Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
ĮDOMYBĖS

Laukiant geltonos gulbės...

 
2007 02 10 0:00
Remigijus Pačėsa. "Geltona gulbė neatplauks..."

"Vis prisimenu šv. Augustino žodžius: "Geriau gyventi negu negyventi", - teigia po daugiau kaip trejų metų į savo kūrybos parodą pakvietęs žinomas Lietuvos fotomenininkas Remigijus Pačėsa, taip tarsi pasiteisindamas, kodėl išvykęs iš Vilniaus gyventi į gimtąją Marijampolę net bendraminčiams menininkams, paliktiems sostinėje, nedavė apie save jokios žinios.

Jei kas ieškotų esminių pokyčių Pačėsos kūryboje, vargu ar jų rastų. Kaip buvo šis fotografas minimalistinio meno šalininkas, taip ir liko. Tik šalia nuotraukų eksponuoja dar ir savo lietų akvarelių, sukurtų koliažų, monotipijų.

"Prie akvarelių ir kitų kūrybos metodų perėjau dėl to, jog tai pigiau negu šiandieninė fotografija. Bet nesakau, kad fotoaparato jau nebeimsiu į rankas", - pristatydamas savo darbų parodą Marijampolės Petro Kriaučiūno bibliotekoje kalbėjo fotomenininkas.

Pačėsa, gimęs Marijampolėje, bet didžiąją savo gyvenimo dalį praleidęs sostinėje kartu su tėvu, garsiu fotografijos pedagogu ir menininku Romualdu, į Sūduvos sostinę sugrįžo prieš trejus metus. Iki tol jis retkarčiais dar dalyvaudavo įvairiose parodose, tačiau parvažiavęs į gimtinę daugiausia laiko skyrė apmąstymams, gyvenimo prasmės paieškai. Tik dabar ryžosi išeiti į viešumą. Tai retrospektyvinė ekspozicija, apimanti įvairius menininko kūrybos metus, pradedant fotografijomis, sukurtomis 1980-aisiais, kai jis drauge su bendraminčiais - jaunosios kartos fotografais Vytautu Balčyčiu, Alfonsu Budvyčiu, Algimantu Šeškumi ir kitais - tapo naujo fotomodernistinio stiliaus pradininkais Lietuvoje, ir baigiant prieš pat parodą lietomis akvarelėmis.

Kaip pažymėjo Pačėsos fotografijas tyrinėję menotyrininkai, menininkas savo mintis išreiškia į akis nekrintančių objektų - numesto švarko, tarp šaligatvio plytelių išlindusios pienės, gėlės žiedo ir jo šešėlio - kompozicijomis. Tačiau tas kūrėjo požiūris ypatingas: akcentuojamas ne pats objektas, esantis čia ir dabar, o jo būtis erdvėje, kaip dalis viso vaizdo. Kai kuriuose darbuose galima įžvelgti ir Pačėsos bandymus kurti "fotobuterbrodus", kai ant vieno negatyvo kadro fiksuojami keli vaizdai. Menininko fotografijoms būdingas dar vienas bruožas - užrašai ant jų, nukreipiantys žiūrovo mintis ten, kur ir norėjo autorius. Panašūs dėsningumai būdingi ir kitiems Pačėsos kūriniams - koliažams, monotipijoms.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"