Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Pardavėjų ir kitų žmonių bėdos: keturi būdai problemoms spręsti

 
pixabay.com

Kai pardavėjai susiduria su sunkumais, jie ieško labai sudėtingų atsakymų į kilusius klausimus. Kartais sutinku žmonių, kurie galvoja, kas egzistuoja kažkokie stebuklingi patarimai, kurie čia pat išspręs visas kilusias negandas.

Sumažins stresą, kurį sukelia nekantrūs klientai. Sutvarkys su klientais kylančius konfliktus taip, kas klientai daugiau niekada nebepyks ir visi gyvens laimingai. Mažiau patirties pardavimuose ar klientų aptarnavime turintys žmonės tiki, kad egzistuoja kažkokie stebuklingi žodžiai, kuriuos pasakius, klientas priims sprendimą pirkti jam nereikalingą prekę net nesiderėdamas. Čia ir yra tas sudėtingumas.

Šiame tekste noriu pateikti jums keturias galimybes, kurios padeda išspręsti bet kurią nemalonią ar sudėtingą darbinę situaciją. Šios galimybės taip pat veikia ir asmeniniame gyvenime. Kodėl keturios galimybės? Nes daugiau jų tiesiog nėra.

Pirmoji galimybė – keisti situaciją

Pagalvokite, kaip galite daryti įtaką susidariusiai situacijai. Pavyzdžiui, bendraujate su konfliktišku klientu, kuris jus žeidžia ar tiesiog erzina. Kaip galite pakeisti šią situaciją? Ko gero norėsite pasakyti tam žmogui, kad jį suprantate, kad apgailestaujate, jog nutiko tai, kas nutiko. Galbūt palydėsite šį klientą pas vadovą ir pasikalbėsite su tuo klientu dviese. Galbūt padarysite jam papildomą nuolaidą, kuri kompensuotų jo pyktį. Šioje vietoje paklauskite savęs: kaip galiu pakeisti situaciją? Ne tą žmogų su kuriuo kalbate, bet susidariusią situaciją. Dar daugiau, paklauskite savęs kokią realią įtaką tai situacijai galite realiai padaryti? Jeigu pastebėsite, kad nieko pakeisti negalite (pavyzdžiui, jūs negalite pakeisti kliento nuostatų ar jo elgesio), tuomet eime prie kitos galimybės. Bendrai, ne. Neskubėkite. Gal vis tik kažką galima padaryti?

Antroji galimybė – keisti požiūrį į situaciją

Žmonių mąstyme yra įsivėlę daug klaidų. Viena jų – manymas, kad galima išspręsti visas problemas. Deja, su kai kuriomis problemomis teks mokytis gyventi keičiant savo požiūrį į jas. Pavyzdžiui, jeigu jums nepatinka jūsų darbas, vargu, ar jį ilgai dirbsite, nebent ilgainiui jį pamilsite. Grįžkime prie piktojo kliento ir pabandykime pakeisti požiūrį į susidariusią situaciją. Galbūt norėsite pagalvoti, kad jums šio žmogaus gaila, nes jis štai švaisto savo energiją reikšdamas nemalonias emocijas. Galbūt norėsite tą žmogų atjausti, nes pagalvosite, kad jam nenusisekė diena. Aš nesiūlau pradėti jam simpatizuoti, tačiau rekomenduoju paieškoti galimybių pakeisti savo mintis apie tą žmogų. Jeigu nepadės ir tai, tuomet skaitykite žemiau.

Trečioji galimybė – toleruoti situaciją

Galbūt jūs išties negalite ką nors pakeisti, o taip pat nenorite keisti savo nuomonės apie situaciją. Gerai, tada jums teks priimti situaciją tokią, kokia ji yra. Jums nebūtina daryti situacijai įtakos ar aukoti savo įsitikinimų, jei tik rasite galimybių toleruoti tai, kas vyksta. Pykstantis klientas, nuolat iš jūsų rezultatų reikalaujantis vadovas taip pat yra žmonės su savomis nesąmonėmis. Šios galimybės problema yra ta, kad jeigu koncentruositės tik į situacijų toleravimą ir nebandysite jų keisti, taip pat nemėginsite lanksčiau į jas žvelgti, iššvaistysite daugybę energijos. Nelengva gyventi sukandus dantis, todėl problemų toleravimas geriausiu atveju yra tik laikina išeitis. Kaip ten bebūtų, yra gerų žinių, nes turite dar vieną galimybę.

Ketvirtoji galimybė – palikti situaciją

Jeigu negalite nieko pakeisti, o galimybių priimti situaciją tokia, kokia ji yra, neturite, tuomet lieka palikti šią situaciją. Galbūt nuspręsite nebedirbti su klientais, kad jie nevarytų jūsų iš proto. Galbūt nuspręsite keisti savo darbą ir ieškosite kažko kito. Galbūt paprašysite vadovų perkelti jus kitur. Ieškokite sau kitos vietos ten, kur jausitės gerbiami, mylimi ir priimti. Ne, jums nereikia vežti to sunkaus vežimo, jūs tiesiog galite palikti vežimą šalikelėje ir eiti į visas keturias puses.

Kai žmonėms papasakoju apie šias keturias galimybes, dauguma jų sako: tiksliai, taip ir yra. Žinoma, kad taip ir yra. Tik čia yra viena problema – visas keturiais galimybes rinktis reikės pačiam. Žinau, kad pasirinkimas erzina, o atsakomybė slegia. Būtų smagu, kad kas nors perimtų šią naštą iš mūsų, deja. Žinote tą jausmą, kai norite išeiti iš darbo, bet nesiryžtate ir laukiate, kol jie patys jus atleis? Tokios progos gali tekti labai ilgai laukti.

Šį keturių galimybių modelį naudoju koučingo sesijose, kuomet tenka dirbti su klientais, kurie atsidūrė sunkiuose situacijose arba negali priimti svarbaus sprendimo. Paprastai paklausiu jų, kuriais galimybes jie iš karto atmestų ir į kurias norėtų susikoncentruoti. Tai būna puiki pradžia, nes žmonėms pradeda aiškėti jų pasirinkimas į kurį jie sudės geriausias savo pastangas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"