TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Šventės. Paprasti patarimai, kaip nepersivalgyti

2012 12 24 0:00
wallpedia.org nuotr.

Laukiame švenčių su įvairiapusiais jausmais. Smagioji pusė: laukiame susitikimo ir pasisėdėjimo su šeima, perkame dovanas ir spėliojame, ką gausime. Mąstome apie skanius patiekalus, kuriuos ragausime švenčių metu. Tuo pačiu metu kankina nerimas – per ilgąjį savaitgalį galime priaugti nereikalingų kilogramų, kurių ne taip paprasta atsikratyti vėliau. Ką daryti, kad svoris liktų stabilus ir galėtumėte mėgautis švente?

Paprastos taisyklės šventiniam savaitgaliui: 

Būtų puiku, jei Kūčių vakarienė ir Kalėdų pietūs vyktų jums įprastu metu. Jūsų organizmas kaip tik bus pasiruošęs „kibti į darbą“, t.y. virškinti maistą.

1. Prieš šventes ir Kūčių vakarienę nebadaukite, t.y. kiek įmanoma laikykitės įprasto režimo: pusryčiaukite, priešpiečiams suvalgykite vaisių, vėliau – negausius pietus. Taip prie Kūčių stalo atsisėskite nekankinami alkio ir suvalgysite daug mažiau. Be to, per dieną nebus sulėtėjusi medžiagų apykaita, taigi ir kalorijų, bevirškindami maistą, sunaudosite daugiau.

2. Prieš sėdant prie stalo išgerkite šiltos arbatos puodelį. Taip skrandis dalinai prisipildys ir greičiau pasijusite sotūs.

3. Tarp valgymų gerkite daug vandentiekio ar mineralinio vandens, geriausia kambario temperatūros ar šiltesnio.

4. Jei valgant troškina – užsigerkite šilta arbata arba šiltu vandeniu. Gerdami šaltą – stabdote virškinimą.

5. Pirmiausia valgykite skrandyje "neužsibūnančius" patiekalus: vaisius, neriebų desertą.

6. Vaisius valgykite tik iš pradžių ar praėjus porai valandų po kito maisto. Suvalgę vaisius kaip desertą po pagrindinių patiekalų, jausitės apsunkę ir triks virškinimas. Vaisiai virškinami plonajame žarnyne ir ilgai skrandyje neužsibūna, taigi netrukdykime jiems.

7. Sultys = vaisiai, tai yra maistas, o ne gėrimas. Atminkite, kad sultys, net ir namie spaustos, turi daugybę kalorijų. Pagalvokite, kas jums mieliau: ką nors suvalgyti ar atsigerti sulčių? Pvz. galite išgerti sulčių, išspaustų iš trijų apelsinų ir nepajusti jokio sotumo, tačiau suvalgę tris apelsinus kurį laiką tikrai jausitės sotūs. Jei labai norisi skystų kalorijų – gerkite apie 20 minučių iki valgio, kad virškinimas vyktų sklandžiai.

8. Riebus ir kaloringas desertas. Jei labai norisi – įsidėkite 1/3 porcijos kiek valgo kiti. Valgykite mažais kąsneliais ir tikrai tokio kiekio pakaks gomuriui pamaloninti ir tuo pačiu „sutaupysite“ kalorijų.

9. Kuo mažiau padažų! Juose dažnai slypi daugiau kalorijų, nei pačiame patiekale. Be to, riebalai stabdo virškinimą. Jei patiekalas yra pateikiamas bendroje lėkštėje – imkite maistą nuo viršaus, taip jums teks mažiau padažo.

10. Valgykite kuo daugiau šviežių daržovių. Keturguba nauda – suteikia sotumo jausmą, mažai kalorijų, šviežiose daržovėse yra natūralių fermentų, padedančių skaidyti maistą ir skaidulinių medžiagų, stumiančių maistą virškinimo traktu žemyn.

11. Visko tik po truputį. Jei akys labai nori visko – įsidėkite patiekalų po nedidelį šaukštą ir valgykite mažais kąsneliais, gerai sukramtydami bei skanaudami.

12. Prieš antrą lėkštės pasipildymą palaukite 10-15 minučių. Kai tik pasijausite sotūs pasakykite sau „Stop“ bent porai valandų.

13. Jei tik yra galimybė – pasirinkite mažesnę lėkštę. Bus mažiau vietos prikrauti maistui – mažiau ir suvalgysite.

14. Jei sėdėjimas užsitęsia – valgykite etapais, kas 2-3 valandas.

15. Gerai sukramtykite. Taip greičiau pasisotinsite ir geriau maistą suvirškinsite.

16. Pakalbinkite stalo kaimynus – kramtant kalbėtis nemandagu, taigi turėsite mažiau laiko valgyti ir puikiai praleisite laiką.

17. Alkoholis – vartokite kiek įmanoma mažiau. Jis išbalansuoja cukraus lygį kraujyje ir dėl šios priežasties pasijaučiate labai alkani. Be to, alkoholis, vartojamas su baltyminiu maistu stipriai apsunkina ir sulėtina virškinimą. Jei alkoholio nepavyksta išvengti rinkitės mažiau cukraus turintį: sausą vyną, briut šampaną, degtinę, tekilą, brendį ar viskį.

18. Atsikelkite nuo stalo pažaisti žaidimų, išeikite pasivažinėti rogėmis, nulipdyti sniego senį ar tiesiog pasivaikščioti. Sugrįžus kaip tik bus laikas pavalgyti.

19. Eidami į svečius neškitės teisingų užkandžių: vaisių, riešutų, alyvuogių, sausainių iš pilno grūdo miltų. Jei priimate svečius – lengviau įtakoti meniu. Paruoškite daug salotų (ne mišrainių!) ir patiekite žuvies ar liesos mėsos.

Skanaus ir sėkmės laikantis svarbiausios taisyklės – saiko!

Vaida Kurpienė, „Sulieknėk sveikai“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"