TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Pienas tinka ne visiems

2012 08 21 8:27
LŽ archyvo nuotrauka/Daug laktozės yra šviežiame piene.

Daugiau negu 34 proc. Lietuvos gyventojų trūksta pieno cukrų skaidančio fermento, todėl pavartojus pieno produktų jiems gali pasireikšti nemalonių simptomų.

Pieno cukraus - laktozės - netoleravimą sukelia fermento laktazės stygius plonajame žarnyne. Laktazė skaido pieno cukrų laktozę į gliukozę ir galaktozę, o tada šios medžiagos absorbuojamos į kraują.

Jei laktozė nesuskaidoma plonajame žarnyne, kartu su maistu ji patenka į storąjį žarnyną, kur veikia storosios žarnos bakterijos. Per šį procesą išsiskiria dujos, todėl pučia pilvą, gali prasidėti viduriavimas.

Pieno produktai turi skirtingą laktozės kiekį. Daug jos yra šviežiame piene, pieno milteliuose, leduose, lydytame sūryje. Pieno laktozės netoleruojantiems žmonėms geriau vartoti rūgščius pieno produktus: nesaldžią varškę, nesaldų sūrį, kefyrą, rūgpienį, jogurtą ar grietinę.

Specialistai pabrėžia, kad alergija pienui ir laktozės netoleravimas yra ne tas pats. Alergija pienui pasireiškia dar naujagimiui. Simptomai atsiranda dėl neįprastos imuninių mechanizmų reakcijos į piene esančius baltymus. Be maisto netoleravimui būdingų simptomų, šiuo atveju dar gali atsirasti sloga, ašarojimas, odos niežulys, dilgėlinė, pasunkėjęs kvėpavimas ar net anafilaksijai būdingų simptomų.

Laktozės netoleravimas dažniausiai pasitaiko sulaukus vyresnio amžiaus. Didesnis suvartotų pieno ar jo produktų kiekis sukelia pilvo pūtimą, dieglius, viduriavimą, vidurių užkietėjimą, meteorizmą, pykinimą, vėmimą. Pavartojus pieno arba jo produktų simptomai dažniausiai pasireiškia praėjus 30 min. - 2 valandoms.  

Kad jaustumės geriau  

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai pataria, kaip išvengti laktozės netoleravimo simptomų.

* Atsisakykite pieno ar jo produktų arba sumažinkite vartojamą jŲ kiekį. Nemažai žmonių, netoleruojančių laktozės, vis dėlto gali vartoti nedaug pieno ar jo produktų nejausdami jokių neigiamų simptomų. Apie 12 g laktozės (tai atitiktų maždaug vienoje stiklinėje pieno esantį laktozės kiekį) dažniausiai nesukelia jokių simptomų. Sumažinus pieno produktų vartojimą, kyla pavojus gauti nepakankamą vitamino D, kalcio ir vitamino B2 kiekį, todėl prieš koreguojant maisto racioną vertėtų pasikonsultuoti su gydytoju.

* Kai kada simptomai sumažėja pieno produktus vartojant mažais kiekiais, t. y. suskirstant juos nedidelėmis porcijomis.

* Simptomai pasireiškia mažiau, jei pieno produktai vartojami su kitų rūšių produktais. Tuomet virškinama ilgiau, tad piene esanti laktozė suskaidoma geriau.

* Jei geriate pieną, geriau rinkitės riebesnį. Toks pienas virškinamas ilgiau, taigi jame esanti laktozė ilgiau lieka virškinamajame trakte ir suskaidomas didesnis jos kiekis.

* Rinkitės mažiau laktozės turinčius pieno produktus. Pieno produktai sukelia nevienodo stiprumo netoleravimo reakcijas. Pavyzdžiui, kietieji sūriai, tokie kaip šveicariškas "Cheddar", turi nedidelį laktozės kiekį ir dažniausiai nesukelia jokių simptomų. Mažesnius simptomus sukelia jogurtai, nes jų gamyboje naudojamos bakterijos, natūraliai gaminančios laktozę skaidantį fermentą.

* Vartokite pieno produktus, kuriuose laktozės kiekis sumažintas. Lietuvoje tai dar nėra labai populiaru, tačiau užsienio šalyse yra didelis pieno produktų be laktozės pasirinkimas.

* Nepamirškite, kad laktozės yra ne tik pieno produktuose, bet ir iš jų pagamintuose gaminiuose, tarkim, sriubose, salotų padažuose, kepimo mišiniuose, duonoje, sausainiuose, sausuose pusryčiuose, bulvių traškučiuose, saldainiuose, pieniškame šokolade ar net dešroje. Todėl rinkdamiesi produktus atidžiai perskaitykite etiketes.

* Jei vargina nepageidaujami simptomai, kreipkitės į gydytoją. Jis galės skirti simptomus mažinančių fermento laktazės preparatų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"