TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Saldumynus reikia vartoti protingai

2016 06 11 6:00
nuotrauka

Saldumynų gausa iš įvairių pasaulio šalių prekybos centruose dažnam apsuka galvą ir gerokai palengvina piniginę. Saldumynuose, kuriais prekiaujama Lietuvoje, esama apie 40 skirtingų priedų, o beveik visuose gaminiuose randama pavojingų dažiklių.

Tokie Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) atliekami saldumynų rizikos vertinimai, kai nagrinėjami visi saldumynai, išskyrus šokoladinius bei konditerijos gaminius, priverčia dar kartą atkreipti dėmesį į per didelį vartojamo cukraus kiekį ir jo sukeliamas ligas. Saldūs, daug cukraus turintys produktai yra maisto pasirinkimo piramidės viršūnėje, o tai reiškia, kad šiuos maisto produktus reikia vartoti retai.

Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja, kad iš cukraus būtų gaunama ne daugiau kaip 10 proc. paros maisto davinio energijos. Sveikam suaugusiam žmogui cukraus riba per dieną yra 25 gramai, t. y. 6 šaukšteliai. „Visiems gerai žinoma, jog pagrindinis energijos šaltinis yra angliavandeniai. Vis dėlto cukrus priklauso paprastųjų angliavandenių grupei, kuri sukuria trumpalaikį energijos antplūdį, o per didelis kiekis skatina nutukimą. Todėl reikia rinktis sudėtinius angliavandenius. Saldumynai greitai suvirškinami ir greitai vėl norisi valgyti. O antsvoris – pavojingas mūsų sveikatai“, – teigė mitybos specialistė Eglė Vasiliauskaitė.

Siekiant ne trumpalaikio energijos antplūdžio derėtų rinktis sudėtinius angliavandenius – polisacharidus. Jų, E. Vasiliauskaitės teigimu, daug turintys produktai yra vieni svarbiausių kasdieniame mitybos racione. Šių angliavandenių galima rasti riešutuose, saulėgrąžose, džiovintose figose. Dažnai vartojami saldumynai kenkia tiek vaikų, tiek suaugusiųjų sveikatai. Be to, cukrus laikomas dantų ėduonies rizikos veiksniu, ypač jei prasta burnos ertmės higiena. Nutukimas yra širdies ir kraujagyslių ligų, vėžio, cukrinio diabeto ir kitų ligų rizikos veiksnys. Valgant daug cukraus ir riebalų slopinama imuninė sistema, todėl greičiau susergama.

„Visiškai atsisakyti saldumynų nereikia, tiesiog vartokite jų mažiau ir tik tam tikromis progomis. Iš patirties žinau, kad žmonės dažniausiai „paslysta“ rinkdamiesi užkandžius, kai vietoj vaisių, varškės ar riešutų pirmenybę teikia kaloringiems pyragaičiams ar šokoladiniams batonėliams“, – aiškino mitybos specialistė. Pasak E. Vasiliauskaitės, asmenys, siekiantys vasarą greitai patobulinti savo kūno linijas, turėtų pirmiausia rinktis ne varginančias treniruotes, o peržiūrėti mitybos racioną: išmesti visus saldžius, kaloringus užkandžius bei cukraus kupinus gazuotus gėrimus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"