TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

"Formulė-1" pradeda naują kelionę

2015 03 14 6:00
Neabejojama, kad šiemet "Formulės-1" čempionate vėl dominuos "Mercedes" komanda - Lewisas Hamiltonas (priekyje) ir Nico Rosbergas. AFP/Scanpix nuotraukos

Šį savaitgalį Melburne, Australijoje, Didžiojo prizo lenktynėmis startuoja 66-asis "Formulės-1" automobilių lenktynių pasaulio čempionatas.

Nuo pirmojo etapo Melburne sekmadienį iki lapkričio pabaigoje vyksiančių varžybų Jungtiniuose Arabų Emyratuose sportininkams teks dalyvauti net 20 lenktynių.

Sugrįžimai ir perėjimai

Žiemą "Formulės-1" pasaulyje įvyko keletas esminių pasikeitimų. Ispanas Fernando Alonso paliko "Ferrari" komandą ir po 7 metų pertraukos sugrįžo į "McLaren". Čia F. Alonso pakeis danų lenktynininką Keviną Magnusseną. Šiam komandoje atiteko piloto bandytojo vaidmuo. Tiesa, Melburne lenktyniaus danas, o F. Alonso pirmąjį etapą praleis dėl traumos. Per bandymus vasarį Barselonoje ispanas nesuvaldė bolido, trenkėsi į apsaugines tvoreles ir trumpam prarado sąmonę. Gydytojai jam dar neleido lenktyniauti Australijos etape.

"Ferrari" komandoje F. Alonso keičia 4 kartus (2010-2013 m.) "Formulės-1" pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis. Nuo paauglystės jis net 15 metų praleido "Red Bull Racing" ekipoje. S. Vettelio vieta atiteko iš "Toro Rosso" atvykusiam rusų lenktynininkui Daniilui Kviatui.

"Toro Rosso" atsisveikino ir su kitu praėjusio sezono vairuotoju Jeanu-Ericu Vergne'u, o atsilaisvinusias vietas patikėjo dviem talentingiems vaikinams - 20 metų ispanui Carlosui Sainzui jaunesniajam ir 17-mečiui olandui Maxui Verstappenui, buvusio "Formulės-1" lenktynininko Joso Verstappeno sūnui. M. Verstappenas, kuriam vakar per treniruotę Melburne buvo tik 17 metų ir 164 dienos, oficialiai tapo jauniausiu visų laikų "Formulės-1" lenktynininku.

Svarbus tarpsezonio automobilių sporto įvykis - variklių "Honda" gamintojo sugrįžimas į "Formulę-1". Ši Japonijos kompanija tieks variklius "McLaren" komandai, kurios bolidus pastaruosius 20 metų varė "Marcedes-Benz" jėgos agregatai.

"McLaren" bendradarbiavo su "Honda" 1988-1992 metais. Japonai sugrįžo į "Formulę-1" 2000-aisiais ir šešerius metus tiekė variklius BAR ekipai, o kitus aštuonerius - "Jordan".

Nors Sebastianas Vettelis perėjo į "Ferrari", ekspertai šiai komandai renesanso nepranašauja.

Konkurencinė "Mercedes" kova

Dėl čempionų vardo šiemet varžysis 20 lenktynininkų ir 10 komandų (prieš sezoną bankrutavo "Caterham" ekipa). Bet neabejojama, kad pagrindinė kova dėl titulo vėl vyks tarp dviejų "Mercedes" pilotų - dabartinio čempiono 30-mečio brito Lewiso Hamiltono ir 29-erių vokiečio Nico Rosbergo.

Pernai čempionate triumfavo 384 taškus surinkęs ir net 11 iš 19 lenktynių laimėjęs L. Hamiltonas. N. Rosbergas pelnė 317 taškų ir buvo pirmas 5 etapuose. Įtikimą persvarą britas susikrovė laimėjęs paskutines varžybas Abu Dabyje ir už tai gavęs net 50 taškų. Tai buvo antras L. Hamiltono triumfas "Formulėje-1" - anksčiau jis pasaulio čempionu tapo 2008 metais.

Pernai L. Hamiltonas ir "Mercedes" nutraukė 4 sezonus trukusį S. Vettelio bei "Red Bull Racing" dominavimą. Galutinėje įskaitoje S. Vettelis (167 tšk.) praleido ne tik abu "Mercedes" lenktynininkus, bet ir komandos draugą australą Danielį Ricciardo (238 tšk.).

O prieš sezono pradžią Melburne daugiausia dėmesio teko dabartiniam čempionui. "Esu dažnai klausiamas, kaip jaučiasi žmogus, ginsiantis titulą? Bet nesijaučiu taip, tarsi ką nors ginčiau. Viskas prasideda iš naujo. Negalėjau atvykti į Melburną manydamas: "Gerai, esu čempionas ir viskas klosis palankiai." Ne. Privalau galvoti, kaip dar labiau pagerinti savo formą. Tačiau šiemet psichologiškai jaučiuosi daug tvirtesnis nei kada nors anksčiau", - pasitikėjimo savimi neslėpė L. Hamiltonas.

N. Rosbergas pasitinka čempionatą taip pat optimistiškai: "Puikiai praleidome žiemą atlikdami bandymus Europoje. Iš pradžių turėjome bėdų dėl bolido važiuoklės, bet ilgos treniruotės padėjo ją stabilizuoti. "Mercedes" bolidas labai panašus į pernykštį, tik dar patikimesnis."

"Formulės-1" ekspertai pažymi, kad L. Hamiltonas yra greitesnis lenktynininkas, tačiau labiau linkęs rizikuoti. Tuo metu N. Rosbergas pasižymi stabilumu ir patikimesniu vairavimu.

Pernai ne kartą buvo pasirodę pranešimų, kad tarp abiejų "Mercedes" pilotų yra perbėgusi juoda katė. N. Rosbergas nė neketina to neigti: "Mano ir Lewiso santykiai labai banguoti, nepastovūs. Kitaip ir būti negali. Juk tarp mudviejų vyksta aktyvi kova, ir artimiausiu metu niekas nesikeis."

Prieš šį sezoną "Mercedes" komanda daug laiko ir pastangų skyrė bolidui patobulinti. Žiemą vokiečių ekipos automobiliai Ispanijos Jerezo ir Barselonos trasose per bandymus nuvažiavo net 6 119 kilometrų. "Sauber" nariai tobulindami bolidą įveikė 5 707 km, "Toro Rosso" - 5 533. Mažiausiai - tik 1 749 km - nuvažiavo "McLaren", turinti naujuosius kompanijos "Honda" variklius.

Buvęs "Formulės-1" lenktynininkas britas Allanas McNishas įsitikinęs, kad "Mercedes" sportininkai ir šiemet bus nepavejami: "Neįmanoma prarasti didžiulio pranašumo per vieną naktį. Bent sezono pradžioje "Mercedes" ir toliau turės didžiulę greičio persvarą bei dominuos lenktynėse. Tarp "Ferrari", "Williams" ir "Toro Rosso" vyks nuožmus mūšis, bet lyderiai jiems bus per toli."

A. McNishas taip pat nemano, kad į "Ferrari" komandą atėjęs S. Vettelis padės jai įsilieti į kovą dėl nugalėtojų titulo. "Michaelis Schumacheris tapo "Ferrari" nariu 1996-aisiais, bet ekipai prireikė 5 metų, kad iškovotų čempionų taurę lenktynininkų įskaitoje", - priminė britas.

Taisyklės liko konservatyvios

Kardinalių pokyčių dėl techninių reikalavimų šiemet nėra. Šiek tiek pasikeitė tik priekinės bolido pakabos aerodinaminiai elementai. Aerodinamika "Formulės-1" varžybose itin svarbi, nes efektyvi inžinierių vaizduotė suteikia bolidams daugiau prispaudžiamosios galios ir mažina oro pasipriešinimą.

Nuo 2014 metų "Formulės-1" automobiliai varomi 1,6 l darbinio tūrio V6 turbovarikliais, galinčiais pasiekti 600 arklio galių jėgą. Visuose boliduose ir toliau bus diegiama kinetinės energijos regeneravimo sistema (KERS), kuri stabdant sukaupia išskleidžiamą energiją ir vėliau ją panaudoja variklio galiai padidinti. Spaudžiant KERS mygtuką automobilis per kiekvieną trasos ratą 6,6 sek. važiuoja greičiau negu paprastai.

Minimalus bolido svoris su vairuotoju šiemet negali viršyti 702 kg. Automobilio bake telpa 130 l degalų.

Padangas lenktynių dalyviams toliau tieks italų įmonė "Pirelli". Komandos galės rinktis keturių tipų padangas - itin minkšto mišinio (žymimos raudona juosta), minkšto (geltona), vidutinio mišinio (balta) ir kieto (oranžinė). Instruktoriai, atsižvelgdami į trasos ir bolido charakteristikas, iš anksto turės pasirinkti du padangų komplektus ir privalės juos panaudoti per lenktynes. Išimtis bus taikoma tik esant krituliams. Tokiu atveju bus leidžiama naudoti ir lietaus (žymimos žalia juosta) arba visiškai šlapiai kelio dangai skirtas padangas (mėlyna). Per lenktynių savaitgalį sportininkas galės panaudoti iki 20 padangų komplektų.

Vieną lenktynių etapą sudaro trys savaitgalio dienas. Jomis vyksta trys treniruotės, kvalifikaciniai važiavimai ir lenktynės. Įskaitinius taškus gauna pirmąsias 10 pozicijų užėmę lenktynininkai. Etapo nugalėtojui tradiciškai atitenka 25 taškai. Toliau jie nuo 2 iki 10 vietos dalijami tokia proporcija: 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.

"Formulės-1" kalendorius

EtapasDataVieta
Ikovo 13-15 d.Melburnas, Australija
IIkovo 27-29 d.Kvala Lumpūras, Malaizija
IIIbalandžio 10-12 d.Šanchajus, Kinija
IVbalandžio 17-19 d.Sakiras, Bahreinas
Vgegužės 8-10 d.Barselona, Ispanija
VIgegužės 21-24 d.Monte Karlas, Monakas
VIIbirželio 5-7 d.Monrealis, Kanada
VIIIbirželio 19-21 d.Špilbergas, Austrija
IXliepos 3-5 d.Silverstounas, D. Britanija
Xliepos 17-19 d.Hokenheimas, Vokietija
XIliepos 24-26 d.Budapeštas, Vengrija
XIIrugpjūčio 21-23 d.Spa, Belgija
XIIIrugsėjo 4-6 d.Monca, Italija
XIVrugsėjo 18-20 d.Marinos įlanka, Singapūras
XVrugsėjo 25-27 d.Suzuka, Japonija
XVIspalio 9-11 d.Sočis, Rusija
XVIIspalio 23-25 d.Teksasas, JAV
XVIIIspalio 30-lapkričio 1d.Meksikas, Meksika
XIXlapkričio 13-15 d.San Paulas, Brazilija
XXlapkričio 27-29 d.Abu Dabis, JAE
DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"