TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PRIE KAVOS

Tankodrome riaumoja šarvuočiai

2013 08 12 6:00
Šarvuotis maksimaliai gali įsibėgėti iki 50 km/h. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

23-ajame automagistralės Vilnius-Kaunas kilometre, už „Karališkos senosios kibininės“ esančiame lauke, ekstremalių pramogų mėgėjai nuo šio savaitgalio girdi, kaip riaumoja šarvuočių motorai. Galima ne tik apvažiuoti garbės ratą, įsitaisius ant dviejų šarvuočio viduje įrengtų suolelių, bet ir sėsti prie 15 tonų sveriančio milžino vairo.

Vietoj vairo – dvi vairalazdės

Tiesa, du Didžiosios Britanijos karinėms pajėgoms tarnavę prieš daugiau nei tris dešimtmečius pagaminti FV432 šarvuočiai valdomi ne vairu, o dviem vairalazdėmis. Įsiropšti į vairuotojo sėdynę aukštesnio ūgio žmogui, koks yra šio straipsnio autorius, prireikia šiek tiek pastangų. Tačiau iš antro karto kojomis į priekį įsliuogti pavyksta.

Kelių minučių trukmės pamokėlės pakanka perprasti esminį FV432 valdymo principą. Kairioji vairalazdė suka šarvuotį į kairę, dešinioji – į dešinę. Norint važiuoti tiesiai reikia vairalazdes atitraukti nuo savęs, kuo arčiau pritrauksi vieną ar kitą – tuo staigiau posūkį atliks plieninis galiūnas.

Procesą palengvina tai, kad šioje karo taksi vadinamoje mašinoje įmontuota automatinė pavarų dėžė. Tankodromo sumanytojas Nerijus Stankus teigė, kad vairuoti šarvuotį su mechaninėmis pavaromis reikia specifinių įgūdžių.

Nuspaudus akceleratoriaus pedalą, FV432 kriokdamas šovė į priekį. Tiesa, pasiekti didelio greičio šia transporto priemone nepavyksta – spidometre maksimalus skaičius sustoja tise 50 km/h , tačiau nelygioje tankodromo teritorijoje maksimaliai iš žvėries pavyksta išspausti 20 kilometrų mažiau. Pasitreniravus ir įvaldžius FV432 tomis pačiomis vairalazdėmis galima pasinaudoti kaip rankiniu stabdžiu ir posūkiuose atlikti vieną kitą elementariausią šonaslydžio triuką.

Tankodrome pasitinka du FV432 šarvuočiai.

Tarnavo Afganistane ir Irake

Skirtingai nei amerikietiški šarvuočiai, šie yra pagaminti iš plieno, tad nėra iš lengviausių. Vairuojant tokią techniką sunkiausia yra priprasti prie jos gabaritų. FV432 yra daugiau nei 5 m ilgio ir beveik 3 m pločio, jame gali tilpti iki 12 žmonių.

Pilnais degalų bakais, o jų du po 200 litrų, šis šarvuotis maksimaliai gali nuvažiuoti iki 580 km. „Rolls-Royce K60“ variklio galia – 240 kW.

Pasak tankodromo įkūrėjų, 1976 metais pagaminti šarvuočiai buvo naudojami taikos palaikymo misijose Afganistane ir Irake. Kaip lengvąją karinę techniką juos iki šiol naudoja Didžiosios Britanijos, Indijos, kitų šalių karinės pajėgos. Galinga ginkluotė ant šio šarvuočio nėra montuojama, tik lengvasis kulkosvaidis.

„Pagaliau buvo sutvarkyti reikalavimai tokios technikos civiliam naudojimui, tad atsirado galimybė atgabenti juos į Lietuvą. Įregistruosime kaip vikšrinius visureigius, o dėl tonažo, norint išvažiuoti į kelią vairuotojui prireiktų C kategorijos. Žinoma, uždaroje aikštelėje šarvuotį po mokymų galės vairuoti kiekvienas“, - pasakojo N.Stankus.

N.Stankus planuose - rusiškas T55 tankas.

Kainuoja 100 tūkst. litų

Tokia pramoga – ne iš pigiausių, tenka kloti šimtines. O norint FV432 valdyti pačiam teks išklausyti dviejų valandų trukmės kursus pramogoms, juose bus detaliau paaiškinta šarvuočio sandara, pravesta karinės taktikos pamoka, o galiausiai išvažiuojama į trasą.

Anot pirmojo Baltijos šalyse tankodromo įkūrėjų, 5 hektarų ploto teritorija bėgant laikui taps pramoginiu kariniu miesteliu, kuris bus papildomas įvairiomis karinėmis transporto priemonėmis bei kita technika, įvairia ginkluote.

„Esame didelį karinių pramogų mėgėjai, tad nusprendėme tokią galimybę suteikti ir kitiems. Šarvuočiai jau važiuoja, dabar beliko atsivaryti tanką, nes koks tankodromas - be tanko. Ketiname tanką T55 parsivežti iš Rusijos iki kitos vasaros. Tiesa, kai perki iš Rusijos, niekada tiksliai negali prognozuoti tam tikrų procesų, bet manau, kad susiderėti pavyks“, - paaiškino N.Stankus.

Tankas – didelė investicija. Net ir šių 1976 metais pagamintų šarvuočių FV432 kaina – 100 tūkst. litų. Galima esą rasti ir pigesnių variantų, tačiau dauguma jų turi rimtų defektų. Tankodromo sumanytojai prasitaria, kad karo technika yra vienas pelningiausių verslų visame pasaulyje. Senesnė technika, atsiradus tobulesnei, nurašoma, ją nupirkti dažnai gali tik artimai su kariuomene susiję žmonės. Įgiję techniką, dėl ribotos pasiūlos rinkoje jie vėliau nustato itin dideles kainas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PRIE KAVOS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"