TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Kur slepiasi didžiausi pavojai figūrai

2012 01 01 15:30

Jei nerimaujate, kad per Kalėdas ir Naujųjų metų vakarėlį pasunkėjote keliais kilogramais, galite lengviau atsikvėpti. Didžiausią grėsmę jūsų figūrai kelia ne mėsos pyragėliai ar saldus močiutės pudingas, o šokoladu pabarstyta pieno puta padengta latte ir kai kurie kiti iš pirmo žvilgsnio nekalti skanėstai.

Britų dietologų asociacija įspėja, kad daugelio mėgstami gėrimai ir šventiniai skanėstai turi kur kas daugiau cukraus nei jo galima rasti sūrainyje, rašo huffingtonpost.co.uk.

Pavyzdžiui, viename "Starbucks" latte, gaminamos su pienu, kuris jau yra pagardintas cukrumi, grietinėle, plaktais kiaušiniais ir likeriu, puodelyje yra 579 kalorijos - 140 daugiau nei dvigubame sūrainyje arba ketvirtadalis moteriai reikalingos dienos normos. "Costa" siūlomas kakavos "Black Forest" puodelis turi 548 kalorijas - kiek ir 18 šaukštelių cukraus.

Pritrenkiantį kalorijų kiekį turi ir parduotuvėse siūlomi švieži užkandžiai pietums. Pavyzdžiui, sočiame sumuštinyje su sūriu brie yra 33 gramai riebalų. Kitame sumuštinyje - 18 gramų riebalų ir tiek kalorijų, kiek gautume iš penkių šaukštelių cukraus. Arba iš mėsos, bet maistine verte šie patiekalai yra nesulyginami.

Pavojus figūrai nr. 1: sušiai

Nors sušiai gali būti sveikas, nekaloringas pasirinkimas pietums, jie yra ir galimas riebalų šaltinis. Sojos padažas, be kurio neįsivaizduojamas šis patiekalas, iš tiesų yra skysta druska. Taigi jei sušiai tiesiog plaukioja padaže, jūsų organizmas praras nemažai skysčių.

Kartais sušiai patiekiami su majonezu (ar jo pagrindu pagamintu padažu) ar kitokiais padažais, kuriuose esama paslėptų kalorijų.

Be to, sušiuose gali būti nemažai cholesterolio, kuris atsiranda iš žuvies riebalų.

Pavojus figūrai nr. 2: vaisių kokteiliai

Ne visuose vaisių kokteiliuose esama slapto pavojaus. Pagamintuose vien iš šviežių vaisių pilna vitaminų ir naudingų medžiagų.

Bet neapsigaukite galvodami, kad visi kokteiliai gali būti sveiki. Į daugelį jų dedama cukraus ar kitokių saldiklių, pilama cukraus ir nenugriebto pieno (kartais netgi dedama ledų), kad kokteilis taptų sotesnis ir jo būtų daugiau.

Pavojus figūrai nr. 3: daržovių traškučiai

Jie gali atrodyti kaip sveikesnė alternatyva sūdytiems ir aštriais prieskoniais pagardintiems traškučiams, bet juose vis tiek gali būti nemažai riebalų.

Daržovių gabaliukai paprastai būna labai ploni. Tai reiškia, kad visos maistingosios medžiagos gaminimo procese tiesiog dingsta. Be to, jų skonis sustiprinamas druska.

Verčiau pasigaminkite traškučių patys namuose arba - tai būtų protingiausias pasirinkimas - valgykite jas šviežias.

Pavojus figūrai nr. 4: šaldytas jogurtas

Pirkėjai viliojami teiginiu, kad šaldytas jogurtas yra sveikesnė ledų versija be riebalų. Bet taip yra ne visada.

Žinoma, kalorijų jame yra mažiau, bet cukraus gali būti per akis (kartais - iki 20 g pusėje puodelio). Be to, šaldytas jogurtas gali prarasti naudingas sveikąsias bakterijas, ypač jei yra laikomas itin žemoje temperatūroje.

Pavojus figūrai nr. 5: vištienos suktinukai

Taip, čia nėra duonos, bet neįsivaizduokite, kad tokie suktinukai rytietiškoje duonoje ar tortiljos lakšte yra labai sveiki.

Tortiljos lakšte gali būti mažiau kviečių ir angliavandenių nei duonos riekėje. Tačiau daugumoje tokių suktinukų, jei jie parduodami prekybos centre, yra paslėptų pavojų: majonezo, apdorotos mėsos, druskos ir sviesto.

Jei labai norisi panašaus patiekalo, verčiau jį pasigaminti namie - bent žinosite, ko į jį pridėta.

Pavojus figūrai nr. 6: džiovinti vaisiai

Tai yra puikus užkandis. Bet atminkite - džiovinti vaisiai nėra tokie geri kaip švieži.

Kai vaisiai džiūna, praranda nemažai naudingų medžiagų (pavyzdžiui, vandenį). Be to, prieš pakuojant jie paprastai yra apipurškiami cukraus tirpalu, kuris prailgina galiojimo laiką.

Tai reiškia, kad džiovinti vaisiai turi daugiau kalorijų ir cukraus, bet mažiau vitaminų nei šviežias obuolys. 

Pavojus figūrai nr. 7: granola dribsniai

Tai yra apdoroti dribsniai, į kuriuos pridėta papildomų saldiklių, kad būtų skaniau. Pavyzdžiui, agavos nektaro, medaus, rudojo cukraus, melazos ar daug fruktozės turinčio kukurūzų sirupo.

Etiketės su maistine verte gali suklaidinti, todėl prieš pusryčiaudami patikrinkite cukraus ir druskos kiekį dribsniuose.

Pavojus figūrai nr. 8: neriebūs keksai

Galite manyti, kad kavinėje rinkdamiesi neriebų keksą darote protingą sprendimą.

Dažniausiai yra priešingai - sumažindami iš riebalų gaunamų kalorijų kiekį, daugiau jų gausite iš kitų skanėsto sudedamųjų dalių.

Jūsų "sveikesniame" kekse gali ne tik būti daugiau cukraus, bet ir mažiau įdaro.

Pavojus figūrai nr. 9: maistas be gluteino

Maistas be gluteino ne visada yra sveikesnis. Kai kurie maisto ekspertai įsitikinę, kad baltų miltų alternatyvose, pavyzdžiui, ryžių, kukurūzų ir bulvių miltuose, esama per mažai baltymų, skaidulų, geležies ir kalcio.

Didelė dalis maisto be gluteino yra apdorotas ir supakuotas. Tai reiškia, kad jame slypi tokie patys pavojai, kaip bet kuriame kitame apdorotame maiste.

Pavojus figūrai nr. 10: ryžių paplotėliai

Tai gali būti puikus nekaloringas užkandis - kol laikysitės plano ir negardinsite paplotėlių užtepais.

Sūdyti ir kitaip paskaninti ryžių paplotėliai turi tiek pat druskos, kiek riebūs traškučiai, taigi jie gali būti ne pats protingiausias pasirinkimas užkandžiui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"