TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
SPORTAS

„Kauno rudens 2013“ ralį laimėjo D.Butvilas su R.Vaitkevičiumi

2013 08 26 10:12
Audriaus Žilėno ir Donato Butkaus nuotraukos

Sekmadienio pavakarę Kaune, Nemuno saloje šalia „Žalgirio“ arenos finišavo tradicinis, jau 40-ąjį kartą be pertraukų surengtas tarptautinis ralis „Kauno ruduo 2013“, skirtas nusipelniusiems sporto meistrams Kastyčiui ir Arvydui Girdauskams atminti.

Varžėsi penkiose įskaitose

Jubiliejinis „Kauno rudens“ ralis buvo ne tik Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) VI-ojo ir Lenkijos LOTOS automobilių ralio čempionato (RSMP) V-ojo etapų lenktynės, bet ir Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) taurės ketvirtojo etapo varžytuvės bei automobilių sporto veteranų ir mėgėjų lenktynės, kurių dalyviai irgi dvi dienas rungėsi atskirose trasose.

LARČ čempionato dalyvių laukė 523,45 kilometro bendra distancija su dešimčia greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 125,1 kilometro, o Lenkijos RSMP dalyvių - net 717,9 km su dvylika greičio ruožų, kurių bendras atstumas – 166,55 km. Kovojantys dėl „Kauno rudens 2013“ ralio absoliučių nugalėtojų ar prizininkų titulo privalėjo nuvažiuoti visą distanciją, kaip ir svečiai iš Lenkijos, besivaržantys savo šalies čempionate.

LAS taurės ketvirtojo etapo lenktynių dalyviai ir mėgėjai sukorė 260 kilometrų distanciją, o veteranai išbandė jėgas 90 km ilgio trasose, kurios pagrinde driekėsi aplink Kauną.

Ralį šeštadienį pradėjo prie jo starto linijos savo automobilius atvairavę 147 ekipažai iš dešimties šalių – Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Graikijos, Izraelio ir Jungtinių Amerikos Valstijų.

Jaunystės ir patirties lydinys

Atkaklią dviejų šalių geriausiųjų ralio meistrų akivaizdinę dvikovą, o kartu ir „Kauno rudens 2013“ ralį, laimėjo Lietuvos čempionato lyderių estafetę paveržęs jauno lenktynininko Dominyko Butvilo ir patyrusio šturmano Renato Vaitkevičiaus ekipažas, nesidairęs į šalis ir lemiamą persvarą ėmęs kaupti nuo pat pirmojo greičio ruožo.

Būsimieji ralio absoliučios įskaitos nugalėtojai jau pirmąją rungtį laimėjo įgiję 6,6 sek. persvarą prieš, kaip ir buvo prognozuota, jų pagrindiniais varžovais turėjusiais tapti ir šalies lenktynininkų paradui iki šio ralio vadovavusius Vytautą Švedą su Žilvinu Sakalausku. Abu favoritų ekipažai vairavo identiškus „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilius.

Tačiau jau antrojo greičio ruožo pradžioje V. Švedas, lėkdamas kaip pats sakė maždaug 170-180 km/val. greičiu, patyrė kraupią avariją, kurią nufilmavo Lenkijos TV ir kuri kaimyninės šalies interneto portaluose tapo žiūrimiausiu šeštadienio reportažu. Tad ralis nuo pat pradžios neteko dalies labiausiai lauktos intrigos.

Nors ir praradęs pagrindinį konkurentą D. Butvilas nesijautė laimėjęs ralį, nes gainioti tolstantį lietuvių ekipažą puolė visas būrys pajėgiausių Lenkijos ralistų, iš kurių didžiausią grėsmę kėlė Kajetanas Kajetanowiczius ir Jaroslawas Baranas su „Subaru Impreza RT“. Po žvyro ruožų ralio lyderius skyrė ganėtinai saugi 41,2 sek. persvara, tačiau po keturių asfaltinių greičio ruožų mieste, iš kurių D. Butvilui pavyko laimėti tik paskutinįjį, ji aptirpo iki 37,1 sek.

Kaune avariją patyrė dar vieni favoritų – Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku. Dar anksčiau dėl tų pačių priežasčių ginklus buvo sudėję Rokas Kvaraciejus su Mindaugu Čepuliu, Aleksejus Svirčiukovas su Gediminu Celiešiumi, Egidijus Savickas su Arūnu Jackoniu, Šarūnas Isaikinas su Mindaugu Šilale ir dar keli dėl gedimų, o lietuvių stovyklos pajėgas dar labiau sumenkino paskutinę akimirką ralio batalijų atsisakę Deividas Jocius su Kastyčiu Torrau.

Todėl asfalto trasose geriau besijaučiantys lenkai pirmosios dienos prizininkų šešetuke be minėtų lyderių paliko vietos tik penktąją poziciją užėmusiems Giedriui Notkui su Daliumi Strižanu, vairuojantiems „Mitsubishi Evo IX“, tačiau po pirmųjų septynių greičio ruožų nuo lyderių jau atsiliekantiems 2 min. 38,5 sek.

„Kauno rudens 2013“ ralio nugalėtojai D. Butvilas su R. Vaitkevičiumi visus greičio ruožus, sudarančius 166,55 km. distanciją, įveikė per 1 val. 31 min. 55,2 sek., važiuodami vidutiniu 108,71 km/val. greičiu.

„Ko reikia norint laimėti ralį? Labai nedaug – gerų trasų, gero žiūrovų palaikymo, gero šturmano, gero automobilio ir truputį sėkmės“, - glaustai, tačiau įtaigiai pergalės sudedamąsias dalis iškart po lenktynių įvykusioje spaudos konferencijoje vardijo ralio laimėtojas D. Butvilas.

Jo navigatorius, ralyje dalyvaujantis jau ne pirmą dešimtmetį R. Vaitkevičius pasidžiaugė, jog netrumpoje jo sportinėje karjeroje – tai tik antras laimėtas „Kauno rudens“ ralis. Beje, prieš tai pergale šiame ralyje jis džiaugėsi prieš devynerius metus.

Lietuviai mėgsta žvyrą

Sekmadienį žvyriniuose greičio ruožuose ir kitiems lietuviams geriau sekėsi įrodinėti savo pranašumą prieš lenkus. Giedriaus Notkaus bei Martyno Samuičio ekipažai taip pat patekdavo į „Top 5“, tačiau norint panaikinti grupės lenkų sportininkų šeštadienį sukauptą persvarą jiems būtų reikėję balansuoti ties galimybių riba.

Itin įdomi kova sekmadienio rytą užvirė dėl antros vietos tarp mūsų šalies ralistų, kovojančių Lietuvos čempionate. M.Samuitis su Ramūnu Šaučikovu kiekviename greičio ruože maždaug po 10 sek. mažino G. Notkaus ir Daliaus Strižano išvakarėse sukauptą persvarą.

Tačiau likus iki „Kauno rudens“ ralio finišo tik dviems greičio ruožams šiuos ekipažus skyrusios labai trapios vos 2,4 sek. persvaros jie nebepanoro ginčyti, o tuo pačiu - ir kautis dėl aukštesnių bendros įskaitos pozicijų, apsiribodami tik šalies čempionato batalijomis. Tad šalies pirmenybių įskaitoje G. Notkui atiteko antroji, o M. Samuičiui – trečioji prizinės vietos.

Lenkai gyrė organizatorius

„Kauno rudens 2013“ ralio finišo liniją antras kirto Lenkijos čempionato V-ojo etapo nugalėtojas K. Kajetanowiczius su J. Baranu, kurie nuo jubiliejinį ralį laimėjusio D. Butvilo atsiliko 2 min. 30,4 sek.

Trečiąją vietą lietuviškajame ralyje ir antrąją Lenkijos čempionato etape užėmė Wojcechas Chuchala su Kamiliu Helleriu („Subaru Impreza STI“ + 2 min. 35,2 sek.), o atitinkamai ketvirtąją ir trečiąją - Maciejaus Rzežnikas su Przemyslawu Mazuru („Peugeot 207 Super 2000“ + 2 min. 49,3 sek.) ekipažai.

Spaudos konferencijoje dalyvavę K. Kajetanowiczius su J. Baranu džiaugėsi savo pasirodymu Lietuvos trasose ir palankiai vertino organizatorių atliktą darbą rengiant jubiliejinį, 40-ąjį „Kauno rudens“ ralį.

„Ralis – mano stichija, kurioje puikiai jaučiuosi. Dvi dienos lietuviškojo ralio praplėtė mano supratimą apie lenktynes sunkiose, daug techninių subtilybių reikalaujančiose, tačiau labai greitose trasose, - spaudos konferencijoje kalbėjo K.Kajetanowiczius. – Atvažiavęs į Lietuvą radau čia ne tik puikius ralio organizatorius, bet ir talentingus lenktynininkus. Todėl kviečiu D. Butvilą į po poros savaičių vyksiantį „Raid Polski“ ralį ir visiškai nesistebėčiau, jei ir ten jis griežtų pirmuoju smuiku“.

Ne vien dėl svečiui deramo mandagumo atgimusį „Kauno rudens“ ralį gyrė ir tretieji šių lenktynių absoliučios įskaitos prizininkai W. Chuchala ir K. Helleris.

Ralio organizatorių pastangas, ralio dvasią, atkaklias sportines batalijas teigiamai įvertino spaudos konferencijoje nugalėtojus ir prizininkus pasveikinęs LASF prezidentas Gintaras Jonas Furmanavičius.

Veteranai įrodė dar turį parako

Ne mažesnės aistros dvi dienas liepsnojo šiame ralyje gausioje LAS taurės ketvirtojo etapo bei sporto meistrų veteranų ir mėgėjų įskaitose, kurių dalyviai varžėsi atskirose trasose. Šių lenktynių žiūrovai karštai palaikė metų naštai nelinkusius pasiduoti buvusius žymius sportininkus, dar neseniai garsinusius Lietuvą šalies ir užsienio trasose.

Sporto veteranų įskaitoje geriausių rezultatų pasiekė Egidijus Paulauskas su Tomu Degučiu (VAZ 2101). Beje, Egidijui šios laimėtos lenktynės priminė jo pergalę, iškovotą klasėje pirmajame „Kauno rudens“ ralyje, įvykusiame lygiai prieš 40 metų,1974-aisiais.

Antrąją vietą iškovojo Alfredas Štaras su Evaldu Bagdonu („Subaru Impreza“), pranokę trečioje vietoje likusius Zenių Balčiūną su Arūnu Lecku (VAZ 2108).

Beje, tretieji prizininkai, tarsi nugalėtojai, džiaugėsi aplenkę labai grėsmingus varžovus – Eugenijų Tumalevičių su Aleksandru Chaimskiu, vairavusius „Porsche 993“.

LAS taurės etapo varžybos, susilaukusios net 44 dalyvių, tapo tikra švente ne tik čia besivaržantiems Lietuvos atstovams, bet ir svečiams iš Lenkijos, su kuriais LAS taurės lenktynių organizatoriai palaiko itin tamprius ryšius.

Atkaklią dviejų dienų kovą, o kartu ir LAS taurę laimėjo svečių iš Lenkijos Wojciecho Czepielio ir Jaceko Bielagos ekipažas, vairavęs BMW 328 Compact automobilį, pranokęs gerai žinomus tėvą su sūnumi Vincą ir Gytį Gerdžiūnus su „Subaru Impreza STI“. Trečiąją vietą užėmė Kelmės ASK atstovai Evelina Dringelienė ir Audronis Gulbinas („Subaru Impreza“)

Mėgėjų įskaitos nugalėtojais tapo Arūnas Kupčius su Eventu Lapieniu, vairavę „Opel Astra“ automobilį ir aplenkę Joną Skrebūną su Ilona Steponėne („Ford Sierra“) ir trečiąją vietą užėmusius Mindaugą Bieliką su Edmundu Vobolevičiumi, irgi vairavusius „Ford Sierą“.

...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
SPORTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"