Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Nuo greitkelio kylantis naikintuvas: slaptos Vokietijos karinės bazės

 
„F-4F Phantom II“ kyla nuo vieno Vokietijos greitkelio. commons.wikimedia.org nuotrauka
„F-4F Phantom II“ kyla nuo vieno Vokietijos greitkelio. commons.wikimedia.org nuotrauka

Įvairūs skaitiniai apie slaptas karines bazes labai vilioja paslapčių ir karinių technologijų mėgėjus. Tačiau šis straipsnis nėra apie tokius karinius objektus, kokius įsivaizduojate. Šių bazių neslepia miškai, apie jas rašoma internete, o kartais jomis naudojasi ir civiliai. Jei keliavote Vokietijoje, gali būti, kad nors vieną ją matėte ir patys. Kita vertus, pro šalį važiuojantys žmonės retai kada žino, ką mato – tame ir slypi šių bazių genialumas.

Vokietija garsėja savo didingu greitkelių tinklu, kuris judina visą ekonomiką ir džiugina keliautojus.

Šių kelių tvirtumas ir kruopščiai atliekami remonto darbai reiškia, kad juose greitis dažnai visiškai nėra ribojamas. Tačiau ne vienam jų buvo numatyta ir papildoma paskirtis.

A29 greitkelis vingiuoja Žemutinėje Saksonijoje ir dažniausiai nėra pilnas automobilių.

Planuojama, kad eismas ten greitu metu išaugs, tačiau karo atveju kelios šio greitkelio atkarpos būtų naudojamos kitų transporto priemonių.

Jau nuo pat A29 projektavimo pradžios buvo numatyta, kad keletas šio greitkelio segmentų turi būti lengvai paverčiami kariniais oro uostais. Todėl vingiuotas kelias retkarčiais yra tiesus it styga, išnyksta eismo kryptis skirianti žalioji juosta, o šalia greitkelio matyti ir papildomos aikštelės bei keliukai, skirti oro transportui.

Tokių greitkelių-pakilimo takų Vokietijoje yra ne vienas. Jie yra išbandyti ir turi aiškią strateginę paskirtį. Karo atveju kariniai aerodromai tampa taikiniais ir yra dažnai sunaikinami.

Todėl turėti daugybę atsarginių aerodromų, kurie yra tarsi užmaskuoti kaip bendro naudojimo keliai, yra labai gera mintis.

Tokių greitkelių-pakilimo takų yra ir kitose šalyse: Šveicarijoje, Suomijoje, Lenkijoje, Pakistane, Australijoje ir taip toliau. Tuo tarpu Indija galvoja tokius pakilimo takus naudoti nuolat.

Įsivaizduokite – privažiuojate raudonai degantį šviesoforą, sustojate, o tuomet tiesiai jums prieš akis nusileidžia lėktuvas. Orlaiviui pasitraukus, užsidega žalias signalas ir jūs ramiai tęsiate kelionę. Indijoje bus bandoma įgyvendinti tokią idėją, mat taip galima sutaupyti didžiules sumas. Kaip dėl saugumo? Na, galima numanyti, kad tam tikri barjerai būtų įrengti, tačiau daugiau apie konkrečius planus ir reikalingą infrastruktūrą nėra skelbiama.

Važiuodami A29 greitkeliu gal ir nepastebėtumėte, tačiau čia yra ir pakilimo takai, ir orlaiviams skirtos aikštelės ©TSGT ROD PROUTY | commons.wikimedia.org
Važiuodami A29 greitkeliu gal ir nepastebėtumėte, tačiau čia yra ir pakilimo takai, ir orlaiviams skirtos aikštelės ©TSGT ROD PROUTY | commons.wikimedia.org

Visgi, greitkeliai-pakilimo takai yra geriau tinkami karinėms reikmėms. Naikintuvai gali tyliai slėptis netolimose bazėse, o oro eismo valdymo bokštai gali būti atvežami vos per kelioliką minučių. Taip lygioje vietoje, kurios priešas gali ir nestebėti, gali netikėtai išdygti karinis aerodromas. Galbūt tai ir nėra slapti objektai (Suomijoje per kasmečius bandymus ant kelių kviečiami leistis ir lengvi privatūs lėktuvai), tačiau kartais sunkiausiai randami būtent tie objektai, kurie yra tiesiai prieš nosį.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"