TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Restoranų tendencijos: Z karta, sveika mityba ir išankstiniai bilietai vakarienei

2014 12 01 9:02
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Konkurencija restoranų rinkoje dar niekada nebuvo tokia intensyvi, nes technologijų amžiuje visos gastronominės naujovės tapo ranka pasiekiamos. Vartotojai tapo išrankesni, reiklesni ir imlesni naujovėms, tad virtuvės šefai bei restoranų savininkai turi gerokai pasukti galvas, kuo jos dar nustebinti.

Pasak maisto pramonės tendencijų prognozuotojų, 2015 metais sumaišties įneš ir iki restorano „lygio“ užaugusi visiškai nelojali, technologijų pasaulyje gyvenanti, jaunoji Z karta. „Į restoranų verslą naujosios technologijos įsiliejo jau prieš kurį laiką, tačiau stabtelėti nereikėtų – užaugę naujieji lankytojai ir technologijų vartotojai į restoraną atvyksta su visiškai kitokiais lūkesčiais ir patirtimi, kuri vyresniesiems neretai sunkiai suvokiama. Išsiskirti tik patiekalais 2015 m. bus sunku – lankytojai reikalaus „viso paketo“, kuris ne tik pamalonintų gomurį, bet valgymą paverstų vienu dideliu įspūdžiu“, – sako UAB „Amber Food“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė.

Technologijų bumas. Pasak maisto tendencijų specialistų, išmanieji įrenginiai taps dar svarbesne restoranų verslo dalimi: klientams bus siūlomos mobiliosios programėlės, leisiančios norimą patiekalą užsisakyti iš anksto, o vaikus džiugins galimybė savo užsakymą restorane suformuoti ir pateikti pasitelkus išmaniąsias technologijas. „Amerikoje jau dabar kai kuriuose „Pizza Hut“ restoranuose pietaujantys gali užsisakyti picas tiesiog tempdami grafinius picos ingredientus ant įsivaizduojamo pado. Toks savotiškas maisto užsakymas ne tik supaprastina aptarnavimo procedūrą bei eliminuoja žmogiškosios klaidos faktorių, kad kai kurie kliento pageidauti ingredientai nebus įtraukti į užsakymą, bet ir sudaro galimybę ugdyti vaiko kūrybiškumą“, – sako L. Nikonovaitė. Pasak jos, tobulės ir atsiskaitymų sistema – elektroninių piniginių programėlės, pagreitinančios ir supaprastinančios atsiskaitymą restoranuose. Tokia naujovė turėtų itin pradžiuginti pietaujančius biurų darbuotojus – šiems žmonėms kiekviena minutė suskaičiuota, tad erzinantis sąskaitos laukimas taps nereikšminga ir pamiršta problema.

Azijos virtuvė – iš kitos pusės. Nors šios virtuvės maistas jau kurį laiką kopia į populiarumo viršūnę, ekspertai prognozuoja, kad kopimas tęsis kiek kitokia kryptimi. 2015-aisiais ledus galutinai pralauš ir į restoranų virtuvę įsiverš korėjiečių, vietnamiečių bei japonų patiekalai. Ypač – ramen: japoniška sriuba su kviečių makaronais ir žuvies ar mėsos sultiniu, kuris pagardinamas sojų padažu arba miso. Į sriubą taip pat dedama žuvies ar mėsos gabaliukų, pjaustytų svogūnų ir jūržolių. „Žmonės dažniausiai žino japonų, kinų ar tailandiečių virtuvių patiekalus, tačiau Vietnamo, bene sveikiausios iš visų Azijos šalių, patiekalų ragavęs retas, – pastebi „Amber Food“ rinkodaros vadovė. - Azijos gyventojai maistui naudoja sezoninius produktus, kad juose būtų kiek įmanoma daugiau vertingų medžiagų ir vitaminų. Šią praktiką taikome ir „Manami“ restorane: patiekalams nenaudojame jokių skonio stipriklių, gaminame tik iš šviežių, ne šaldytų produktų, ryžius ruošiame garuose, kad šie išlaikytų visas naudingas medžiagas. Lietuvoje, turbūt, vieninteliai ruošiame ir donburi – sveiką ryžių patiekalą, pagardintą žuvies ar mėsos gabalėliais, patiekalams naudojame makaronus iš įvairių grūdinių kultūrų: grikių, kviečių, ryžių ir stiklinius.“ Anot jos, nors šiuo metu tokius patiekalus tiekia retas restoranas, kitais metais situacija neabejotinai pasikeis.

Sveika mityba. Sveika gyvensena besidominčių žmonių tik daugės, tad restoranai turės prisitaikyti prie pasikeitusių lankytojų poreikių. Išpopuliarėjusios įvairios madingos dietos ir ekologiškumo bumas 2015 m. gerokai pakoreguos valgiaraščius, kuriuose bus įtraukti ir veganams, ir Paleo dieta ar ekologiškais produktais susižavėjusiems klientams tinkami patiekalai. „Vyraujanti nuomonė, kad sveikas maistas – tik gamintas namie, jau morališkai pasenusi. Restoranai prisitaiko prie savo klientų poreikių ir vis daugiau įtraukia sveikatai ir kūno linijoms draugiškų patiekalų. Norime palaikyti sveiką gyvenimą pasirinkusius savo restoranų lankytojus, todėl nuo šiol jiems „La Crepe“ siūlome blynelius iš ekologiškų miltų. Tai akmeninėmis girnomis sumalti miltai, kurie savyje išsaugo visas grūde esančias maistingąsias medžiagas: skaidulas, B grupės vitaminus, mineralus bei antioksidantus. Dėl malimo metu nenusijotų sėlenų bei gemalų šie miltai suteikia stipresnį skonį, tekstūrą ir sotumo jausmą, todėl iš tokių miltų keptų blynų suvalgoma mažiau. Mintyse jau sukasi idėja ekologiškų patiekalų liniją plėsti – ateityje patiekalų gamyboje galvojame panaudoti daugiau ekologiškų, vietiniuose ūkiuose užauginamų produktų“, - teigia L. Nikonovaitė.

Pamirškite Y, karaliauja Z karta. Kompanijos iki šiol bandė įtikti sėkmingai Y, arba interneto kartai, tačiau 2015 m. dėmesys bus nukreiptas į mokią ir naujų įspūdžių ištroškusią Z kartą. Dabartiniai paaugliai savarankiškai priima sprendimus, kur eiti pavalgyti ir kaip išleisti savo pinigus, tad restoranų savininkai turės gerai pasistengti, norėdami prisijaukinti šiuos išlepusius klientus. Tai reiškia, kad restoranuose turės būti pritaikyta daug technologinių sprendimų, žinoma, įrengtas nemokamas bevielis ryšys, garsiai skambanti šiuolaikinė muzika ir modernus interjeras bei naršant planšetėse ir išmaniuose telefonuose valgyti pritaikyti patiekalai.

Nišiniai alūs ir natūralūs gėrimai. Šviežiai spaustos sultys, restorano gamybos limonadai ir vietos aludarių gamintas alus – tai vienas būdų, kuriuo pasinaudos meniu norintys atnaujinti ir iš kitų išsiskirti restoranai. „Tai, kad lietuviai pradėjo vis dažniau rinktis unikalius, vietos gamybos gėrimus, pastebėjome „Amber food“ restoranuose pasiūlę vietoje gaminamų sulčių kokteilių ir nišinių alaus rūšių. Pavyzdžiui, mažomis partijomis gaminamą, „craft“ kategorijos alų labai mėgsta klaipėdiečiai, besilankantys gastronominiame bare „Beer Garden“. Pastebime, kad į populiariausiųjų viršūnes veržiasi juodas vaisinis, klaipėdietiškas „Memelio“ alus ir tamsus lietuviškas „Varniukų“ – renesansą vėl išgyvena vietinė produkcija“, – tendencijas pristato L. Nikonovaitė.

Į restoraną – tik su išankstiniais bilietais. Restoranai, rezervuojantys staliukus pietums ar vakarienei, gali ploti rankomis – jiems kitais metais prognozuojamas didžiulis pasisekimas. Vis labiau linkstama prie išankstinių, išmania mobiliąja programėle rezervuotų staliukų – vietos restoranuose tirps taip greitai, kad netikėtai sumanius vakarą praleisti mieste, gali tekti nusivilti. Iš anksto apmokėtos vakarienės restoranams garantuos užimtumą – atšaukti rezervaciją klientui tiesiog neapsimokės. Pasak „Amber Food“ rinkodaros vadovės, išankstinės apmokėtos rezervacijos leis restoranams pasiūlyti patrauklesnę patiekalo ar gėrimo kainą bei klientui suteikti papildomų privilegijų. „Ar gali būti taip, kad kitais metais vietos restoranuose bus pardavinėjamos kaip aukcionuose – tam, kas pasiūlys didesnę kainą? Manau, kad 2015-aisiais galima sulaukti visko“, – juokiasi L. Nikonovaitė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"