinos durys būdavo atviros. Žmonės nuolat ateidavo pasižiūrėti ir manydavo, kaip puiku ar netikėta, kad sėdžiu ten“, – sakė Nyderlandų monarchas. Viljamą Aleksanderį labai mažai kas atpažįsta, kai jis eina per Amsterdamo Šipolio oro uostą vilkėdamas KLM piloto uniformą ir užsidėjęs kepurę.

Karalius teigė, jog antrasis pilotas neprivalo prisistatyti, kai lėktuvo keleiviams skelbia informacinius pranešimus. Jo balsą pažįsta tik nedidelė dalis žmonių, skraidančių KLM lėktuvais. „Be to, dauguma keleivių vis tiek nesiklauso“, – pridūrė jis.

Viljamas Aleksanderis žengė į sostą 2013 metais, kai jo atsisakė motina karalienė Beatričė. Kadaise jis yra minėjęs, kad jei būtų gimęs ne rūmuose, būtų įgyvendinęs svajonę pilotuoti tokius keleivinius milžinus kaip „Boeing 747“. Regis, ši svajonė išsipildys, nes karalius ketina mokytis valdyti modernesnio modelio lėktuvą.

Viljamas Aleksanderis – ne vienintelis pilotas tarp karališkųjų asmenų. Yra žinoma, kad Brunėjaus sultonas pats valdo savo „Boeing 747“. Didžiosios Britanijos princas Williamas tik šiemet atsisakė gelbėjimo sraigtasparnio piloto darbo. Jo jaunesnysis brolis princas Harry tarnavo Afganistane kaip antrasis karinio sraigtasparnio „Apache“ pilotas. Profesionalus lėktuvų lakūnas yra ir Jordanijos karalius Abdullah.

Princas Williamas dirbo greitosios pagalbos sraigtasparnio pilotu.
Princas Williamas dirbo greitosios pagalbos sraigtasparnio pilotu.

.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"