TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

"Sukhoi SuperJet-100" - tikrai ne "super"

2012 06 30 4:00

Lėktuvo "Sukhoi SuperJet-100" katastrofa - tai ne tik 45 žuvusiųjų tragedija. Tai daugelį metų nesėkmių krečiamos Rusijos aviacijos pramonės simbolis. Pateikiami Rusijos specialistų atsiliepimai.

"Sakyti, kad aš sujaudintas, reikštų nieko nepasakyti, - taip komentavo katastrofą Magomedas Tolbojevas, Rusijos didvyris, lakūnas bandytojas. - Tai mūsų šansas vėl įžengti į pasaulio aviacijos elitą, bet turime suprasti, jog tai ne grynai rusiškas produktas. Sakiau tai dar 2010 metais. Variklis prancūziškas, deguonies sistemą ir važiuoklę tiekė amerikiečiai... Apie penkiolika įmonių iš įvairių pasaulio kampų dirbo šitam projektui. Tarp pagrindinių akcininkų - italai."

"Ar žinote, kad "Alitalia" - Italijos nacionalinis vežėjas - vienas pirmųjų atsisakė pirkti "SuperJet"? - klausia Olegas Smirnovas, SSRS nusipelnęs pilotas. - Galbūt italai per daug žinojo apie tai, kaip buvo daromas tas lėktuvas, štai ir atsisakė."

"Aš nenurašyčiau "SuperJet" lėktuvų. Reikia palaukti aviakatastrofos tyrimo rezultatų, - nesutinka Anatolijus Kostyliovas, Rusijos nusipelnęs šturmanas. - Man regis, galėjo atsitikti, kad įgula suklydo, ir lainerio konstrukcija čia niekuo dėta. Verta prisiminti, kaip devintojo dešimtmečio pabaigoje parodomojo skrydžio Prancūzijoje metu sudužo A-320. Kaip vėliau paaiškėjo, dėl netobulos valdymo sistemos. Tai buvo milžiniškas smūgis "Eurobus" kompanijai. Bet buvo kruopščiai ištirtos katastrofos priežastys, ištaisyti trūkumai ir kompanijai puikiai sekasi." 

Tačiau dabar lėktuvas, kurio konstravimui, gamybai ir pristatymui rinkoje prireikė dviejų milijardų dolerių (kalbama, kad galutinis biudžetas viršijo pradinį maždaug keturis kartus), atrodo, gali prarasti nemenką sutarčių skaičių. "Kiekvienas laineris kainuoja apie 40 mln. dolerių. Beveik tiek kainuoja svarbiausi jo konkurentai, - patikslina O.Smirnovas. - Be to, pavyzdžiui, "Boeing" turi platų priežiūros tinklą. Firmos specialistai stebi kiekvieną mašiną nuo pagaminimo iki utilizacijos."

Anoniminiai Rusijos ekspertai sako, kad katastrofos priežastimi galėjo tapti viskas - nuo konkurentų sąmokslo iki elektronikos sutrikimo. Negalima nubraukti ir sudėtingų oro sąlygų. "Teisybė kažkur per vidurį", - padarė išvadą vienas jų.

Parengė Osvaldas Aleksa 

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"