TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Prekybos centrų gudrybės ir pirkimas “su galva”

2012 06 17 0:00

Prekybos centrai vos ne kasdien sugalvoja gudrybių, kaip paskatinti mus užsukti. Apsipirkinėjimo vietos tampa kultūros ir pramogų zonomis. Čia vyksta įvairios parodos, pamokėlės, susitikimai su įdomiais žmonėmis.

Rinkodaros specialistai nepaleidžia mūsų – eilinių vartotojų – iš savo pinklių. Prekybos centruose apgalvota viskas nuo stovėjimo aikštelių iki pirkinių vežimėlių.

Ne kartą turbūt teko pastebėti, kad užsukus vieno kito maisto produkto, išeiname pilnu krepšeliu pirkinių. Užliūliuoti ramios muzikos patikliai krauname (ne)reikalingas prekes kasininkei, skanuojame, sumokame ir nešame namo. Ir kažkodėl tik namuose susimąstome, kad kažkas čia ne taip.

Akcijų pa(ap)gauti

Viena silpniausių ir jautriausių pirkėjų vietų – impulsyvus pirkimas. Rinkodaros specialistai šią vartojų silpnybę gerai išmano.Tyrimais nustatyta, kad tik pusę prekių nusiperkame planuotai, kita pusė pirkimų yra impulsyvūs. Vidutiniškai kas antrą daiktą perkame visai ne todėl, kad jis mums tikrai reikalingas – paprasčiausiai parduotuvėje užėjo noras pirkti. Juk akcija, išpardavimas, o gal nuolaida… 

Laikomės dešinės

Ar kada pastebėjote, kaip judate parduotuvėje? Atrodo viskas vyksta chaotiškai ir per daug negalvojant. Galime sakyti, kad einame ten, kur norime mes, tačiau realybė šiek tiek kitokia. Tikra tiesa, einame kur norime, tačiau pastebėkite, kad „eismas“ vyksta dešiniąja puse (kai nėra dirbtinių kliūčių) ir judame perimetru. Čia sudėtos brangesnės ir greičiau gendančios prekės. Ar prisimenate, kur guli svarbiausios prekės (duona, pienas, cukrus, mėsa)? Pačiame gale! Reikia duonos, žingsniuok per visą prekybos centrą.

Pasitikimas su nereikalingomis prekėmis

Dažnai parduotuvėje mus pasitinka prekės, kurių realiai buityje mums nelabai reikia. Įvairūs žurnalai, gėlės (žinoma, viską vainikuoja išpardavimai). Įdomu, kodėl jie atsiduria pirmose gretose? Vos įžengę į parduotuvę, mes dar esame geros nuotaikos ir norime užpildyti krepšelį, o tai darome kraudami į jį „malonias“ smulkmenas.

Kultūringi iš prekybos centro

Gan paprastas būdas pritraukti kuo daugiau lankytojų į prekybos centrą – organizuoti edukacines ir kultūrines pramogas. Čia tampama ne tik pirkėjais, bet ir kultūringais žmonėmis. Renginiai sukuria nuotaiką, praturtina laisvalaikį ir leidžia išmokti, sužinoti ką nors nauja bei jaustis socialiai aktyviais. Jei planuojate aplankyti renginį ar parodą, įsikūrusią prekybos centre, pasistenkite aplenkti parduotuves arba pirkti tik tuos daiktus, kurie numatyti jūsų pirkinių sąraše. Visai neseniai per televizorių galėjote girdėti reklamą, kurioje vienas iš didžiųjų prekybos centrų kvietė šeimas kartu sodinti sodinukus. Tuoj pat po šios akcijos, "išdygo" nauja to pačio prekybos centro reklama – dabar ji kvietė gaminti aitvarus. Idėjos labai sveikintinos ir gražios, bet "įjungus" kritinį mąstymą pasidaro kaip dieną aišku, kad po visu tuo slypi ne meilė gamtai ar žmogui, o elementari prekybos centrų politika – pelno siekimas. 

Muzika ir kvapas – ramiam pirkimui

Jau maždaug prieš du dešimtmečius Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo atliktas tyrimas, kurio metu išsiaiškinta, kad rami klasikinė muzika „verčia“ pirkėjus išleisti daugiau pinigų. Prekybininkai iki šiol puikiai naudojasi šia vartotojų silpnybe. Rami foninė muzika priverčia apsipirkinėti neskubant, o energingi ritmai skatina paspartinti žingsnį. Slampinėdami iš lėto pastebėsite tikrai daugiau akcijų, nei prabėgdami pro jas. Beje, neseniai mūsų prekybos centrus aplankė ir kvapų terapija. Vartotojų dėmesys atkreipiamas pasitelkus sensorinius potyrius. 90 proc. moterų šampūną renkasi pagal kvapą, todėl malonus aromatas gali jums „padėti“ išsirinkti tą prekę, kurios tikrai (ne)reikia.

Prekės akių lygyje

Mūsų žvilgsnis paprastai krypsta aukštyn ir į dešinę. Parduotuvėje šluojame prekes, kurios sudėtos dešinėje pusėje, akių lygyje ir truputėlį aukščiau. Perkamiausios ir toli gražu ne pačios pigiausios prekės (tiksliau sakant, tos, kurių siekiama parduoti daugiausia) lentynose išdėliotos akių lygyje ar kiek žemiau, o štai pigios – apačioje. Tik mums kažkodėl atrodo, kad lentynos viršuje dedamos geresnės, o apačioje – blogesnės prekės, taip pat tikime, kad svarbių prekių visada būna padėta daug. Neapsigaukite, kairiajame lentynos kampe gali gulėti anaiptol ne prastesni variantai, gal tik šiek tiek pigesni.

Vaikai parduotuvėse taip pat neaplenkiami. Jiems skirtos prekės sudėtos jų akių lygyje. Vienas iš puikų pavyzdžių, kaip atsisėdus vaikui į vežimėlį "automobilį" reikia pravažiuoti pro spalvingas akcijines pakuotes, kurios būna vaiko akių lygyje.

Rinkodaros specialistai nuolat analizuoja ir stebi mūsų elegesį, todėl mes taip pat turime išlikti sąmoningi ir budrūs. Siūlome keletą patarimų, kaip išeiti su planuotais pirkiniais ir nepasiduoti pagundoms.

- Sudarykite pirkinių sąrašą. Paimkite lapelį ir susirašykite, ką planuojate pirkti. Sąrašą neškitės į parduotuvę ir nuo jo nenukrypkite.

- Nustatykite sumą, kurią planuojate išleisti pirkiniams. Susidarę sąrašą aiškiai matysite, kiek viskas kainuos. Galite įsisdėti tik tiek pinigų, kiek reikia būtinoms prekėms, kad "neprisirinktumėte" smulkmenų.

- Savaitės racionas. Norint tiksliau susidaryti sąrašą, galite susidaryti savaitės mitybos planą. Vienu šūviu nušausite du zuikius: nereikės sukti galvos, ką daryti vakarienei ir sutaupysite laiko, kurį praleistumėte parduotuvėje.

- Laukdami eilėje prie kasos apžiūrinėjate smulkias prekes, sudėtas ant lentynėlių. Štai čia viena iš didžiausių prekybininkų pinklių, ant kurių nereikėtų užkibti. Nedėkite šių prekių į krepšelį.

- Pirkėjų paklausa stimuliuojama ir kainomis. Pavyzdžiui, matote, kad prekė kainuoja 2.99, 9.99 ir t.t. Juk psichologiškai mes priimame pirmąjį skaičių, neigdami, kad 2.99 – tai trys.

- Parduotuvė – ne antidepresantas. Slogios nuotaikos vertiname ne praktinę prekės pusę, bet remdamiesi „šį kartą galiu sau leisti“ arba „aš gi to nusipelniau“. Deja, vėliau tokie daiktai dažnai sukelia tik graužatį.

- Vaikus patariama palikti namuose, nes jie neatsparūs prekybos centrų reklamos vilionėms. Vaikai iki ketverių metų neskiria reklamų nuo realybės, todėl jiems būna itin sunku parduotuvėse.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"