TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Organizuojami pirmieji Prieskonių karaliaus rinkimai

2013 02 25 10:42

Beveik pusė lietuvių, gamindami maistą, vadovaujasi savo patirtimi ir drąsiai improvizuoja naudodami prieskonius. Tuo tarpu griežtai patiekalų receptūros laikosi vos keli procentai šeimininkaujančiųjų virtuvėje.

Tiesa, pirkdami prieskonius šalies gyventojai vis tik taupo, tačiau minimus produktus įtraukia ir į užsienyje planuojamų įsigyti prekių sąrašus. Šiuos duomenis atskleidusios apklausos iniciatorė, vienų populiariausių prieskonių „Santa Maria“ platintoja, organizuoja pirmuosius Lietuvoje Prieskonių karaliaus/karalienės rinkimus.

Šį, vasario, mėnesį vykdyta internautų apklausa atskleidė, jog 49 proc. respondentų, gamindami maistą, prieskonius naudoja vadovaudamiesi savo ankstesne patirtimi ir žino, kurie prieskoniai kokiems patiekalams tinka. Šiek tiek mažiau – 44 proc. apklaustųjų nurodė, jog prieskonių naudoja gausiai ir kiekvieną kartą gaminant improvizuoja. Naudojantys tik druską, pipirus bei griežtai besilaikantys patiekalo receptūros nurodė vos daugiau nei po 3 proc. respondentų.

„Vienas įdomiausių apklausos rezultatų – atsakymai į klausimą, kur perkami prieskoniai. Nors didžioji dalis – 92 proc. apklaustųjų nurodė prieskonius perkantys maisto prekių parduotuvėse, beveik penktadalis jų prieskonių taip pat įsigyja specializuotose parduotuvėse bei užsiaugina patys. Tokį atsakymą pateikė atitinkamai 19 ir 18 proc. apklausos dalyvių, o paprašyti nurodyti vietas, kur dar perka prieskonius, dažnas minėjo užsienį“, – sako „Santa Maria“ marketingo vadovė Dainė Šidlienė.

Vis tik, pripažįsta ji, apklausa patvirtino ir kai kuriuos išankstinius spėjimus: pirkdami prieskonius, lietuviai stengiasi sutaupyti. Daugiau nei 37 proc. apklaustųjų nurodė, jog prieskonių įsigyja tuomet, kai prekybos vietose vyksta akcijos. Beveik trečdalis (30 proc.) perka juos tada, kai namie baigiasi naudojami prieskoniai, o vos daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.) – kai planuoja gaminti patiekalą ir namuose neturi jam reikalingų prieskonių. Kas šeštas (17 proc.) dažniausiai vienu pirkimu prieskoniams išleidžia iki 5 litų, kas antras (52 proc.) – 6–10 litų, kas penktas (22 proc.) – 11–20 Lt.

Tai, kad išradingumo lietuviams netrūksta, patvirtino ir atsakymai į klausimą, kur dar, be maisto gaminimo, naudojami prieskoniai: 9 proc. juos vartoja kaip arbatas, 4 proc. – kaip kosmetikos priemones, o 3 proc. prieskonius naudoja kuriant rankdarbius: dekoracijas, aksesuarus ir pan. Iš viso apklausoje dalyvavo 360 respondentų.

Siekdama paskatinti tiek moteris, tiek vyrus būti dar drąsesniais virtuvėje bei atskleisti savo kulinarinius gabumus, „Santa Maria“ organizuoja pirmuosius Lietuvoje Prieskonių karaliaus/karalienės rinkimus. Norintys juose dalyvauti ir susirungti dėl karūnos bei vertingų prizų iki kovo 1 d. gali registruotis „Santa Maria“ „Facebook“ paskyroje: http://on.fb.me/VxE7H7

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"