TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Pragėrė beveik 3 mlrd. dolerių

2012 01 10 6:00

2011 metais ukrainiečiai degtinei išleido 29 mlrd. grivinų, arba 10,125 mlrd. litų. Jie išgėrė 1,1-1,2 mlrd. pusės litro talpos stipriųjų alkoholinių gėrimų butelių.

Ukrainoje joks verslo sandoris nepasirašomas, neaplaisčius jo alkoholiniais gėrimais. Tai žinodami kai kurie verslininkai iš anksto nuryja kelias akytos anglies tabletes, kad jos absorbuotų alkoholį ir kitą dieną pagirios mažiau kankintų. Pats populiariausias alkoholinis gėrimas Ukrainoje, kuriam negali prilygti joks kitas, yra vodka, dažnai vadinamas "horilka". Pernai degtinė sudarė net 93 proc. visų legaliai parduotų alkoholinių stipriųjų gėrimų. Kiti 7 proc. teko viskiui, džinui ir romui.

Sugėrovo nuoma

Gerti ukrainiečiai taip mėgsta, kad net ėmė kurtis firmos, kuriose galima užsisakyti gėrimo partnerį vakarui. Tokia paslauga ypač populiari Rytų Ukrainoje. Pavyzdžiui, Dneprodzeržinske veikia firma "Kind Fairly", kuri verčiasi tuo, kad užsakovui "pristato partnerį vakarui maloniai praleisti".

"Mūsų pasamdyti žmonės - tikrai talentingi. Jie gali paskambinti gitara, padainuoti, padeklamuoti eilėraščių. Jei norėsite, jie su jumis pasikalbės apie modernųjį meną arba apie Faustą kankinusias problemas. Tiesiog kreipkitės į mus", - sako "Kind Fairly" vadybininkė Julia Pejeva. Tiesa, ji tikina, kad jos firma jokiu būdu neskatina girtavimo ir paprastai per vakarą atvykęs malonus svečias su šeimininku išgeria ne daugiau kaip 1-2 butelius. Vadybininkė neslepia, kad toks "malonus svečias" yra labai paklausus.

Firmoje net mielai įsidarbina psichologai, kurie noriai sutinka pabūti išnuomotais vakaro sugėrovais. Ir tokia paslauga kainuoja visai nebrangiai - vos 14 eurų.

Įspūdinga pardavimo statistika

Analitinės bendrovės "Pro-Consulting" duomenimis, praėjusiais metais ukrainiečiai nupirko 740 mln. pusės litrų legaliai parduotos degtinės butelių, kas, tiesą sakant, yra 370 mln. litrų, arba 12 proc., mažiau nei 2010 metais. Tačiau šį sumažėjimą lėmė ne tai, kad ukrainiečiai pradėjo mažiau gerti, o kad parduotuvėse pabrango degtinė. Pasibaigusių metų pradžioje vodkos butelis kainavo vidutiniškai 20-22 grivinas (6,8-7,5 lito), tačiau bandanti kovoti su girtavimu vyriausybė nutarė padidinti mažmeninę šio gėrimo kainą 8,14 grivinos. Dėl to parduotuvėse degtinės butelis pabrango net 28-30 grivinų (9-10 litų), o juodoji rinka, kurioje išliko ankstesnė degtinės kaina, iš karto suklestėjo. Manoma, kad šiuo metu Ukrainoje nelegali prekyba degtine jau sudaro 30-50 proc. visos degtinės rinkos. Tačiau ir legaliai parduotas vodkos kiekis stulbina - ukrainiečiai pernai jai nepagailėjo 29 mlrd. grivinų (10,123 mlrd. litų), t. y. jie išgėrė parduotuvėse nupirktų 1,1-1,2 mlrd. butelių.

Pastaruoju metu kainų skirtumas parduotuvėje ir nelegalioje prekyboje ėmė mažėti. "Pigiausios vodkos pardavėjai gali prarasti dar daugiau savo klientų. Vieni bus linkę gerti kokybiškesnę ir geresnę reputaciją turinčią degtinę, kiti daugiau pirks jos juodojoje rinkoje, treti ims teikti pirmenybę konjakui. Daugėja klientų, kuriems 7-8 grivinomis padidėjusi kaina nesudaro didelio skirtumo, arba tų, kurie konjaką laiko daug tauresniu gėrimu, todėl jo pardavimas didėja", - sakė Ukrainos finansų portalui "Maanimo" vienos stipriųjų gėrimų gamyklos direktorius Dmitrijus Ryžovas.

2011 metais ukrainiečiai iš tiesų ėmė labiau gerti konjaką, jo parduota net 5 proc. daugiau - apie 70 mln. butelių. Šio gėrimo krašte dabar išgeriama tiek pat, kiek ir prieš krizę.

Alkoholis liejasi laisvai

Ukrainoje niekas nenustemba pamatęs paauglius, geriančius alų, šampaną ar net degtinę viešoje vietoje. Paprastai dantyse dar smilksta cigaretė. Tai taip įprasta, kad dauguma suaugusiųjų net nekreipia dėmesio. Tačiau toks masinis girtavimas jau ima atsiliepti tautos sveikatai, gyvenimo trukmei ir darbo produktyvumui. Neretai jauni žmonės pradeda gerti 15 metų, nes degtinė Ukrainoje palyginti pigi. Gyventojų sveikata susirūpinusieji visuomenės atstovai, tarp kurių yra ir įstatymų leidėjų, reikalauja įdėmiau pažvelgti į tautos gėrimo kultūros veidrodį. "Problema jau tampa nacionaline tragedija", - įsitikinusi Julijos Tymošenko blokui priklausanti politikė Elina Šiškina.

Ukrainoje laisvai galima nusipirkti daugiau kaip 40 rūšių vien vietos rinkai gaminamos degtinės, be to, 38 laipsnių degtinė laikoma nestipriu gėrimu. Ją labiau mėgsta suaugusieji, nes paaugliai pirmenybę linkę teikti alui, kuris laikomas labai silpnu gėrimu ir prilyginamas kokakolai. Ukrainoje pagamintas alus yra labai pigus ir jo galima nusipirkti kone kiekviename gatvės kioske. Nors įstatymas draudžia pardavinėti alų jaunesniems nei 18 metų jaunuoliams, iš tikrųjų jo gali nusipirkti kiekvienas vaikas.

2009 metais atliktas tyrimas parodė, kad 70 proc. Ukrainos paauglių lengvai įsigyja lengvo alkoholio, 60 proc. - be problemų nusiperka vyno, o 42 proc. - degtinės. Maža to, net pagal įstatymą alus ilgai nebuvo laikomas alkoholiniu gėrimu. Nors Pasaulio sveikatos organizacija teigia, kad suaugęs ukrainietis išgeria tokį patį kiekį alkoholinių gėrimų kaip kitas europietis, bėda ta, kad ukrainiečiai pirmenybę teikia stipriems gėrimams, be to, daug daugiau šioje šalyje geria paaugliai. Pačioje Ukrainoje atliktas tyrimas rodo, kad 30 proc. vyrų yra priklausomi nuo alkoholio. Alkoholis nusineša vis daugiau gyvybių ir tai daro įtakos šalies gyventojų skaičiui (Ukrainoje jau tik 46 mln. gyventojų). Gėrimas sukelia ir socialinių problemų - didėja nusikalstamumas ir daugėja lytiškai plintančių ligų.

Ukrainiečiai geria iš džiaugsmo, nuobodulio, depresijos, ir augantys vaikai ima įsivaizduoti, kad gėrimas yra normali gyvenimo dalis bei būtinas kiekvienos šventės ar sukakties atributas. Dėl to net gėrimas viešoje vietoje laikomas įprastu reiškiniu. Ukrainos valdžia jau imasi tam tikrų žingsnių šiai alkoholio upei sustabdyti - didinami mokesčiai degtinei, ribojama alkoholinių gėrimų reklama ir alaus prieinamumas. Tačiau ekspertai sako, kad norint kovoti su šia problema būtina parengti ir nacionalinę strategiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"