LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
ĮDOMYBĖS

Kosmose aptiko plastiko

2013 10 03 6:00
Kasdienėje mūsų aplinkoje plastiko yra visur, bet dabar jo darinių aptikta ir už Žemės planetos ribų. aliimg.com nuotrauka

JAV nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA) pranešė radusi įdomų kosminį darinį. Saturno palydovo Titano atmosferoje kosminis zondas „Cassini“ aptiko polipropeno, kuris naudojamas plastikiniams indams gaminti.

Kaip nurodoma NASA pranešime, paskelbtame pirmadienį pasirodžiusiame žurnalo „Astrophysical Journal Letters“ numeryje, nedidelis kiekis polipropeno buvo nustatytas Titano atmosferos žemutiniame sluoksnyje zondo „Cassini“ infraraudonųjų spindulių spektrometru, kuris matuoja šilumos spinduliuotę.

Išskyrę tą patį signalą keliuose žemutinės atmosferos sluoksniuose, mokslininkai labai patikimai apibūdino unikalų šios cheminės medžiagos „atspaudą“. NASA pranešime rašoma, jog tai pirmas kartas, kai plastiko darinių aptikta už Žemės ribų. „Kasdienėje mūsų aplinkoje šios medžiagos yra visur. Ji, sujungta į ilgą cheminę grandinę, sudaro plastiką, vadinamą polipropenu“, – aiškino vienas pagrindinių autorių, NASA centre Grinbelte, Merilando valstijoje (JAV), dirbantis mokslininkas Conoras Nixonas. NASA mokslininkų teigimu, polipropenas naudojamas plataus vartojimo prekėms gaminti. Ši cheminė medžiaga yra plastikinių rakandų, taip pat automobilių buferių sudedamoji dalis.

Prie NASA „Cassini“ projekto dirbantys mokslininkai tikisi, kad naujasis atradimas padės jiems geriau suprasti cheminį mišinį, sudarantį ūkanotą rusvą Titano atmosferą. „Cassini-Huygenso“ misija yra bendras NASA, Europos kosmoso agentūros ESA ir Italijos kosmoso agentūros projektas.

AFP, BNS