TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Mirė žmogus, sukūręs "Red Bull"

2012 03 20 9:00

"Iš savo tėvo niekada negirdėjau žodžių "sunku" ar "neįmanoma". Jis paskyrė savo gyvenimą darbui ir niekada nesiskundė nuovargiu."

Sukūręs kofeinu užtaisytą mišinį - gėrimą, iš pradžių skirtą Tailando darbininkų klasei, - Chaleo Yoovidhya pasiekė tai, apie ką dauguma Tailando verslininkų gali tik svajoti - įsteigė pasaulinį prekės ženklą. "Red Bull" energinio gėrimo kūrėjas šeštadienį mirė eidamas 89 metus Bankoko ligoninėje. Iš skurdo pakilęs iki vieno turtingiausių pasaulyje žmonių Ch.Yoovidhya mirė dėl natūralių priežasčių. Skelbiamas skirtingas jo amžius - nuo 89 iki 90 metų, nors kai kurie šaltiniai teigia, kad jis gimė 1923-iųjų rugpjūčio 17 dieną, taigi jam buvo 88-eri.

"Forbes" pasaulio turtuolių sąraše Ch.Yoovidhya užėmė 205 vietą, jo turtas buvo vertinamas 5 mlrd. dolerių, Tailande jis buvo antras turtingiausias žmogus.

Gimęs kinų imigrantų šeimoje "Red Bull" kūrėjas niekada nesipuikavo savo turtais ir vengė viešumo. Pasak Tailando spaudos, per pastaruosius 30 metų jis nedavė nė vieno interviu ir nė karto nebuvo pastebėtas viešumoje. Tailando žurnalistams pavyko pasikalbėti tik su jo sūnumi Saravudhu. Šis prisiminė, kaip jo tėvas kūrė "Red Bull" prekės ženklą namuose ir užsienyje.

Aštuntąjį dešimtmetį jis buvo įsteigęs mažą antibiotikus ir kitus vaistus importavusią farmacijos kompaniją, kuri ir pradėjo gaminti energinius gėrimus. Pirmiausia "Red Bull" įkėlė koją į provincijos rinką - gėrimo pavyzdžiai buvo veltui dalijami sunkvežimių vairuotojams. Tik vėliau gėrimas pradėtas reklamuoti sostinėje Bankoke pagal prekės ženklo vystymo strategiją, kuri tuo metu Tailande buvo naujovė. Devintąjį dešimtmetį "Red Bull" išėjo į tarptautinius vandenis, kai užmezgė partnerystę su Austrijos verslininku Dietrichu Mateschitzu.

Šis atrado, kad "Red Bull" yra puiki priemonė nuo staigaus paros ritmo sutrikimo padarinių skraidant tolimųjų skrydžių lėktuvais. "Forbes" sąraše D.Mateschitzas užima 193 vietą.

Ch.Yoovidhya niekada neįgijo aukštesnio išsilavinimo, bet jo sūnus teigia, kad verslininkas savarankiškai studijavo anglų kalbą ir teisę. Jo sumanumas ir patirtis pravertė vyriausybėms, kurios prašė magnato pagalbos - jis buvo sveikatos komitetų narys bei premjero patarėjas.

"Red Bull" tarptautiniu mastu reklamavo "Formulės-1" lenktynių komanda, o Jungtinėse Valstijose - Niujorko futbolo klubas "Red Bulls".

Taip Chaleo gėrimas "Red Bull" tapo pirmu energiniu gėrimu, pavergusiu vartotojų širdis nuo Azijos iki Vakarų, o Chaleo tapo milijardieriumi. Jis turėjo farmacijos kompaniją, ligoninių tinklą, vyno fabriką Tailande ir du futbolo klubus: Niujorko "Red Bulls" ir Zalcburgo "Red Bulls" Austrijoje.

"Iš savo tėvo niekada negirdėjau žodžių "sunku" ar "neįmanoma", - pasakojo Saravudhas. - Jis paskyrė savo gyvenimą darbui ir niekada nesiskundė nuovargiu."

Chaleo buvo vedęs du kartus ir turėjo 11 vaikų. Verslininkas bus kremuotas prieš tai atlikus budistinius ritualus, jo laidotuves finansuoja Tailando karališkoji šeima, o tai didelis pagarbos ženklas žmogui, kurio kilmė nebuvo aristokratiška.

 

"Time", Reuters, AFP, AP, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"