TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Kompiuteris laimi prieš didmeistrį

2016 03 12 11:36
Reuters/Scanpix nuotrauka

„Google“ sukurta kompiuterių programa jau rezultatu 3:0, rodančiu neginčijamą pergalę, pirmauja prieš go didmeistrį iš Pietų Korėjos ir tai žymi didelį proveržį naujoviško stiliaus „nuovokiam“ dirbtiniam intelektui (Artificial Intelligence, AI).

Programa „AlphaGo“ šeštadienį per kiek daugiau nei keturias valandas pasiekė trečią iš eilės pergalę per penkių partijų turnyrą su Lee Se-Doliu, kuris yra laikomas šio senovinio Azijos stalo žaidimo vienu iškiliausių mūsų laikų žaidėjų ir kuris yra laimėjęs 18 pasaulio čempionatų.

Ankstesnes pergales superkompiuteris pasiekė trečiadienį ir ketvirtadienį.

Lee Se-Dolis, kuris priimdamas „AlphaGo“ iššūkį prognozavo lengvą pergalę, dabar, per likusias dvi turnyro partijas sekmadienį ir antradienį, turės stengtis išvengti „sauso“ pralaimėjimo.

„Nežinau, ką pasakyti, bet manau, kad pirmiausia turiu pareikšti savo atsiprašymą“, – per spaudos konferenciją po žaidimo nusiminęs sakė Lee Se-Dolis.

„Atsiprašau, kad negalėjau pateisinti daugelio žmonių lūkesčių. Iš dalies jaučiausi bejėgis“, – sakė jis ir pripažino, kad „neįvertino“ šios kompiuterinės programos galimybių.

„Taip, tikrai turiu didelės go žaidimo patirties, bet niekada nebūdavo taip, kad patirčiau tokį didelį spaudimą ... Ir aš negalėjau jo įveikti“, – pridūrė jis.

„AlphaGo“ kūrėjai sakė, kad AI programą, kuri sugebėtų žaisti go, sukurti ne lengviau negu įkopti į Everestą, nes norint įveikti priešininką šiame žaidime būtinas tam tikras kūrybingumas ir intuicija.

Daugelis buvo įsitikinę, kad turės praeiti dar apie dešimtmetis, kol kompiuteriai taps pajėgūs įveikti varžovus žmones, žaidžiant prieš daugiau kaip 4 tūkst. metų Kinijoje sukurtą žaidimą, kuris laikomas vienu iš kūrybingiausių kada nors sukurtų.

„AlphaGo“ kūrėjams, „Google DeepMind“, ši pergalė reiškia kur kas daugiau nei 1 mln. JAV dolerių prizas – įrodymą, kad AI gali pasiūlyti daug daugiau nei antžmogiškas skaičiavimas.

Šimtai tūkstančių pietų korėjiečių, netgi tų, kurie šiaip nežaidžia to populiaraus stalo žaidimo, įdėmiai stebėjo šias partijas, tiesiogiai transliuotas per televiziją ir portalą „YouTube“.

Po pirmojo pralaimėjimo Lee Se-dolis sakė esantis sukrėstas, nes nesitikėjo būti sutriuškintas. „Google“ komanda savo ruožtu tvirtino, kad „AlphaGo“ pergalė prilygsta žmonių išsilaipinimui Mėnulyje.

Priblokšti ir netekę žado

„Jei atvirai, mes truputį priblokšti ir netekę žado“, – šypsodamasis sakė „DeepMind“ vadovas Demisas Hassabisas, kuris pabrėžė, kad Lee Se-dolio pralaimėjimas Seule neturėtų būti vertinamas kaip praradimas žmonijai.

„Kadangi metodai, kuriuos naudojome „AlphaGo“ sukurti, yra bendros paskirties, mes viliamės, kad, kalbant apie ilgalaikę perspektyvą, galėsime panaudoti šias technologijas daugeliui kitų problemų“, – sakė D.Hassabisas.

Pritaikymai gali varijuoti nuo išmanesnių telefonų iki „pagalbos mokslininkams sprendžiant kai kuriuos didžiausių pasaulio iššūkių sveikatos apsaugos ir kitose srityse“.

Ankstesnė žinomiausia AI pergalė buvo pasiekta 1997 metais, kai IBM sukurtas superkompiuteris „Deep Blue“ iš antro karto įveikė tuometinį pasaulio šachmatų čempioną Garį Kasparovą.

Tačiau tikroji go, kuris turi daugiau galimų konfigūracijų, nei yra atomų Visatoje, meistrystė ilgą laiką buvo laikoma išskirtine žmonių sritimi. Iki šiol.

„AlphaGo“ išgarsėjo spalio mėnesį, kai rezultatu 5:0 įveikė Europos čempioną Fan Hui, tačiau buvo tikimasi, kad jam bus sunkiau kovoti su 33 metų Lee Se-doliu.

„Žmogiška“ prieiga

Sukurti „bendro“ pobūdžio, daugeriopos paskirties, o ne „siaurą“, konkrečiai užduočiai pritaikytą intelektą yra galutinis AI kūrėjų tikslas – siekiama kažko, kas primintų žmogaus protavimą, pagrįstą įvairiais įvesties duomenimis ir, kas labai svarbu, mokymųsi.

Go atveju „Google“ kūrėjai suprato, kad „žmogiškesnė“ prieiga turės pirmenybę prieš „brutalią“ duomenų apdorojimo galią.

Žaisdami go, du žaidėjai paeiliui dėlioja juodus ir baltus akmenukus ant nupiešto tinklelio, kurį sudaro 19 vertikalių ir 19 horizontalių linijų. Laimi tas žaidėjas, kuriam pavyksta apsupti didesnę teritoriją.

„AlphaGo“ naudojasi dviem „giliais neuroniniais tinklais“, kurie sudaro sąlygas jai apdoroti duomenis žmogiškesne maniera – atmetant milijonus potencialių veiksmų, kurie, kaip žaidėjai žmonės instinktyviai žinotų, yra beprasmiai.

Programa taip pat pasitelkia algoritmus, kurie sudaro sąlygas jai mokytis ir žaisti geriau remiantis patirtimi.

Vienas „Google“ steigėjų Sergejus Brinas, kuris buvo Seule ir matė „AlphaGo“ pergalę, sakė, kad stebėti didžiuosius go žaidėjus yra tarsi „stebėti grožį“.

„Aš labai džiaugiuosi, kad galėjome įdiegti tokį grožį į kompiuterį“, – sakė S.Brinas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"