TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Kepti aliejuje - nebe taip baisu

2012 02 14 6:00

Pasak "BBC News", keptas maistas gali ir nebūti toks blogas širdžiai, kaip teigta anksčiau, jei jį gaminant naudojamas alyvuogių arba saulėgrąžų aliejus.

Ispanų ekspertai nustatė, kad širdies ligų rizika bei ankstyva mirtis nėra susijusi su maistu, kuris buvo keptas tokiu būdu. Tačiau tyrėjai baiminasi, kad jų išvados, padarytos studijuojant tradicinę ispanišką dietą, į kurią įeina sveikas alyvuogių ir saulėgrąžų aliejus, nebūtų pritaikytos taukams ar kitiems kepti naudojamiems riebalams. 

Kai maistas kepamas, jis tampa kaloringesnis, nes sugeria aliejaus riebalus. Mitybos ekspertai jau daug metų teigia, kad valgant daug riebalų turinčio maisto gali padidėti kraujo spaudimas ir cholesterolio kiekis, o tai yra širdies ligų rizikos veiksniai. 

Tyrinėtojai iš Madrido autonominio universiteto vertino 40 757 suaugusiųjų dietą. Dalyvių klausinėta apie maistą, kurį jie valgė, ir kaip šis maistas gamintas. 

Prieš prasidedant 11 metų trukusiai studijai nė vienas iš tiriamų suaugusiųjų neturėjo širdies ligų požymių. Pasibaigus tyrimui nustatyti 606 širdies ligų atvejai, per tą laiką mirė 1134 dalyviai. Įvertinus atsiradusias širdies ligas, nenustatyta jokių sąsajų su keptu maistu, įėjusiu į žmonių dietą. Manoma, kad tokius rezultatus nulėmė aliejus, kuriame šis maistas buvo kepamas. 

Profesorius Michaelis Leitzmannas iš Regensburgo universiteto Vokietijoje sakė: "Mitas, kad keptas maistas kenkia širdžiai, nėra paremtas įrodymais." 

Anot jo, studija parodė specifinių kepto maisto aspektų svarbą. Pavyzdžiui, koks buvo naudotas aliejus. Visa tai reikia vertinti kartu su kitais dietos aspektais.

Tačiau prieš griebiant keptuves, derėtų prisiminti, kad mokslininkai nagrinėjo Viduržemio jūros dietą. Ši dieta vertinama kaip sveikos mitybos pavyzdys, nes ji neriebi, joje gausu ląstelienos, šviežių vaisių ir daržovių, taip pat šviežios žuvies. Gausios studijos parodė, kad tokia subalansuota mityba gali sumažinti vėžio ir širdies ligų riziką.

Vyriausioji Didžiosios Britanijos širdies fondo dietologė Victoria Taylor irgi teigia, jog svarbu atsiminti, kad buvo tirta Viduržemio jūros dieta, o ne britų pamėgti valgiai. "Didžiosios Britanijos mityba skiriasi nuo ispaniškosios. Taigi neaišku, ar savo krašte turėtume tokius pačius tyrimo rezultatus. Kepdami maistą, ispanų studijos dalyviai vartojo nesočiuosius riebalus, tokius kaip alyvuogių ar saulėgrąžų aliejus. Mes rekomenduojame sočiuosius riebalus, tokius kaip sviestas, taukai ar palmių aliejus, keisti į nesočiuosius, taip siekdami sumažinti cholesterolį. Ir ši studija tik suteikia tam naujų priežasčių", - pabrėžė V.Taylor.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"