Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Žiemos meniu

 
2012 01 10 21:00

Klaipėdos visuomenės sveikatos biuro specialistai pataria žiemą dažniau rinktis šiltą arba karštą maistą, valgyti produktus, kuriuose gausu angliavandenių. Šaltuoju metų laiku vertėtų gerti mažiau kavos, mat kofeinas skatina organizmą kaupti riebalus. Be to, mažiau vartoti pieno produktų - dėl jų ima formuotis gleivės, trukdančios kovoti su virusais. Žiemą taip pat vertėtų vengti alkoholio, nes jis plečia kraujagysles ir mažina kūno temperatūrą.

Tačiau itin rekomenduotini vaisiai - puikus energijos ir vitaminų šaltinis. Specialistai pataria šaltuoju metų laiku valgyti kuo daugiau persimonų, granatų, spanguolių, įvairių oranžinių vaisių. Jie žinomi dėl savo antibakterinių savybių, tad puikiai tinka rudenį bei žiemą, kai siautėja įvairios peršalimo ligos, gripas. Šie vaisiai greitina medžiagų apykaitą ir padeda tada, kai norime atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Vitaminas C stiprina imuninę sistemą ir mažina cholesterolio kiekį kraujyje. 

Žiemą taip pat siūloma valgyti kuo daugiau grūdinių kultūrų, daržovių - moliūgų, pastarnokų, ropių, bulvių, brokolių. Šios daržovės turi vitaminų A ir C, kurie stiprina imuninę sistemą ir padeda išvengti peršalimo ligų. Pajutus pirmuosius gripo simptomus ar esant gerklės infekcijai nepamainomu laikomas česnakas. 

Ankštiniai augalai neturi daug riebalų, juose gausu proteino, angliavandenių ir skaidulų, tad jų patartina dėti į sriubas, troškinius arba naudoti salotoms. 

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"